Changeset 1154


Ignore:
Timestamp:
2010-07-07 14:55:11 (9 years ago)
Author:
jomiilri
Message:

Hahmojen tekstuurit lisätty ja ohjaus tehty

Location:
2010/27/jomiilri/Duel
Files:
5 added
4 edited
1 copied

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/27/jomiilri/Duel/Content/Content.contentproj

    r1131 r1154  
    4747      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
    4848    </Compile> 
    49   </ItemGroup> 
    50   <ItemGroup> 
    5149    <Compile Include="taustakuva1.bmp"> 
    5250      <Name>taustakuva1</Name> 
     
    5553    </Compile> 
    5654  </ItemGroup> 
     55  <ItemGroup> 
     56    <Compile Include="pelaaja1.png"> 
     57      <Name>pelaaja1</Name> 
     58      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     59      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     60    </Compile> 
     61  </ItemGroup> 
     62  <ItemGroup> 
     63    <Compile Include="pelaaja2.png"> 
     64      <Name>pelaaja2</Name> 
     65      <Importer>TextureImporter</Importer> 
     66      <Processor>TextureProcessor</Processor> 
     67    </Compile> 
     68  </ItemGroup> 
    5769</Project> 
  • 2010/27/jomiilri/Duel/Peli.cs

    r1131 r1154  
    66public class Peli : PhysicsGame 
    77{ 
    8     PlatformCharacter p1; 
    9     PlatformCharacter p2; 
     8    PhysicsObject p1; 
     9    PhysicsObject p2; 
    1010 
    11  
     11    double tyontovoima = 400; 
    1212    const int ruudunLeveys = 32; 
    1313    const int ruudunKorkeus = 32; 
     
    1818        AloitaPeli(); 
    1919        IsFullScreen = true; 
    20         p1 = LuoHahmo(); 
     20        p1 = LuoHahmo1(); 
     21        p1.LinearDamping = 0.95; 
    2122        Add(p1); 
     23         
     24        p2 = LuoHahmo2(); 
     25        p2.LinearDamping = 0.95; 
     26        Add(p2); 
    2227        LuoOhjaimet(); 
    2328    } 
     
    3035        ylareuna.Image = LoadImage("tausta1"); 
    3136 
    32         //Level.Background.Image = LoadImage("taustakuva1"); 
    33         //Level.Background.FitToLevel(); 
     37        Level.Background.Image = LoadImage("taustakuva1"); 
     38        Level.Background.FitToLevel(); 
    3439 
    3540        Camera.ZoomToLevel(); 
     
    3944    { 
    4045        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("TextFile1.txt"); 
    41  
    4246        ruudut['I'] = LuoSeina; 
    4347        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
     
    4953        seina.Shape = Shapes.Rectangle; 
    5054        seina.Image = LoadImage("tausta1"); 
     55 
    5156        return seina; 
    5257    } 
    5358 
    54     PlatformCharacter LuoHahmo() 
     59    PhysicsObject LuoHahmo1() 
    5560    { 
    56         PlatformCharacter ukko = new PlatformCharacter(32, 32); 
    57  
     61        PhysicsObject ukko = new PhysicsObject (32, 32); 
     62        ukko.Image = LoadImage("pelaaja1"); 
    5863        return ukko; 
    5964    } 
    6065 
    61     void LiikutaPelaajaa() 
     66    PhysicsObject LuoHahmo2() 
    6267    { 
     68        PhysicsObject ukko = new PhysicsObject(32, 32); 
     69        ukko.Image = LoadImage("pelaaja2"); 
     70        return ukko; 
     71    } 
    6372 
     73    void LiikutaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja) 
     74    { 
     75        Vector tyonto = Vector.FromLengthAndAngle(tyontovoima, pelaaja.Angle); 
     76        pelaaja.Push(tyonto); 
     77    } 
     78 
     79    void LiikutaPelaajaaTaakse(PhysicsObject pelaaja) 
     80    { 
     81        Vector taakse = Vector.FromLengthAndAngle(-tyontovoima, pelaaja.Angle); 
     82        pelaaja.Push(taakse); 
    6483    } 
    6584 
    6685    void LuoOhjaimet() 
    6786    { 
    68         Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null); 
    69         Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null); 
    70         Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null); 
    71         Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null); 
     87        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, KaannaPelaajaa, null, 3, p1); 
     88        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, KaannaPelaajaa, null, -3, p1); 
     89        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, p1); 
     90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja, null, p1); 
     91        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaTaakse, null, p1); 
     92 
     93        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, KaannaPelaajaa, null, 3, p2); 
     94        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, KaannaPelaajaa, null, -3, p2); 
     95        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaa, null, p2); 
     96        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, PysaytaPelaaja, null, p2); 
     97        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, LiikutaPelaajaaTaakse, null, p2); 
     98    } 
     99 
     100    void KaannaPelaajaa(int kulma, PhysicsObject pelaaja) 
     101    { 
     102        pelaaja.Angle += Angle.Degrees(kulma); 
     103    } 
     104 
     105    void PysaytaPelaaja(PhysicsObject pelaaja) 
     106    { 
     107        pelaaja.Stop(); 
    72108    } 
    73109 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.