source: 2018/24/ValtteriM/DeathrunDDC/DeathrunDDC/DeathrunDDC.cs @ 9744

Revision 9744, 4.5 KB checked in by vajumono, 16 months ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Widgets;
7
8public class DeathrunDDC : PhysicsGame
9{
10    const double nopeus = 200;
11    const double hyppyNopeus = 450;
12    const int RUUDUN_KOKO = 40;
13    PlatformCharacter pelaaja2;
14    PlatformCharacter pelaaja1;
15    PlatformCharacter pelaaja3;
16    PlatformCharacter pelaaja4;
17    Image pelaajan2Kuva = LoadImage("p2");
18    Image pelaajan1Kuva = LoadImage("p1");
19    Image pelaajan3Kuva = LoadImage("p3");
20    Image pelaajan4Kuva = LoadImage("p4");
21    Key[,] pelaajienNappaimet;
22
23
24   
25
26
27
28    public override void Begin()
29    {
30        Gravity = new Vector(0, -1000);
31
32        LisaaNappaimet();
33        LuoKentta();
34       
35
36       
37        //Camera.ZoomFactor = 1.2;
38        //Camera.StayInLevel = true;
39    }
40
41    void LuoKentta()
42    {
43        pelaaja1 = new PlatformCharacter(10, 10);
44        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
45        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
46        kentta.SetTileMethod('2', LisaaPelaaja1);
47        kentta.SetTileMethod('1', LisaaPelaaja2);
48        kentta.SetTileMethod('3', LisaaPelaaja3);
49        kentta.SetTileMethod('4', LisaaPelaaja4);
50        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
51        Level.CreateBorders();
52        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
53        Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2, pelaaja3, pelaaja4);
54    }
55
56    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
59        taso.Position = paikka;
60        taso.Color = Color.Gray;
61        Add(taso);
62    }
63    void LisaaPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
64    {
65        pelaaja1 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, pelaajan1Kuva, 1);
66    }
67    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
68    {
69        pelaaja2 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, pelaajan2Kuva, 2);
70    }
71    void LisaaPelaaja3(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
72    {
73        pelaaja3 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, pelaajan3Kuva, 3);
74    }
75    void LisaaPelaaja4(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
76    {
77        pelaaja4 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, pelaajan4Kuva, 4);
78    }
79
80
81    PlatformCharacter LisaaPelaaja( Vector paikka, double leveys, double korkeus, Image kuva, int pelaajaNro)
82    {
83        PlatformCharacter pelaaja = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
84        pelaaja.Position = paikka;
85        pelaaja.Mass = 4.0;
86        pelaaja.Image = kuva;
87        Add(pelaaja);
88        LisaaPelaajanNappaimet(pelaajaNro, pelaaja);
89        return pelaaja;
90    }
91
92    void LisaaNappaimet()
93    {
94        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
95        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
96
97
98        LuoNappaintaulukko();
99        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
100
101        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
102        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
103        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
104
105        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
106
107   }
108    void LisaaPelaajanNappaimet(int pelaajaNro, PlatformCharacter pelaaja)
109    {
110        Keyboard.Listen(pelaajienNappaimet[pelaajaNro - 1, 0], ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja, hyppyNopeus);
111        Keyboard.Listen(pelaajienNappaimet[pelaajaNro - 1, 1], ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja, -nopeus);
112        Keyboard.Listen(pelaajienNappaimet[pelaajaNro - 1, 2], ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja, nopeus);
113       
114    }
115    void LuoNappaintaulukko()
116    {
117        pelaajienNappaimet = new Key[4, 3]
118        {
119            {Key.W, Key.A, Key.D },
120            {Key.Up, Key.Left, Key.Right },
121            {Key.I, Key.J, Key.L },
122            {Key.NumPad8, Key.NumPad4, Key.NumPad6 }
123        };
124    } 
125    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
126    {
127        hahmo.Walk(nopeus);
128    }
129
130    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
131    {
132        hahmo.Jump(nopeus);
133    }
134
135   
136}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.