source: 2017/31/JuuseH/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1/Tasohyppelypeli1.cs @ 9315

Revision 9315, 3.6 KB checked in by npo17_81, 23 months ago (diff)

Piikit laatikot jne

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Tasohyppelypeli1 : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 375;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("viikinki");
18    Image palikkakuva = LoadImage("maa");
19    Image palikkakuva2 = LoadImage("puu");
20    Image taustakuva = LoadImage("tausta");
21    Image palikkakuva3 = LoadImage("piikit");
22
23
24
25
26
27    public override void Begin()
28    {
29        Gravity = new Vector(0, -1000);
30
31        LuoKentta();
32        LisaaNappaimet();
33
34
35        Camera.StayInLevel = true;
36        Camera.Follow(pelaaja1);
37
38        Level.Background.TileToLevel();
39
40    }
41
42    void LuoKentta()
43    {
44        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
45
46        kentta.SetTileMethod('#', Lisaapalikka1);
47        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
48        kentta.SetTileMethod('M', Lisaapalikka2);
49        kentta.SetTileMethod('A', Lisaapalikka3);
50
51
52
53        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
54        Level.CreateBorders();
55        Level.Background.Image = taustakuva;
56    }
57
58
59
60   
61
62    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
63    {
64        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
65        pelaaja1.Position = paikka;
66        pelaaja1.Mass = 4.0;
67        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
68       
69        Add(pelaaja1);
70    }
71
72    void LisaaNappaimet()
73    {
74        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
75        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
76
77        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
78        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
79        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
80
81        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
82
83
84       
85        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
86        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
87        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
88
89       
90    }
91
92    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
93    {
94        hahmo.Walk(nopeus);
95    }
96
97    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
98    {
99        hahmo.Jump(nopeus);
100    }
101
102    void Lisaapalikka1(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
103    {
104         PhysicsObject palikka1 = new PhysicsObject (50.0,50.0);
105        palikka1.Position = paikka;
106        palikka1.Mass = 4.0;
107        palikka1.Image = palikkakuva;
108
109        Add(palikka1);
110    }
111    void Lisaapalikka2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
112    {
113        PhysicsObject palikka2 =  PhysicsObject.CreateStaticObject(40.0, 15.0);
114        palikka2.Position = paikka += new Vector(0,-15);
115       
116        palikka2.Image = palikkakuva2;
117
118        Add(palikka2);
119    }
120    void Lisaapalikka3(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
121    {
122        PhysicsObject palikka3 = PhysicsObject.CreateStaticObject(40.0, 15.0);
123        palikka3.Position = paikka += new Vector(0, -15);
124
125        palikka3.Image = palikkakuva3;
126
127        Add(palikka3);
128    }
129}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.