1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | class Pelaaja : PhysicsObject |
---|
10 | { |
---|
11 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(3, 0, 3); |
---|
12 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
13 | public Vector suunta; |
---|
14 | public bool saalyödä = true; |
---|
15 | public bool puolustaa = false; |
---|
16 | |
---|
17 | public Pelaaja(double leveys, double korkeus) |
---|
18 | : base(leveys, korkeus) |
---|
19 | { |
---|
20 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
21 | } |
---|
22 | } |
---|
23 | |
---|
24 | public class Speargear : PhysicsGame |
---|
25 | { |
---|
26 | Pelaaja pelaaja1; |
---|
27 | Pelaaja pelaaja2; |
---|
28 | |
---|
29 | Vector nopeusYlos = new Vector(0, 10000); |
---|
30 | Vector nopeusAlas = new Vector(0, -10000); |
---|
31 | Vector nopeusOikea = new Vector(10000, 0); |
---|
32 | Vector nopeusVasen = new Vector(-10000, 0); |
---|
33 | |
---|
34 | PhysicsObject vasenReuna; |
---|
35 | PhysicsObject oikeaReuna; |
---|
36 | PhysicsObject ylaReuna; |
---|
37 | PhysicsObject alaReuna; |
---|
38 | |
---|
39 | Image ylösKuva = LoadImage("ylös"); |
---|
40 | Image alasKuva = LoadImage("alas"); |
---|
41 | Image oikeaKuva = LoadImage("oikea"); |
---|
42 | Image vasenKuva = LoadImage("peliukko"); |
---|
43 | Image taustakuva = LoadImage("taso"); |
---|
44 | |
---|
45 | bool vasen = false; |
---|
46 | bool oikea = false; |
---|
47 | |
---|
48 | bool vasen2 = false; |
---|
49 | bool oikea2 = false; |
---|
50 | |
---|
51 | |
---|
52 | public override void Begin() |
---|
53 | { |
---|
54 | SmoothTextures = false; |
---|
55 | LuoKentta(); |
---|
56 | Ohjaimet(); |
---|
57 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
58 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
59 | } |
---|
60 | |
---|
61 | Pelaaja LuoPelaaja(double x, double y) |
---|
62 | { |
---|
63 | Pelaaja pelaaja = new Pelaaja(50, 50); |
---|
64 | pelaaja.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
65 | Add(pelaaja); |
---|
66 | pelaaja.X = x; |
---|
67 | pelaaja.Y = y; |
---|
68 | pelaaja.LinearDamping = 0.4; |
---|
69 | pelaaja.CanRotate = false; |
---|
70 | pelaaja.Image = LoadImage("peliukko"); |
---|
71 | |
---|
72 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(50, 10); |
---|
73 | elamaPalkki.X = 0; |
---|
74 | elamaPalkki.Y = 50; |
---|
75 | elamaPalkki.BindTo(pelaaja.ElamaLaskuri); |
---|
76 | pelaaja.Add(elamaPalkki); |
---|
77 | |
---|
78 | elamaPalkki.BarColor = Color.FromHexCode("64FE2E"); |
---|
79 | elamaPalkki.Color = Color.Red; |
---|
80 | |
---|
81 | return pelaaja; |
---|
82 | |
---|
83 | |
---|
84 | } |
---|
85 | |
---|
86 | void LuoKentta() |
---|
87 | { |
---|
88 | pelaaja1 = LuoPelaaja(370, 250); |
---|
89 | pelaaja2 = LuoPelaaja(-370, -250); |
---|
90 | |
---|
91 | AddCollisionHandler<Pelaaja, PhysicsObject>(pelaaja1, "keihäs2", osuuKeihääseen); |
---|
92 | AddCollisionHandler<Pelaaja, PhysicsObject>(pelaaja2, "keihäs1", osuuKeihääseen); |
---|
93 | |
---|
94 | vasenReuna = Level.CreateLeftBorder(); |
---|
95 | oikeaReuna = Level.CreateRightBorder(); |
---|
96 | ylaReuna = Level.CreateTopBorder(); |
---|
97 | alaReuna = Level.CreateBottomBorder(); |
---|
98 | |
