source: 2018/23/NIKLASE/Niklas/sky jump/sky jump/sky_jump.cs @ 9663

Revision 9663, 4.1 KB checked in by nierikss, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Widgets;
7
8public class sky_jump : PhysicsGame
9{
10    const double nopeus = 200;
11    const double hyppyNopeus = 800;
12    const int RUUDUN_KOKO = 40;
13
14    PlatformCharacter pelaaja1;
15    PlatformCharacter pelaaja2;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("lama");
18
19    Image pelaajan2Kuva = LoadImage("¨pallo");
20
21    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
22
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
24
25    public override void Begin()
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28
29        LuoKentta();
30        LisaaNappaimet();
31
32        Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2);
33        Camera.ZoomFactor = 1.2;
34    }
35    void LuoKentta()
36    {
37        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
38        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
39        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
40        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
41        kentta.SetTileMethod('O', LisaaPelaaja2);
42        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
43        Level.CreateBorders();
44        Level.Background.CreateGradient(Color.DarkRed, Color.Yellow);
45    }
46
47    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
48    {
49        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
50        taso.Position = paikka;
51        taso.Color = Color.DarkGreen;
52        Add(taso);
53    }
54
55    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
56    {
57        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
58        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
59        tahti.Position = paikka;
60        tahti.Image = tahtiKuva;
61        tahti.Tag = "tahti";
62        Add(tahti);
63    }
64   
65   
66
67       
68    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
69    {
70        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
71        pelaaja1.Position = paikka;
72        pelaaja1.Mass = 9.0;
73        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
74        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
75        Add(pelaaja1);
76    }
77    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
78    {
79        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
80        pelaaja2.Position = paikka;
81        pelaaja2.Mass = 9.0;
82        pelaaja2.Image = pelaajanKuva;
83        AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen);
84        Add(pelaaja2);
85    }
86    void LisaaNappaimet()
87    {
88        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
89        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
90
91        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
92        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
94
95        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
96
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
98        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
99        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
100
101     Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
102        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus);
103        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);   
104
105 }
106   
107 void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
108    {
109        hahmo.Walk(nopeus);
110    }
111
112    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
113    {
114        hahmo.Jump(nopeus);
115    }
116
117    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
118    {
119       
120        MessageDisplay.Add("Keräsit pisteen!");
121        tahti.Destroy();
122    }
123}
124 
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.