source: 2017/utsjoki/NilláN/pong/pong/pong/pong.cs @ 9092

Revision 9092, 5.8 KB checked in by sieerinn, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pzong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23
24    public override void Begin()
25    {
26        LuoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        LisaaLaskurit();
29        AloitaPeli();
30    }
31
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        pallo.X = -200.0;
37        pallo.Y = 0.0;
38        pallo.Restitution = 1.0;
39        pallo.KineticFriction = 0.0;
40        pallo.MomentOfInertia = Double.PositiveInfinity;
41        Add(pallo);
42        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
43
44        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
45        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
46
47        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
48        vasenReuna.Restitution = 1.0;
49        vasenReuna.KineticFriction = 0.0;
50        vasenReuna.IsVisible = false;
51
52        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
53        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
54        oikeaReuna.KineticFriction = 0.0;
55        oikeaReuna.IsVisible = false;
56
57        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
58        ylaReuna.Restitution = 1.0;
59        ylaReuna.KineticFriction = 0.0;
60        ylaReuna.IsVisible = false;
61
62        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
63        alaReuna.Restitution = 1.0;
64        alaReuna.IsVisible = false;
65        alaReuna.KineticFriction = 0.0;
66
67        Level.BackgroundColor = Color.Black;
68
69        Camera.ZoomToLevel();
70    }
71
72    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
73    {
74        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
75        maila.Shape = Shape.Rectangle;
76        maila.X = x;
77        maila.Y = y;
78        maila.Restitution = 1.0;
79        maila.KineticFriction = 0.0;
80        Add(maila);
81        return maila;
82    }
83
84    void LisaaLaskurit()
85    {
86        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
87        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
88    }
89
90    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
91    {
92        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
93        laskuri.MaxValue = 10;
94
95        Label naytto = new Label();
96        naytto.BindTo(laskuri);
97        naytto.X = x;
98        naytto.Y = y;
99        naytto.TextColor = Color.White;
100        naytto.BorderColor = Level.BackgroundColor;
101        naytto.Color = Level.BackgroundColor;
102        Add(naytto);
103
104        return laskuri;
105    }
106
107    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
108    {
109        if (kohde == oikeaReuna)
110        {
111            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
112        }
113        else if (kohde == vasenReuna)
114        {
115            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
116        }
117    }
118
119    void AloitaPeli()
120    {
121        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
122        pallo.Hit(impulssi);
123    }
124
125    void AsetaOhjaimet()
126    {
127        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
128        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
129        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
130        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
131
132        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
133        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
134        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
135        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
136
137        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
138        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
139
140        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
141        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
142        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
143        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
144
145        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
146        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
147        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
148        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
149
150        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
151        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
152    }
153
154    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
155    {
156        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
157        {
158            maila.Velocity = Vector.Zero;
159            return;
160        }
161        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
162        {
163            maila.Velocity = Vector.Zero;
164            return;
165        }
166
167        maila.Velocity = nopeus;
168    }
169}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.