---|
99 | Level.Background.Image = taustakuva; |
---|
100 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
101 | |
---|
102 | } |
---|
103 | |
---|
104 | void PelaajaLiike(Pelaaja pelaaja, Vector nopeus, Image uusikuva) |
---|
105 | { |
---|
106 | pelaaja.Push(nopeus); |
---|
107 | pelaaja.suunta = nopeus; |
---|
108 | pelaaja.Image = uusikuva; |
---|
109 | |
---|
110 | } |
---|
111 | |
---|
112 | |
---|
113 | |
---|
114 | void Ohjaimet() |
---|
115 | { |
---|
116 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, PelaajaLiike, null, pelaaja1, nopeusYlos, ylösKuva); |
---|
117 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, PelaajaLiike, null, pelaaja1, nopeusAlas, alasKuva); |
---|
118 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, PelaajaLiike, null, pelaaja1, nopeusOikea, oikeaKuva); |
---|
119 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, PelaajaLiike, null, pelaaja1, nopeusVasen, vasenKuva); |
---|
120 | |
---|
121 | Keyboard.Listen(Key.M, ButtonState.Pressed, Lyönti, null, pelaaja1, "keihäs1"); |
---|
122 | Keyboard.Listen(Key.Comma, ButtonState.Pressed, torjunta, null, pelaaja1); |
---|
123 | Keyboard.Listen(Key.Period, ButtonState.Pressed, heitäKeihäs, null, pelaaja1, "keihäs1"); |
---|
124 | |
---|
125 | |
---|
126 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, PelaajaLiike, null, pelaaja2, nopeusYlos, ylösKuva); |
---|
127 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, PelaajaLiike, null, pelaaja2, nopeusAlas, alasKuva); |
---|
128 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, PelaajaLiike, null, pelaaja2, nopeusOikea, oikeaKuva); |
---|
129 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, PelaajaLiike, null, pelaaja2, nopeusVasen, vasenKuva); |
---|
130 | |
---|
131 | Keyboard.Listen(Key.Y, ButtonState.Pressed, Lyönti, null, pelaaja2, "keihäs2"); |
---|
132 | Keyboard.Listen(Key.U, ButtonState.Pressed, torjunta, null, pelaaja2); |
---|
133 | Keyboard.Listen(Key.T, ButtonState.Pressed, heitäKeihäs, null, pelaaja2, "keihäs2"); |
---|
134 | |
---|
135 | } |
---|
136 | |
---|
137 | void Lyönti(Pelaaja pelaaja, string tägi) |
---|
138 | { |
---|
139 | if (!pelaaja.saalyödä) |
---|
140 | return; |
---|
141 | pelaaja.saalyödä = false; |
---|
142 | Timer.SingleShot(1, delegate { pelaaja.saalyödä = true; }); |
---|
143 | |
---|
144 | PhysicsObject keihäs = new PhysicsObject(50, 10); |
---|
145 | keihäs.Image = LoadImage("keppi"); |
---|
146 | keihäs.Position = pelaaja.Position; |
---|
147 | keihäs.CanRotate = false; |
---|
148 | keihäs.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(0.1); |
---|
149 | keihäs.IgnoresCollisionResponse = false; |
---|
150 | keihäs.Tag = tägi; |
---|
151 | Add(keihäs); |
---|
152 | |
---|
153 | keihäs.Angle = pelaaja.suunta.Angle; |
---|
154 | |
---|
155 | double paikka = 0; |
---|
156 | |
---|
157 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
158 | ajastin.Interval = 0.02; |
---|
159 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
160 | { |
---|
161 | paikka += 10; |
---|
162 | keihäs.Position = pelaaja.Position + pelaaja.suunta.Normalize() * paikka; |
---|
163 | keihäs.Velocity = pelaaja.Velocity; |
---|
164 | keihäs.Angle = pelaaja.suunta.Angle; |
