1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | |
---|
10 | class Vihu : PlatformCharacter |
---|
11 | { |
---|
12 | private IntMeter elamaLaskuri = new IntMeter(16, 0, 16); |
---|
13 | public IntMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
14 | |
---|
15 | public Vihu(double leveys, double korkeus) |
---|
16 | : base(leveys, korkeus) |
---|
17 | { |
---|
18 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
19 | |
---|
20 | } |
---|
21 | } |
---|
22 | |
---|
23 | class Pelaaja : PlatformCharacter |
---|
24 | { |
---|
25 | private DoubleMeter elamaLaskuri = new DoubleMeter(10, 0, 10); |
---|
26 | public DoubleMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
27 | |
---|
28 | public Pelaaja(double leveys, double korkeus) |
---|
29 | : base(leveys, korkeus) |
---|
30 | { |
---|
31 | elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
32 | |
---|
33 | } |
---|
34 | } |
---|
35 | |
---|
36 | //class Pelaaja2 : PlatformCharacter |
---|
37 | //{ |
---|
38 | // private DoubleMeter elamaLaskuri = new DoubleMeter(8, 0, 8); |
---|
39 | // public DoubleMeter ElamaLaskuri { get { return elamaLaskuri; } } |
---|
40 | |
---|
41 | // public pelaaja2(double leveys, double korkeus) |
---|
42 | // : base(leveys, korkeus) |
---|
43 | // { |
---|
44 | // elamaLaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy(); }; |
---|
45 | |
---|
46 | // } |
---|
47 | //} |
---|
48 | public class _ : PhysicsGame |
---|
49 | { |
---|
50 | AssaultRifle pelaajan1Ase; |
---|
51 | AssaultRifle pelaajan2Ase; |
---|
52 | |
---|
53 | //AssaultRifle VihunAse; |
---|
54 | const double nopeus = 200; |
---|
55 | const double hyppyNopeus = 750; |
---|
56 | const int RUUDUN_KOKO = 20; |
---|
57 | |
---|
58 | Pelaaja pelaaja1; |
---|
59 | Pelaaja pelaaja2; |
---|
60 | Image loppukuva = LoadImage("gate"); |
---|
61 | Image palikankuva = LoadImage("palikka"); |
---|
62 | Image ammuksenkuva = LoadImage("ammus"); |
---|
63 | Image pelaajanKuva = LoadImage("kissa"); |
---|
64 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
65 | Image pizzaKuva = LoadImage("pizza"); |
---|
66 | Image vihukuva = LoadImage("auto"); |
---|
67 | Image paavihukuva = LoadImage("orkki"); |
---|
68 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
69 | Image maalikuva = LoadImage("ovi"); |
---|
70 | //private PlatformCharacter vihu; |
---|
71 | //private Vihu paavihu; |
---|
72 | Image taustaKuva = LoadImage("putin"); |
---|
73 | Image taustaKuva2 = LoadImage("putin2"); |
---|
74 | |
---|
75 | int kenttaNro = 1; |
---|
76 | |
---|
77 | |
---|
78 | public override void Begin() |
---|
79 | { |
---|
80 | |
---|
81 | MediaPlayer.Play("esa"); |
---|
82 | MediaPlayer.IsRepeating = true; |
---|
83 | AlkuValikko(); |
---|
84 | } |
---|
85 | |
---|
86 | void AlkuValikko() |
---|
87 | { |
---|
88 | Level.Background.Image = taustaKuva2; |
---|
89 | MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko", |
---|
90 | "Aloita peli", "Lopeta"); |
---|
91 | |
---|
92 | alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli); |
---|
93 | |
---|
94 | alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit); |
---|
95 | Add(alkuValikko); |
---|
96 | |
---|
97 | |
---|
98 | } |
---|
99 | |
---|
100 | |
---|
101 | void AloitaPeli() |
---|
102 | { |
---|
103 | ClearAll(); |
---|
104 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
105 | |
---|
106 | if (kenttaNro == 1) LuoKentta("kentta1"); |
---|
107 | else if (kenttaNro == 2) LuoKentta("kentta2"); |
---|
108 | else if (kenttaNro == 3) LuoKentta("kentta3"); |
---|
109 | else if (kenttaNro > 3) Exit(); |
---|
110 | |
---|
111 | LisaaNappaimet(); |
---|
112 | |
---|
113 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
114 | Camera.ZoomFactor = 3.5; |
---|
115 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
116 | } |
---|
117 | void LuoKentta(string kentanNimi) |
---|
118 | { |
---|
119 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kentanNimi); |
---|
120 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
121 | kentta.SetTileMethod('l', LisaaLoppu); |
---|
122 | kentta.SetTileMethod('M', LisaaMaali); |
---|
123 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
124 | kentta.SetTileMethod('n', LisaaPelaaja); |
