source: 2017/utsjoki/ÁndeN/msPaint/msPaint/msPaint/msPaint.cs @ 9094

Revision 9094, 2.7 KB checked in by otosjahn, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using System.Linq;
4using System.Text;
5using Jypeli;
6using Jypeli.Assets;
7using Jypeli.Controls;
8using Jypeli.Effects;
9using Jypeli.Widgets;
10
11public class msPaint : PhysicsGame
12{
13    Image taustaKuva = LoadImage("tausta");
14
15    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 0);
16    Vector nopeusAlas = new Vector(0, 0);
17    Vector nopeusVasen = new Vector(0, 0);
18    Vector nopeusOikea = new Vector(0, 0);
19
20    PhysicsObject pelaaja1;
21    PhysicsObject pelaaja2;
22
23    PhysicsObject vasenReuna;
24    PhysicsObject oikeaReuna;
25    PhysicsObject ylaReuna;
26    PhysicsObject alaReuna;
27
28    public override void Begin()
29    {
30        LuoKentta();
31        AsetaOhjaimet();
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36
37        pelaaja1 = LuoPelaaja(Level.Left + 20.0, 0.0);
38        pelaaja2 = LuoPelaaja(Level.Right - 20.0, 0.0);
39
40        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
41        vasenReuna.IsVisible = false;
42
43        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
44        oikeaReuna.IsVisible = false;
45
46        ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
47        ylaReuna.IsVisible = false;
48
49        alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
50        alaReuna.IsVisible = false;
51
52        Level.Background.TileToLevel();
53
54        Camera.ZoomToLevel();
55    }
56
57    PhysicsObject LuoPelaaja(double x, double y)
58    {
59        PhysicsObject pelaaja = new PhysicsObject(20.0, 20.0);
60        pelaaja.Shape = Shape.Rectangle;
61        pelaaja.X = x;
62        pelaaja.Y = y;
63        Add(pelaaja);
64        pelaaja.Image = LoadImage("pelaaja");
65        return pelaaja;
66    }
67
68    void AsetaOhjaimet()
69    {
70        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja1, nopeusYlos);
71        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja1, nopeusAlas);
72        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja1, nopeusVasen);
73        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja1, nopeusOikea);
74
75        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja2, nopeusYlos);
76        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja2, nopeusAlas);
77        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja2, nopeusVasen);
78        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, AsetaNopeus, null, pelaaja2, nopeusOikea);
79
80        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
81        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
82
83    }
84
85    void AsetaNopeus(PhysicsObject pelaaja, Vector nopeus)
86    {
87        pelaaja.Push(nopeus);
88    }
89}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.