source: 2018/23/NIKLASE/Niklas/sky jump/sky jump/sky_jump.cs @ 9627

Revision 9627, 4.2 KB checked in by nierikss, 21 months ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Widgets;
7
8public class sky_jump : PhysicsGame
9{
10    const double nopeus = 200;
11    const double hyppyNopeus = 800;
12    const int RUUDUN_KOKO = 40;
13
14    PlatformCharacter pelaaja1;
15    PlatformCharacter pelaaja2;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("lama");
18   
19    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
20
21    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
22
23    public Image PelaajanKuva { get => pelaajanKuva; set => pelaajanKuva = value; }
24
25    public override void Begin()
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28
29        LuoKentta();
30        LisaaNappaimet();
31
32        Camera.Follow(pelaaja1);
33        Camera.ZoomFactor = 1.2;
34        Camera.StayInLevel = true;
35    }
36    void LuoKentta()
37    {
38        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
39        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
40        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
41        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
42        kentta.SetTileMethod('O', LisaaPelaaja2);
43        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
44        Level.CreateBorders();
45        Level.Background.CreateGradient(Color.DarkRed, Color.Yellow);
46    }
47
48    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
49    {
50        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
51        taso.Position = paikka;
52        taso.Color = Color.DarkOrange;
53        Add(taso);
54    }
55
56    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
59        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
60        tahti.Position = paikka;
61        tahti.Image = tahtiKuva;
62        tahti.Tag = "tahti";
63        Add(tahti);
64    }
65    Keyboard.
66    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
67   
68
69       
70    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
71    {
72        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
73        pelaaja1.Position = paikka;
74        pelaaja1.Mass = 9.0;
75        pelaaja1.Image = PelaajanKuva;
76        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
77        Add(pelaaja1);
78    }
79    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
80    {
81        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
82        pelaaja2.Position = paikka;
83        pelaaja2.Mass = 9.0;
84        pelaaja2.Image = PelaajanKuva;
85        AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen);
86        Add(pelaaja2);
87    }
88    void LisaaNappaimet()
89    {
90        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
91        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
92
93        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
94        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
95        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
96
97        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
98
99        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
100        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
101        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
102
103     Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
104        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
105        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);   
106
107 }
108   
109 void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
110    {
111        hahmo.Walk(nopeus);
112    }
113
114    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
115    {
116        hahmo.Jump(nopeus);
117    }
118
119    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
120    {
121       
122        MessageDisplay.Add("Keräsit pisteen!");
123        tahti.Destroy();
124    }
125}
126 
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.