source: 2017/37/GeoN/randompallo/randompallo/randompallo/randompallo.cs @ 9490

Revision 9490, 2.1 KB checked in by rikavila, 18 months ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class randompallo : PhysicsGame
10{
11    private PhysicsObject pallo;
12
13    public override void Begin()
14    {
15        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
16
17      pallo =  lisaapallo(100,100,0,0,Color.White);
18
19
20        for (int i = 0; i <50; i++) {
21         PhysicsObject  randompallo= lisaapallo(10, 10, RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right),
22                        RandomGen.NextDouble(Level.Top, Level.Bottom), RandomGen.NextColor());
23            randompallo.Tag = "pallo";
24        }
25        AddCollisionHandler(pallo, "pallo", Pallotormasi);
26
27           
28        Level.CreateBorders();
29           
30
31
32        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
33        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
34        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down,
35    LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-500, 0));
36        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down,
37    LiikutaPelaajaa, null, new Vector(500, 0));
38        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down,
39    LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 500));
40     Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down,
41    LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -500));
42
43
44
45    }
46    void Pallotormasi(PhysicsObject pelaaja,PhysicsObject kohde)
47    {
48        Explosion rajahdys = new Explosion(50);
49        rajahdys.Position = kohde.Position;
50        Add(rajahdys);
51        rajahdys.Speed = 500.0;
52        rajahdys.Force = 100;
53        rajahdys.Speed = 500.0;
54        rajahdys.Force = 100;
55    }
56    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori)
57    {
58        pallo.Push(vektori);
59    }
60    PhysicsObject lisaapallo(double x, double y, double paikkax, double paikkay,Color vari)
61    {
62
63        PhysicsObject olio = new PhysicsObject(x, y);
64        olio.Shape = Shape.Circle;
65        olio.Color = vari; 
66        Add(olio);
67        olio.X = paikkax;
68        olio.Y = paikkay;
69        olio.Hit(new Vector(1000, 1000));
70        return olio;
71       
72    }
73
74
75}
76 
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.