Changeset 1150


Ignore:
Timestamp:
2010-07-07 14:54:43 (9 years ago)
Author:
paaaanro
Message:

Laitoin laattoja

Location:
2010/27/malirola/Jumpy Jumpie
Files:
1 added
2 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/27/malirola/Jumpy Jumpie/Jumpy Jumpie.csproj

    r1098 r1150  
    8989    <Content Include="Game.ico" /> 
    9090    <Content Include="GameThumbnail.png" /> 
     91    <Content Include="kentta.txt"> 
     92      <CopyToOutputDirectory>PreserveNewest</CopyToOutputDirectory> 
     93    </Content> 
    9194  </ItemGroup> 
    9295  <ItemGroup> 
  • 2010/27/malirola/Jumpy Jumpie/Peli.cs

    r1124 r1150  
    11using System; 
     2using System.Collections.Generic; 
    23using Jypeli; 
    34using Jypeli.Widgets; 
     
    1011    const double hyppyVoima = 4000; 
    1112 
     13    const int ruudunLeveys = 35; 
     14    const int ruudunKorkeus = 35; 
     15 
    1216    PlatformCharacter pelaaja1; 
    1317 
     
    1822    { 
    1923        kenttaNro = 0; 
    20         Level.Width = 2000; 
    21         Level.Height = 1000; 
     24 
    2225 
    2326        // Zoomataan lähemmäksi 
    24         //Camera.ZoomFactor = 0.6; 
     27        //Camera.ZoomFactor = 0.0; 
    2528 
    26         Camera.ZoomToLevel(); 
    27         //Camera.StayInLevel = true; 
     29        Camera.StayInLevel = true; 
    2830 
    2931        luoKentta(); 
    3032        lisaaNappaimet(); 
    31          
    3233    } 
     34 
    3335 
    3436    void seuraavaKentta() 
     
    4042 
    4143        // Asetetaan painovoima 
    42          
     44 
    4345    } 
    4446 
     
    4648    { 
    4749        Gravity = new Vector(0, -1000); 
    48         Level.CreateBorders(); 
     50 
    4951        Level.BackgroundColor = Color.White; 
    50  
    51         lisaaTaso(-510, -400); 
    52         lisaaTaso(-300, -200); 
    5352 
    5453        lisaaMaali(); 
    5554        lisaaPelaajat(); 
     55 
     56        TileMap ruudut = TileMap.FromFile("kentta.txt"); 
     57        ruudut['='] = LuoPalikka; 
     58        ruudut['i'] = LuoPiikit; 
     59        ruudut['t'] = LuoLiikkuva; 
     60        ruudut.Insert(ruudunLeveys, ruudunKorkeus); 
     61 
     62        Camera.Follow(pelaaja1); 
    5663        Level.CreateBorders(); 
    5764    } 
    5865 
    59     void lisaaTaso(double x, double y) 
     66 
     67    PhysicsObject LuoPalikka() 
    6068    { 
    61         PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(100, 30); 
    62         taso.Color = Color.Black; 
    63         taso.X = x; 
    64         taso.Y = y; 
    65         Add(taso); 
     69        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(60.0, 10.0); 
     70        palikka.Color = Color.Black; 
     71        return palikka; 
     72    } 
     73 
     74    PhysicsObject LuoLiikkuva() 
     75    { 
     76        PhysicsObject liikkuva = PhysicsObject.CreateStaticObject(60.0, 10.0); 
     77        liikkuva.Shape = Shapes.Rectangle; 
     78        liikkuva.Color = Color.Black; 
     79        PathFollowerBrain polkuAivot = new PathFollowerBrain(); 
     80        polkuAivot.Active = true; 
     81        List<Vector> polku = new List<Vector>(); 
     82 
     83        for (int i = 0; i < 10; i++) 
     84        { 
     85            double x = RandomGen.NextDouble(Level.Left,Level.Right); 
     86            double y = RandomGen.NextDouble(Level.Bottom,Level.Top); 
     87            polku.Add(new Vector(x, y)); 
     88        } 
     89 
     90 
     91        polkuAivot.Path = polku; 
     92        polkuAivot.Speed = 100; 
     93        liikkuva.Brain = polkuAivot; 
     94 
     95 
     96 
     97        return liikkuva; 
     98    } 
     99 
     100    PhysicsObject LuoPiikit() 
     101    { 
     102        PhysicsObject piikit = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 20.0); 
     103        piikit.Color = Color.Black; 
     104        piikit.Shape = Shapes.Triangle; 
     105        return piikit; 
    66106    } 
    67107 
     
    73113        pelaaja1.Restitution = 0.7; 
    74114        pelaaja1.Mass = 4.0; 
    75         pelaaja1.X = -510; 
    76         pelaaja1.Y = Level.Bottom + 170; 
     115        pelaaja1.X = -1140; 
     116        pelaaja1.Y = Level.Bottom + 165; 
    77117 
    78118        AddCollisionHandler(pelaaja1, PelaajaOsuu); 
     
    92132        Add(maali); 
    93133    } 
    94  
    95     void lisaaPiikit() 
    96     { 
    97         PhysicsObject piikit = PhysicsObject.CreateStaticObject(20, 20, Shapes.Triangle); 
    98         piikit.X = 20.0; 
    99         piikit.Y = 20.0; 
    100         Add(piikit); 
    101     } 
    102  
    103134 
    104135    void lisaaNappaimet() 
     
    137168        if (otherObject.Tag.ToString() == "maali") 
    138169        { 
    139              
     170 
    140171            seuraavaKentta(); 
    141172            MessageDisplay.Add("Pääsit läpi kentän " + kenttaNro); 
    142173        } 
     174 
    143175    } 
     176 
     177 
    144178} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.