---|
125 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja2); |
---|
126 | kentta.SetTileMethod('p', LisaaPizza); |
---|
127 | kentta.SetTileMethod('v', LisaaVihu); |
---|
128 | kentta.SetTileMethod('V', LisaaPaaVihu); |
---|
129 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
130 | Level.CreateBorders(); |
---|
131 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
132 | Level.Background.Image = taustaKuva; |
---|
133 | |
---|
134 | } |
---|
135 | |
---|
136 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
137 | { |
---|
138 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
139 | taso.Position = paikka; |
---|
140 | taso.Image = palikankuva; |
---|
141 | taso.Tag = "taso"; |
---|
142 | Add(taso); |
---|
143 | } |
---|
144 | |
---|
145 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
146 | { |
---|
147 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
148 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
149 | tahti.Position = paikka; |
---|
150 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
151 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
152 | Add(tahti); |
---|
153 | } |
---|
154 | void LisaaPizza(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
155 | { |
---|
156 | PhysicsObject pizza = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
157 | pizza.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
158 | pizza.Position = paikka; |
---|
159 | pizza.Image = pizzaKuva; |
---|
160 | pizza.Tag = "pizza"; |
---|
161 | Add(pizza); |
---|
162 | |
---|
163 | |
---|
164 | } |
---|
165 | |
---|
166 | void LisaaLoppu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
167 | { |
---|
168 | PhysicsObject ovi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
169 | ovi.Position = paikka; |
---|
170 | ovi.Image = maalikuva; |
---|
171 | ovi.Tag = "loppu"; |
---|
172 | Add(ovi); |
---|
173 | ovi.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
174 | |
---|
175 | } |
---|
176 | void LisaaMaali(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
177 | { |
---|
178 | PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
179 | maali.Position = paikka; |
---|
180 | maali.Image = loppukuva; |
---|
181 | maali.Tag = "maali"; |
---|
182 | Add(maali); |
---|
183 | maali.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
184 | |
---|
185 | } |
---|
186 | void TormaaMaaliin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject maali) |
---|
187 | { |
---|
188 | Pause(); |
---|
189 | maaliAani.Play(); |
---|
190 | //MessagDisplay.Add("Onnittelut!!! Voitit pelin!!!"); |
---|
191 | MessageWindow ikkuna = new MessageWindow("Onnittelut!\n \nVoitit pelin!"); |
---|
192 | ikkuna.Closed += (w) => AlkuValikko(); |
---|
193 | Add(ikkuna); |
---|
194 | |
---|
195 | } |
---|
196 | |
---|
197 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
198 | { |
---|
199 | pelaaja1 = new Pelaaja(leveys, korkeus); |
---|
200 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
201 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
202 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
203 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
204 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "pizza", TormaaPizzaan); |
---|
205 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "vihu", TormaaVihuun); |
---|
206 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "loppu", TormaaLoppuun); |
---|
207 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", TormaaMaaliin); |
---|
208 | pelaaja1.Tag = "pelaaja"; |
---|
209 | Add(pelaaja1); |
---|
210 | pelaajan1Ase = new AssaultRifle(10, 10); |
---|
211 | pelaaja1.Weapon = pelaajan1Ase; |
---|
212 | |
---|
213 | //pelaaja1.Weapon.FireRate = 2.0; |
---|
214 | pelaaja1.Weapon.CanHitOwner = false; |
---|
215 | pelaajan1Ase.Ammo.Value = 200; |
---|
216 | pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
217 | pelaaja1.ElamaLaskuri.LowerLimit += delegate |
---|
218 | { |
---|
219 | |
---|
220 | Explosion rajahdys = new Explosion(100); |
---|
221 | rajahdys.Position = pelaaja1.Position; |
---|
222 | Add(rajahdys); |
---|
223 | Timer.SingleShot(2, AloitaAlusta); |
---|
224 | }; |
---|
