source: 2017/utsjoki/TorstiK/GreatMonsters/GreatMonsters/GreatMonsters/GreatMonsters.cs @ 9089

Revision 9089, 5.2 KB checked in by sieerinn, 23 months ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class GreatMonsters : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("Monster3");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("Star");
19    Image piikkikuva = LoadImage("Piikki");
20    Image kallokuva = LoadImage("Kallo");
21    Image pikkuarkkukuva = LoadImage("Pikkuarkku");
22    Image voittoarkkukuva = LoadImage("Voittoarkku");
23
24    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
25
26    public override void Begin()
27    {
28        Gravity = new Vector(0, -1000);
29
30        LuoKentta();
31        LisaaNappaimet();
32
33        Camera.Follow(pelaaja1);
34        Camera.ZoomFactor = 1.2;
35        Camera.StayInLevel = true;
36    }
37
38    void LuoKentta()
39    {
40        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
41        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
42        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
43        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
44        kentta.SetTileMethod('P', LisaaPiikki);
45        kentta.SetTileMethod('K', LisaaKallo);
46        kentta.SetTileMethod('p', LisaaPikkuarkku);
47        kentta.SetTileMethod('V', LisaaVoittoarkku);
48        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
49        Level.CreateBorders();
50        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
51    }
52
53    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
54    {
55        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
56        taso.Position = paikka;
57        taso.Color = Color.Aquamarine;
58        Add(taso);
59    }
60
61    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
62    {
63        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
64        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
65        tahti.Position = paikka;
66        tahti.Image = tahtiKuva;
67        tahti.Tag = "tahti";
68        Add(tahti);
69    }
70    void LisaaPiikki (Vector paikka, double leveys, double korkeus)
71    {
72        PhysicsObject Piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
73        Piikki.IgnoresCollisionResponse = true;
74        Piikki.Position = paikka;
75        Piikki.Image = piikkikuva;
76        Piikki.Tag = " Piikki";
77        Add(Piikki);
78    }
79    void LisaaKallo(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
80    {
81        PhysicsObject Kallo = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
82        Kallo.IgnoresCollisionResponse = true;
83        Kallo.Position = paikka;
84        Kallo.Image = kallokuva;
85        Kallo.Tag = " Kallo";
86        Add(Kallo);
87    }
88    void LisaaPikkuarkku(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
89    {
90        PhysicsObject Pikkuarkku = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
91        Pikkuarkku.IgnoresCollisionResponse = true;
92        Pikkuarkku.Position = paikka;
93        Pikkuarkku.Image = pikkuarkkukuva;
94        Pikkuarkku.Tag = " Pikkuarkku";
95        Add(Pikkuarkku);
96    }
97    void LisaaVoittoarkku (Vector paikka, double leveys, double korkeus)
98    {
99        PhysicsObject Voittoarkku = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
100        Voittoarkku.IgnoresCollisionResponse = true;
101        Voittoarkku.Position = paikka;
102        Voittoarkku.Image = voittoarkkukuva;
103        Voittoarkku.Tag = "Voittoarkku";
104        Add(Voittoarkku);
105    }
106    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
107    {
108        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
109        pelaaja1.Position = paikka;
110        pelaaja1.Mass = 4.0;
111        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
112        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
113        Add(pelaaja1);
114    }
115
116    void LisaaNappaimet()
117    {
118        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
119        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
120
121        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
122        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
123        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
124
125        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
126
127        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
128        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
129        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
130
131        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
132    }
133
134    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
135    {
136        hahmo.Walk(nopeus);
137    }
138
139    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
140    {
141        hahmo.Jump(nopeus);
142    }
143
144    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
145    {
146        maaliAani.Play();
147        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
148        tahti.Destroy();
149    }
150}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.