source: 2017/37/GeoN/randompallo/randompallo/randompallo/randompallo.cs @ 9462

Revision 9462, 1.6 KB checked in by rikavila, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class randompallo : PhysicsGame
10{
11    private PhysicsObject pallo;
12
13    public override void Begin()
14    {
15        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
16
17      pallo =  lisaapallo(100,100,0,0,Color.White);
18        for (int i = 0; i <50; i++) 
19            lisaapallo(10, 10,RandomGen.NextDouble(Level.Left,Level.Right), 
20                RandomGen.NextDouble(Level.Top, Level.Bottom),RandomGen.NextColor());
21        Level.CreateBorders();
22           
23
24
25        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
26        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
27        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down,
28    LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-500, 0));
29        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down,
30    LiikutaPelaajaa, null, new Vector(500, 0));
31        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down,
32    LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 500));
33     Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down,
34    LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -500));
35
36
37
38    }
39
40    void LiikutaPelaajaa(Vector vektori)
41    {
42        pallo.Push(vektori);
43    }
44    PhysicsObject lisaapallo(double x, double y, double paikkax, double paikkay,Color vari)
45    {
46
47        PhysicsObject olio = new PhysicsObject(x, y);
48        olio.Shape = Shape.Circle;
49        olio.Color = vari; 
50        Add(olio);
51        olio.X = paikkax;
52        olio.Y = paikkay;
53        olio.Hit(new Vector(1000, 1000));
54        return olio;
55       
56    }
57
58
59}
60 
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.