source: 2017/utsjoki/RásteE/Space game Mau vs Mjieau/Space game Mau vs Mjieau/Space_game_Mau_vs_Mjieau/Space_game_Mau_vs_Mjieau.cs @ 9127

Revision 9127, 6.4 KB checked in by otosjahn, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Space_game_Mau_vs_Mjieau : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 250;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17
18    Vector alku;
19    Image pelaajanKuva = LoadImage("mau1");
20    Image pelaajanKuva2 = LoadImage("Mjieau");
21    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
22
23    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maaliaani");
24
25    public override void Begin()
26    {
27        Gravity = new Vector(0, -1000);
28
29        LuoKentta();
30        LisaaNappaimet();
31
32        Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2);
33        Camera.ZoomFactor = 1.2;
34        Camera.StayInLevel = false;
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
40        kentta.SetTileMethod('A', LisaaAlku);
41        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
42        kentta.SetTileMethod('&', LisaaTaso2);
43        kentta.SetTileMethod('p', LisaaPiikki);
44        kentta.SetTileMethod('V', LisaaMaali);
45        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
46        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
47        kentta.SetTileMethod('s', LisaaPelaaja2);
48
49        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
50        Level.CreateBorders();
51        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.Black);
52    }
53
54    void LisaaAlku(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
55    {
56        PhysicsObject alku = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
57        alku.Position = paikka;
58        alku.Color = Color.White;
59        Add(alku);
60    }
61    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
62    {
63        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
64        taso.Position = paikka;
65        taso.Color = Color.Green;
66        taso.Tag = "taso";
67        Add(taso);
68    }
69
70    void LisaaTaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
71    {
72        PhysicsObject taso2 = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
73        taso2.Position = paikka;
74        taso2.Color = Color.Blue;
75        Add(taso2);
76        taso2.Tag = "vesi";
77    }
78
79    void LisaaPiikki(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
80    {
81        PhysicsObject piikki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys * 0.5, korkeus * 0.5);
82        piikki.Position = paikka;
83        piikki.Color = Color.Red;
84        piikki.Shape = Shape.Triangle;
85        piikki.Tag = "piikki";
86        Add(piikki);
87    }
88    void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
89    {
90        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*7, korkeus*7);
91        taso.Position = paikka;
92        taso.Image=LoadImage("maali");
93        Add(taso);
94    }
95
96    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
97    {
98        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys*0.5, korkeus*0.5);
99        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
100        tahti.Position = paikka;
101        tahti.Image = tahtiKuva;
102        tahti.Tag = "tahti";
103        Add(tahti);
104    }
105   
106    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
107    {
108        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
109        pelaaja1.Position = paikka;
110        pelaaja1.Mass = 4.0;
111        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
112        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
113        AddCollisionHandler(pelaaja1, "vesi", MauPakene);
114        AddCollisionHandler(pelaaja1, "piikki", OsuuPiikkiin);
115        Add(pelaaja1);
116        alku = paikka;
117    }
118    void OsuuPiikkiin (PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject piikki)
119    {
120        pelaaja1.Destroy();
121    }
122
123    void MauPakene(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject vesi)
124    {
125        pelaaja1.Position = alku;
126    }
127    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
128    {
129        pelaaja2 = new PlatformCharacter(leveys * 3, korkeus * 3);
130        pelaaja2.Position = paikka;
131        pelaaja2.Mass = 4.0;
132        pelaaja2.Image = pelaajanKuva2;
133        AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen);
134        AddCollisionHandler(pelaaja2, "taso", OsuuMaahan);
135        AddCollisionHandler(pelaaja2, "vesi", MjieauOsuuVeteen);
136        pelaaja2.Tag = "Mjieau";
137        Add(pelaaja2);
138    }
139    void MjieauOsuuVeteen(PhysicsObject pelaaja2, PhysicsObject vesi)
140    {
141        if (pelaaja2.Width >= 40)
142        {
143            pelaaja2.Width -= 20;
144            pelaaja2.Height -= 20;
145        }
146    }
147    void OsuuMaahan (PhysicsObject pelaaja2, PhysicsObject taso)
148    {
149       
150    }
151    void LisaaNappaimet()
152    {
153        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
154        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
155
156        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
157        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
158        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
159
160        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
161        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
162        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
163
164        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
165
166        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
167        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
168        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
169
170        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
171    }
172
173    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
174    {
175        hahmo.Walk(nopeus);
176    }
177
178    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
179    {
180        hahmo.Jump(nopeus);
181    }
182
183    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
184    {
185        maaliAani.Play();
186        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
187        tahti.Destroy();
188    }
189}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.