source: 2017/31/JohannesL/dodh2/dodh2/dodh2/dodh2.cs @ 9337

Revision 9337, 4.4 KB checked in by npo17_87, 23 months ago (diff)

Level Design

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class dodh2 : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 100;
12    const double hyppyNopeus = 700;
13    const int RUUDUN_KOKO = 10;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("snoopgas");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("norsu");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1500);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28        LuoAikaLaskuri();
29       
30
31
32
33        Camera.Follow(pelaaja1);
34        Camera.ZoomFactor = 1.5;
35        Camera.StayInLevel = true;
36 
37    }
38
39    void LuoKentta()
40    {
41        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
42        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
43        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
44        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
45        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
46        Level.CreateBorders();
47        Level.Background.CreateGradient(Color.Black, Color.ForestGreen);
48    }
49
50    void LisaaTaso (Vector paikka, double leveys, double korkeus)
51    {
52        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
53        taso.Position = paikka;
54        taso.Color = Color.Green;
55        Add(taso);
56    }
57
58    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
59    {
60        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
61        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
62        tahti.Position = paikka;
63        tahti.Image = tahtiKuva;
64        tahti.Tag = "tahti";
65
66
67
68
69        Add(tahti);
70    }
71
72    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
73    {
74        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
75        pelaaja1.Position = paikka;
76        pelaaja1.Mass = 4.0;
77        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
78        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
79        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(10, 10);
80        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
81        Add(pelaaja1);
82    }
83
84    void LisaaNappaimet()
85    {
86        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
87        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
88
89        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
90        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
91        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
92
93        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
94
95        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
96        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
97        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
98        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
99
100        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
101    }
102
103    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
104    {
105        pelaaja1.Walk(nopeus);
106    }
107
108    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
109    {
110        pelaaja1.Jump(nopeus);
111    }
112
113    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
114    {
115        maaliAani.Play();
116        MessageDisplay.Add("!");
117        tahti.Destroy();
118    }
119    void LuoAikaLaskuri()
120    {
121        Timer aikaLaskuri = new Timer();
122        aikaLaskuri.Start();
123
124        Label aikaNaytto = new Label();
125        aikaNaytto.TextColor = Color.Black;
126        aikaNaytto.DecimalPlaces = 1;
127        aikaNaytto.BindTo(aikaLaskuri.SecondCounter);
128        Add(aikaNaytto);
129        aikaNaytto.X = 700.0;
130        aikaNaytto.Y = 450.0;
131    }
132    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
133    {
134        //ammus.Destroy();
135    }
136    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
137    {
138        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
139
140        if (ammus != null)
141        {
142            ammus.Size *= 0.5;
143            //ammus.Image =()
144            ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(5.0);
145
146        }
147
148
149    }
150}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.