source: 2018/23/JEREMIASM/Blockjump/Blockjump/Blockjump.cs @ 9576

Revision 9576, 2.8 KB checked in by jemannin, 22 months ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Widgets;
7
8public class Blockjump : PhysicsGame
9{
10    const double nopeus = 200;
11    const double hyppyNopeus = 750;
12    const int RUUDUN_KOKO = 50;
13
14    PlatformCharacter laatikko;
15
16    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
17    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
18
19    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
20
21    public override void Begin()
22    {
23        Gravity = new Vector(0, -1000);
24
25        LuoKentta();
26        LisaaNappaimet();
27
28        Camera.Follow(laatikko);
29        Camera.ZoomFactor = 1.2;
30        Camera.StayInLevel = true;
31    }
32
33    void LuoKentta()
34    {
35        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
36        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
37        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
38        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
39        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
40        Level.CreateBorders();
41        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
42    }
43
44    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
45    {
46        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
47        taso.Position = paikka;
48        taso.Color = Color.Beige;
49        Add(taso);
50    }
51
52    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
53    {
54        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
55        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
56        tahti.Position = paikka;
57        tahti.Image = tahtiKuva;
58        tahti.Tag = "tahti";
59        Add(tahti);
60    }
61
62    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
63    {
64        laatikko = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
65        laatikko.Position = paikka;
66        laatikko.Mass = 4.0;
67        laatikko.Image = pelaajanKuva;
68        AddCollisionHandler(laatikko, "tahti", TormaaTahteen);
69        Add(laatikko);
70    }
71
72    void LisaaNappaimet()
73    {
74        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
75        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
76
77        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", laatikko, -nopeus);
78        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", laatikko, nopeus);
79        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", laatikko, hyppyNopeus); 
80    }
81
82    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
83    {
84        hahmo.Walk(nopeus);
85    }
86
87    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
88    {
89        hahmo.Jump(nopeus);
90    }
91
92    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
93    {
94        maaliAani.Play();
95        tahti.Destroy();
96    }
97}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.