source: 2018/23/SAMPOP/FMM/FMM/FMM.cs @ 9587

Revision 9587, 4.1 KB checked in by satovapi, 21 months ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Widgets;
7
8public class FMM : PhysicsGame
9{
10    const double nopeus = 200;
11    const double hyppyNopeus = 750;
12    const int RUUDUN_KOKO = 40;
13
14    PlatformCharacter pelaaja1;
15
16    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
17    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
18
19    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
20
21    public override void Begin()
22    {
23        Gravity = new Vector(0, -1000);
24
25        LuoKentta();
26        LisaaNappaimet();
27
28        Camera.Follow(pelaaja1);
29        Camera.ZoomFactor = 1.2;
30        Camera.StayInLevel = true;
31    }
32
33    void LuoKentta()
34    {
35        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
36        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
37        kentta.SetTileMethod('*', Lisaakolikko);
38        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
39        kentta.SetTileMethod('A', LisaaVihollinen);
40        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
41        Level.CreateBorders();
42        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
43    }
44
45    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
46    {
47        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
48        taso.Position = paikka;
49        taso.Color = Color.JungleGreen;
50        Add(taso);
51    }
52
53    void Lisaakolikko(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject kolikko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
56        kolikko.IgnoresCollisionResponse = true;
57        kolikko.Position = paikka;
58        kolikko.Color = Color.Gold;
59        kolikko.Shape = Shape.Circle;
60        kolikko.Tag = "kolikko";
61        Add(kolikko);
62    }
63
64    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
65    {
66        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
67        pelaaja1.Position = paikka;
68        pelaaja1.Mass = 4.0;
69        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
70        AddCollisionHandler(pelaaja1, "kolikko", Tormaakolikkoon);
71        Add(pelaaja1);
72    }
73
74    void LisaaNappaimet()
75    {
76        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
77        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
78
79        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
80        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
81        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
82
83        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
84
85        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
86        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
87        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
88
89        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
90    }
91
92    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
93    {
94        hahmo.Walk(nopeus);
95    }
96
97    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
98    {
99        hahmo.Jump(nopeus);
100    }
101
102    void Tormaakolikkoon(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
103    {
104        maaliAani.Play();
105        MessageDisplay.Add("Keräsit kolikon!");
106        tahti.Destroy();
107    }
108    void LisaaVihollinen(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
109    {
110       PhysicsObject vihollinen = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
111        vihollinen.Position = paikka;
112        vihollinen.Mass = 4.0;
113        vihollinen.Image = pelaajanKuva;
114        AddCollisionHandler(vihollinen, "kolikko", Tormaakolikkoon);
115        Add(vihollinen);
116
117
118        FollowerBrain seuraajanAivot = new FollowerBrain(pelaaja1);
119
120        vihollinen.Brain = seuraajanAivot;
121        seuraajanAivot.Speed = 100;
122        seuraajanAivot.Active = true;
123        seuraajanAivot.TurnWhileMoving = true;
124    }
125
126}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.