source: 2017/31/MirkaH/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 9277

Revision 9277, 2.9 KB checked in by npo17_79, 2 years ago (diff)

Sain tehtyä vaiheen viisi loppuun. Jatkan vaiheesta 6

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19    public override void Begin()
20    {
21     
22        LuoKentta();
23        AsetaOhjaimet();
24        AloitaPeli();
25     
26
27
28    }
29
30
31    void AsetaOhjaimet()
32    {
33        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
34        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
35
36        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusAlas);
37        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
38
39
40        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
41        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
42
43        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusAlas);
44        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
45
46        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "näytä ohjeet");
47        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
48    }
49
50
51    void LuoKentta()
52
53    {
54        // Pallo, sen sijainti, liike ja kimmoisuus
55        pallo = new PhysicsObject(40.0, 70.0);
56        Add(pallo);
57        pallo.Shape = Shape.Circle;
58        pallo.Color = Color.DarkBlue;
59        Level.Background.Color = Color.DarkTurquoise;
60        pallo.X = -200.0;
61        pallo.Y = -222.0;
62        pallo.Restitution = 1.0;
63        pallo.CanRotate = false;
64
65        //reunat, kimmoisuus ja näkyvyys
66        Surfaces reunat = Level.CreateBorders(1.0, true);
67        foreach (Surface reuna in reunat) reuna.Color = Color.Crimson;
68        Camera.ZoomToAllObjects();
69
70        //maila
71       maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
72       maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
73       // LuoMaila(0, 0);
74
75    }
76    //Pelin aloittaminen
77    void AloitaPeli()
78    {
79        Vector impulssi = new Vector(500.5, 300.0);
80        pallo.Hit(impulssi);
81    }
82    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
83
84    {
85        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
86        maila.Shape = Shape.Rectangle;
87        maila.X = x;
88        maila.Y = y;
89        maila.Restitution = 1.0;
90        Add(maila);
91        return maila;
92
93    }
94    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
95    { maila.Velocity = nopeus;
96    }
97}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.