225 | pelaajan1Ase.IsVisible = false; |
---|
226 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
227 | elamaPalkki.X = Screen.Right - 150; |
---|
228 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 200; |
---|
229 | elamaPalkki.BindTo(pelaaja1.ElamaLaskuri); |
---|
230 | Add(elamaPalkki); |
---|
231 | |
---|
232 | } |
---|
233 | |
---|
234 | void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
235 | { |
---|
236 | pelaaja2 = new Pelaaja(leveys, korkeus); |
---|
237 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
238 | pelaaja2.Mass = 4.0; |
---|
239 | pelaaja2.Image = pelaajanKuva; |
---|
240 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
241 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "pizza", TormaaPizzaan); |
---|
242 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "vihu", TormaaVihuun); |
---|
243 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "loppu", TormaaLoppuun); |
---|
244 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "maali", TormaaMaaliin); |
---|
245 | pelaaja2.Tag = "pelaaja2"; |
---|
246 | Add(pelaaja2); |
---|
247 | pelaajan2Ase = new AssaultRifle(10, 10); |
---|
248 | pelaaja2.Weapon = pelaajan2Ase; |
---|
249 | |
---|
250 | //pelaaja1.Weapon.FireRate = 2.0; |
---|
251 | pelaaja2.Weapon.CanHitOwner = false; |
---|
252 | pelaajan2Ase.Ammo.Value = 200; |
---|
253 | pelaaja2.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
254 | pelaaja2.ElamaLaskuri.LowerLimit += delegate |
---|
255 | { |
---|
256 | |
---|
257 | Explosion rajahdys = new Explosion(100); |
---|
258 | rajahdys.Position = pelaaja2.Position; |
---|
259 | Add(rajahdys); |
---|
260 | Timer.SingleShot(2, AloitaAlusta); |
---|
261 | }; |
---|
262 | pelaajan2Ase.IsVisible = false; |
---|
263 | |
---|
264 | ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20); |
---|
265 | elamaPalkki.X = Screen.Right - 150; |
---|
266 | elamaPalkki.Y = Screen.Top - 150; |
---|
267 | elamaPalkki.BindTo(pelaaja2.ElamaLaskuri); |
---|
268 | Add(elamaPalkki); |
---|
269 | |
---|
270 | } |
---|
271 | void LisaaVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
272 | { |
---|
273 | PlatformCharacter vihu = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
274 | vihu.Position = paikka; |
---|
275 | vihu.Mass = 4.0; |
---|
276 | vihu.Image = vihukuva; |
---|
277 | AddCollisionHandler(vihu, pelaaja1); |
---|
278 | vihu.Tag = "vihu"; |
---|
279 | vihu.IgnoresCollisionResponse = false; |
---|
280 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
281 | tasoAivot.Speed = 100; |
---|
282 | tasoAivot.JumpSpeed = 700; |
---|
283 | tasoAivot.TriesToJump = true; |
---|
284 | vihu.Brain = tasoAivot; |
---|
285 | Add(vihu); |
---|
286 | |
---|
287 | } |
---|
288 | void LisaaPaaVihu(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
289 | { |
---|
290 | Vihu paavihu = new Vihu(leveys, korkeus); |
---|
291 | paavihu.Position = paikka; |
---|
292 | paavihu.Mass = 4.0; |
---|
293 | paavihu.Image = paavihukuva; |
---|
294 | Add(paavihu); |
---|
295 | paavihu.Tag = "päävihu"; |
---|
296 | paavihu.IgnoresCollisionResponse = false; |
---|
297 | paavihu.ElamaLaskuri.LowerLimit += delegate |
---|
298 | { |
---|
299 | |
---|
300 | Explosion rajahdys = new Explosion(100); |
---|
301 | rajahdys.Position = paavihu.Position; |
---|
302 | Add(rajahdys); |
---|
303 | }; |
---|
304 | |
---|
305 | PlatformWandererBrain tasoAivot = new PlatformWandererBrain(); |
---|
306 | tasoAivot.Speed = 50; |
---|
307 | tasoAivot.JumpSpeed = 300; |
---|
308 | tasoAivot.TriesToJump = true; |
---|
309 | paavihu.Brain = tasoAivot; |
---|
310 | tasoAivot.FallsOffPlatforms = true; |
---|
311 | |
---|
312 | paavihu.Weapon = new AssaultRifle(30, 10); |
---|
313 | paavihu.Weapon.CanHitOwner = false; |
---|
314 | paavihu.Weapon.ProjectileCollision = VihunAmmusOsui; |
---|
315 | paavihu.Weapon.IsVisible = false; |
---|
316 | |
---|
317 | |
---|
318 | Timer ajastin = new Timer(); |
---|
319 | ajastin.Interval = 1; |
---|
320 | ajastin.Timeout += delegate |
---|
321 | { |
---|
322 | PhysicsObject kohde = pelaaja1; |
---|
323 | if (Vector.Distance(paavihu.Position, pelaaja2.Position) < Vector.Distance(paavihu.Position, pelaaja1.Position)) |
---|
324 | { |
---|