---|
165 | }; |
---|
166 | ajastin.Start(); |
---|
167 | |
---|
168 | } |
---|
169 | |
---|
170 | void osuuKeihääseen(Pelaaja puolustaja, PhysicsObject keihäs) |
---|
171 | { |
---|
172 | Pelaaja hyökkääjä = (puolustaja == pelaaja1) ? pelaaja2 : pelaaja1; |
---|
173 | bool vastakkain = hyökkääjä.suunta.Angle.MainDirection == (puolustaja.suunta.Angle + Angle.FromDegrees(180)).MainDirection; |
---|
174 | |
---|
175 | if (puolustaja.puolustaa && vastakkain) |
---|
176 | { |
---|
177 | hyökkääjä.Hit((puolustaja.Position - keihäs.Position).Normalize() * -5000); |
---|
178 | } |
---|
179 | else |
---|
180 | { |
---|
181 | puolustaja.ElamaLaskuri.Value -= 1; |
---|
182 | puolustaja.Hit((puolustaja.Position - keihäs.Position).Normalize() * 5000); |
---|
183 | } |
---|
184 | |
---|
185 | } |
---|
186 | |
---|
187 | void torjunta(Pelaaja pelaaja) |
---|
188 | { |
---|
189 | if (!pelaaja.saalyödä) |
---|
190 | return; |
---|
191 | pelaaja.saalyödä = false; |
---|
192 | pelaaja.puolustaa = true; |
---|
193 | Timer.SingleShot(1, delegate { pelaaja.saalyödä = true; }); |
---|
194 | |
---|
195 | PhysicsObject keihäs = new PhysicsObject(50, 10); |
---|
196 | keihäs.Image = LoadImage("keppi"); |
---|
197 | keihäs.Position = pelaaja.Position + pelaaja.suunta.Normalize() * 25; |
---|
198 | keihäs.CanRotate = false; |
---|
199 | keihäs.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(0.4); |
---|
200 | keihäs.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
201 | keihäs.Destroyed += delegate { pelaaja.puolustaa = false; }; |
---|
202 | Add(keihäs); |
---|
203 | |
---|
204 | keihäs.Angle = pelaaja.suunta.Angle + Angle.FromDegrees(90); |
---|
205 | |
---|
206 | Timer ajastin2 = new Timer(); |
---|
207 | ajastin2.Interval = 0.02; |
---|
208 | ajastin2.Timeout += delegate |
---|
209 | { |
---|
210 | keihäs.Position = pelaaja.Position + pelaaja.suunta.Normalize() * 30; |
---|
211 | keihäs.Velocity = pelaaja.Velocity; |
---|
212 | keihäs.Angle = pelaaja.suunta.Angle + Angle.FromDegrees(90); |
---|
213 | }; |
---|
214 | ajastin2.Start(); |
---|
215 | |
---|
216 | |
---|
217 | } |
---|
218 | |
---|
219 | void heitäKeihäs(Pelaaja pelaaja, String tag) |
---|
220 | { |
---|
221 | if (!pelaaja.saalyödä) |
---|
222 | return; |
---|
223 | pelaaja.saalyödä = false; |
---|
224 | Timer.SingleShot(1, delegate { pelaaja.saalyödä = true; }); |
---|
225 | |
---|
226 | PhysicsObject keihäs = new PhysicsObject(50, 10); |
---|
227 | keihäs.Image = LoadImage("keppi"); |
---|
228 | keihäs.Position = pelaaja.Position + pelaaja.suunta.Normalize() * 60; |
---|
229 | keihäs.CanRotate = false; |
---|
230 | keihäs.LifetimeLeft = TimeSpan.FromSeconds(3); |
---|
231 | keihäs.IgnoresCollisionResponse = false; |
---|
232 | keihäs.Tag = tag; |
---|
233 | Add(keihäs); |
---|
234 | |
---|
235 | keihäs.Angle = pelaaja.suunta.Angle; |
---|
236 | keihäs.Velocity = pelaaja.suunta * 0.2; |
---|
237 | |
---|
238 | AddCollisionHandler(keihäs, osu); |
---|
239 | |
---|
240 | |
---|
241 | } |
---|
242 | |
---|
243 | void osu(PhysicsObject keihäs, PhysicsObject kohde) |
---|
244 | { |
---|
245 | keihäs.Destroy(); |
---|
246 | |
---|
247 | } |
---|
248 | |
---|
249 | } |
---|
250 | |
---|