Ignore:
Timestamp:
2010-07-07 11:29:55 (13 years ago)
Author:
frjolehm
Message:
 
File:
1 edited

Legend:

Unmodified
Added
Removed
  • 2010/27/frjolehm/The King of the island/The King of the island/Peli.cs

    r1100 r1125  
    66public class Peli : PhysicsGame 
    77{ 
     8    PlatformCharacter pelaaja1; 
     9    PlatformCharacter pelaaja2; 
     10 
     11    PhysicsObject vasenreuna; 
     12    PhysicsObject oikeareuna; 
     13    PhysicsObject alareuna; 
     14    PhysicsObject yläreuna; 
     15 
     16    Boolean Pelaajan1JuoksuAskel; 
     17    Boolean Pelaajan2JuoksuAskel; 
     18 
     19    const double Juoksunopeus = 20; 
     20 
    821    protected override void Begin() 
    922    { 
    10         //TODO: Alusta peli tässä 
     23        Aloitapikkupeli(1); 
     24    } 
     25 
     26    void Aloitapikkupeli(int peliMuoto) 
     27    { 
     28        //Kuoleman juoksu 
     29        if (peliMuoto == 1){ 
     30            LuoKenttä(800,700); 
     31            AddCollisionHandler(oikeareuna, JuoksuVoitto); 
     32            pelaaja1 = LuoUkko(Level.Left + 30,Level.Bottom + 75,100, 100); 
     33            pelaaja2 = LuoUkko(Level.Left+ 30,Level.Bottom + 200, 100, 100); 
     34            JuoksuOhjaimet(); 
     35        } 
     36 
     37    } 
     38 
     39    void LuoKenttä(double width, double height) 
     40    { 
     41        Level.Width = width; 
     42        Level.Height = height; 
     43 
     44        vasenreuna = Level.CreateLeftBorder(); 
     45        vasenreuna.IsVisible = false; 
     46 
     47        oikeareuna = Level.CreateRightBorder(); 
     48        oikeareuna.IsVisible = false; 
     49 
     50        yläreuna = Level.CreateTopBorder();  
     51        yläreuna.IsVisible = false; 
     52 
     53        alareuna = Level.CreateBottomBorder(); 
     54        alareuna.IsVisible = false; 
     55 
     56 
     57        Camera.ZoomToLevel(); 
     58 
     59    } 
     60 
     61    void JuoksuOhjaimet()  
     62    { 
     63        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Pressed, LuoJuoksu, "Pelaaja liikkuu", pelaaja1, false, false); 
     64        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Pressed, LuoJuoksu, "Pelaaja liikkuu", pelaaja1, false, true); 
     65 
     66        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Pressed, LuoJuoksu, "Pelaaja2 liikkuu", pelaaja2, true, false); 
     67        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Pressed, LuoJuoksu, "Pelaaja2 liikkuu", pelaaja2, true, true); 
     68    } 
     69 
     70    //                   ukko          false = p1 true = p2    false = n1 true = n2 
     71    void LuoJuoksu(PlatformCharacter ukko, Boolean pelaaja, Boolean näppäin) 
     72    { 
     73        //Pelaaja 1 
     74        if (pelaaja == false) 
     75        { 
     76            if (näppäin == Pelaajan1JuoksuAskel) 
     77            { 
     78                Liikuta(ukko, Juoksunopeus); 
     79                if (Pelaajan1JuoksuAskel == true) 
     80                { 
     81                    Pelaajan1JuoksuAskel = false; 
     82                } 
     83 
     84            } 
     85        } 
     86        else 
     87        { 
     88            if (näppäin == Pelaajan2JuoksuAskel) 
     89            { 
     90                Liikuta(ukko, Juoksunopeus); 
     91                if (Pelaajan2JuoksuAskel == true) 
     92                { 
     93                    Pelaajan2JuoksuAskel = false; 
     94                } 
     95            } 
     96        } 
     97    } 
     98 
     99    void JuoksuVoitto(PhysicsObject maali, PlatformCharacter kohde)  
     100    {  
     101        if(kohde == pelaaja1) 
     102        { 
     103            ClearAll(); 
     104        } 
     105        else if (kohde == pelaaja2)  
     106        { 
     107            ClearAll(); 
     108        } 
     109    } 
     110 
     111 
     112 
     113    void Liikuta(PlatformCharacter ukko, double nopeus) 
     114    { 
     115        ukko.Walk(nopeus); 
     116    } 
     117 
     118    PlatformCharacter LuoUkko(double x, double y, double kokoX, double kokoY) 
     119    { 
     120        PlatformCharacter ukko = new PlatformCharacter(kokoX, kokoY, Shapes.Circle); 
     121        ukko.Mass = 4.0; 
     122        ukko.X = x; 
     123        ukko.Y = y; 
     124        ukko.Image = LoadImage("Tipu1"); 
     125        Add(ukko); 
     126        return ukko; 
    11127    } 
    12128} 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.