325 | kohde = pelaaja2; |
---|
326 | } |
---|
327 | |
---|
328 | paavihu.Weapon.AbsoluteAngle = (kohde.Position - paavihu.Position).Angle; |
---|
329 | PhysicsObject ammus = paavihu.Weapon.Shoot(); |
---|
330 | |
---|
331 | if (ammus != null) |
---|
332 | { |
---|
333 | ammus.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
334 | ammus.Tag = "ammus"; |
---|
335 | ammus.Size *= 0.5; |
---|
336 | ammus.Image = ammuksenkuva; |
---|
337 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
338 | ammus.Velocity *= 0.5; |
---|
339 | ammus.CollisionIgnoreGroup = 3; |
---|
340 | } |
---|
341 | |
---|
342 | if (paavihu.IsDestroyed) |
---|
343 | ajastin.Stop(); |
---|
344 | |
---|
345 | }; |
---|
346 | ajastin.Start(); |
---|
347 | |
---|
348 | } |
---|
349 | |
---|
350 | void VihunAmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
351 | { |
---|
352 | if (kohde.Tag == "taso") |
---|
353 | { |
---|
354 | ammus.Destroy(); |
---|
355 | } |
---|
356 | |
---|
357 | if (kohde.Tag == "pelaaja") |
---|
358 | { |
---|
359 | pelaaja1.ElamaLaskuri.Value -= 0.5; |
---|
360 | ammus.Destroy(); |
---|
361 | } |
---|
362 | |
---|
363 | if (kohde.Tag == "pelaaja2") |
---|
364 | { |
---|
365 | pelaaja2.ElamaLaskuri.Value -= 0.5; |
---|
366 | ammus.Destroy(); |
---|
367 | } |
---|
368 | } |
---|
369 | |
---|
370 | |
---|
371 | void TormaaVihuun(PhysicsObject Pelaaja, PhysicsObject vihu) |
---|
372 | { |
---|
373 | pelaaja1.ElamaLaskuri.Value -= 1; |
---|
374 | MessageDisplay.Add("jäit auton alle!"); |
---|
375 | } |
---|
376 | |
---|
377 | private void AddCollisionHandler(PlatformCharacter vihu, PlatformCharacter pelaaja1) |
---|
378 | { |
---|
379 | |
---|
380 | } |
---|
381 | |
---|
382 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
383 | { |
---|
384 | if (kohde.Tag != "pelaaja" && kohde.Tag != "ammus") |
---|
385 | { |
---|
386 | ammus.Destroy(); |
---|
387 | } |
---|
388 | |
---|
389 | if (kohde.Tag == "vihu") |
---|
390 | { |
---|
391 | kohde.Destroy(); |
---|
392 | Explosion rajahdys = new Explosion(50); |
---|
393 | rajahdys.Position = kohde.Position; |
---|
394 | Add(rajahdys); |
---|
395 | } |
---|
396 | if (kohde.Tag == "päävihu") |
---|
397 | { |
---|
398 | (kohde as Vihu).ElamaLaskuri.Value -= 1; |
---|
399 | } |
---|
400 | } |
---|
401 | |
---|
402 | void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
403 | { |
---|
404 | PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot(); |
---|
405 | |
---|
406 | if (ammus != null) |
---|
407 | { |
---|
408 | ammus.Tag = "ammus"; |
---|
409 | ammus.Size *= 0.5; |
---|
410 | ammus.Image = ammuksenkuva; |
---|
411 | ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
412 | ammus.Velocity *= 0.5; |
---|
413 | ammus.CollisionIgnoreGroup = 3; |
---|
414 | } |
---|
415 | } |
---|
416 | //void AmmuAseella2(PlatformCharacter pelaaja) |
---|
417 | //{ |
---|
418 | // PhysicsObject ammus = pelaaja2.Weapon.Shoot(); |
---|
419 | |
---|
420 | // if (ammus != null) |
---|
421 | // { |
---|
422 | // ammus.Tag = "ammus"; |
---|
423 | // ammus.Size *= 0.5; |
---|
424 | // ammus.Image = ammuksenkuva; |
---|
425 | // ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
426 | // ammus.Velocity *= 0.5; |
---|
427 | // ammus.CollisionIgnoreGroup = 3; |
---|
428 | // } |
---|
429 | //} |
---|
430 | void LisaaNappaimet() |
---|
431 | { |
---|
432 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
433 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
434 | |
---|
435 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
436 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
437 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
438 | |
---|
439 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
440 | |
---|
441 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
442 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
443 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
444 | ControllerOne.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaaja1); |
---|
445 | ControllerOne.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "", pelaaja1); |
---|
446 | |
---|
447 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
448 | |
---|
449 | |
---|
450 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
451 | ControllerTwo.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
452 | ControllerTwo.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
453 | ControllerTwo.ListenAnalog(AnalogControl.LeftStick, 0.1, LiikutaPelaajaa, "Liikuta pelaajaa tattia pyörittämällä.", pelaaja2); |
---|
454 | ControllerTwo.Listen(Button.RightTrigger, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "", pelaaja2); |
---|
455 | |
---|
456 | //Keyboard.Listen(Key.r, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
457 | |
---|
458 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
459 | |
---|
460 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
461 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus); |
---|
462 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus); |
---|
463 | Keyboard.Listen(Key.NumPad0, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja2); |
---|
464 | } |
---|
465 | |
---|
466 | void LiikutaPelaajaa(AnalogState tatinTila, PlatformCharacter pelaaja) |
---|
467 | { |
---|
468 | Vector tatinAsento = tatinTila.StateVector; |
---|
469 | Liikuta(pelaaja, tatinAsento.X * nopeus); |
---|
470 | } |
---|
471 | |
---|
472 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
473 | { |
---|
474 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
475 | } |
---|
476 | |
---|
477 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
478 | { |
---|
479 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
480 | } |
---|
481 | |
---|
482 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
483 | { |
---|
484 | maaliAani.Play(); |
---|
485 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
486 | tahti.Destroy(); |
---|
487 | } |
---|
488 | void TormaaLoppuun(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject ovi) |
---|
489 | { |
---|
490 | maaliAani.Play(); |
---|
491 | MessageDisplay.Add(""); |
---|
492 | kenttaNro++; |
---|
493 | AloitaPeli(); |
---|
494 | |
---|
495 | } |
---|
496 | |
---|
497 | void TormaaPizzaan(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject pizza) |
---|
498 | { |
---|
499 | |
---|
500 | MessageDisplay.Add("söit pizzan!"); |
---|
501 | |
---|
502 | OtaVAhinkoa(hahmo, 0.3); |
---|
503 | |
---|
504 | |
---|
505 | |
---|
506 | } |
---|
507 | |
---|
508 | |
---|
509 | void OtaVAhinkoa(PhysicsObject pelaaja, double maara) |
---|
510 | { |
---|
511 | if (pelaaja == pelaaja1) |
---|
512 | pelaaja1.ElamaLaskuri.Value -= maara; |
---|
513 | if (pelaaja == pelaaja2) |
---|
514 | pelaaja2.ElamaLaskuri.Value -= maara; |
---|
515 | } |
---|
516 | |
---|
517 | void AloitaAlusta() |
---|
518 | { |
---|
519 | Mouse.IsCursorVisible = true; |
---|
520 | ClearAll(); // Tyhjennetään kenttä kaikista peliolioista |
---|
521 | List<Label> valikonKohdat; |
---|
522 | valikonKohdat = new List<Label>(); // Alustetaan lista, johon valikon kohdat tulevat |
---|
523 | |
---|
524 | Label kohta1 = new Label("Jatka peliä"); // Luodaan uusi Label-olio, joka toimii uuden pelin aloituskohtana |
---|
525 | kohta1.Position = new Vector(0, 40); // Asetetaan valikon ensimmäinen kohta hieman kentän keskikohdan yläpuolelle |
---|
526 | valikonKohdat.Add(kohta1); // Lisätään luotu valikon kohta listaan jossa kohtia säilytetään |
---|
527 | |
---|
528 | Label kohta3 = new Label("Lopeta peli"); |
---|
529 | kohta3.Position = new Vector(0, -40); |
---|
530 | valikonKohdat.Add(kohta3); |
---|
531 | // Lisätään kaikki luodut kohdat peliin foreach-silmukalla |
---|
532 | foreach (Label valikonKohta in valikonKohdat) |
---|
533 | |
---|
534 | Add(valikonKohta); |
---|
535 | Mouse.ListenOn(kohta1, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, AloitaPeli, null); |
---|
536 | Mouse.ListenOn(kohta3, MouseButton.Left, ButtonState.Pressed, Exit, null); |
---|
537 | |
---|
538 | |
---|
539 | foreach (Label kohta in valikonKohdat) |
---|
540 | { |
---|
541 | if (Mouse.IsCursorOn(kohta)) |
---|
542 | { |
---|
543 | kohta.TextColor = Color.Red; |
---|
544 | } |
---|
545 | else |
---|
546 | { |
---|
547 | kohta.TextColor = Color.Black; |
---|
548 | } |
---|
549 | |
---|
550 | |
---|
551 | } |
---|
552 | |
---|
553 | |
---|
554 | |
---|
555 | |
---|
556 | } |
---|
557 | } |
---|