source: 2017/31/HenriJ/qq/qq/qq/qq.cs @ 9463

Revision 9463, 10.6 KB checked in by mianhayr, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class qq : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 500;
12    const double hyppyNopeus = 1020;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14    bool kutistettu = false;
15   
16    Image seina = LoadImage("puuseina");
17    Image loota = LoadImage("Loota");
18    Image laatikko = LoadImage("Laatikko");
19    Image posahdus = LoadImage("bom");
20
21    PlatformCharacter pelaaja1;
22
23    Image pelaajanKuva = LoadImage("sankari");
24    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
25
26
27    int Kenttanro = 1;
28
29    public override void Begin()
30    {
31        aloitapeli();
32    }
33    void aloitapeli()
34    {
35        ClearAll();
36
37       
38        if (Kenttanro == 1) LuoKentta("kentta1");
39        else if (Kenttanro == 2) LuoKentta("kentta2");
40        else if (Kenttanro == 3) LuoKentta("kentta3");
41
42        Mouse.IsCursorVisible = true;
43
44        Gravity = new Vector(0, -1000);
45        kutistettu = false;
46
47        //LuoKentta("kentta1");
48        LisaaNappaimet();
49
50        Camera.Follow(pelaaja1);
51        Camera.ZoomFactor = -1;
52        Camera.StayInLevel = true;
53    }
54
55    void LuoKentta(string kentannimi)
56    {
57        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kentannimi);
58        kentta.SetTileMethod('h', LisaaTaso2);
59        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
60        kentta.SetTileMethod('1', LisaaTykki, new Vector(0, 200), 1);
61        kentta.SetTileMethod('2', LisaaTykki, new Vector(0, -200), 2);
62        kentta.SetTileMethod('3', LisaaTykki, new Vector(-200, 0), 3);
63        kentta.SetTileMethod('4', LisaaTykki, new Vector(200, 0), 4);
64        kentta.SetTileMethod('y', LisaaTaso3);
65        kentta.SetTileMethod('t', LisaaLoota);
66        kentta.SetTileMethod('l', LisaaLoota2);
67        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
68        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
69        kentta.SetTileMethod('o', LisaaKone);
70        kentta.SetTileMethod('k', LisaaKone2);
71        kentta.SetTileMethod('p', LisaaTaso4);
72        kentta.SetTileMethod('a', Lisaapallo);
73        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
74        Level.CreateBorders();
75        Level.Background.CreateGradient(Color.Green, Color.Gold);
76    }
77
78    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
79    {
80        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
81        taso.Position = paikka;
82        taso.Tag = "block";
83        taso.Color = Color.Green;
84        Add(taso);
85    }
86
87   
88
89    void LisaaTaso4(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
90    {
91        PhysicsObject taso = new PhysicsObject(leveys * 0.99, korkeus * 0.99);
92        taso.IgnoresGravity = true;
93        taso.Mass = 10000000.0;
94        taso.CanRotate = false;
95        taso.Position = paikka;
96        taso.Tag = "liikkuva";
97        taso.Color = Color.DarkBlue;
98        AddCollisionHandler( taso, "block", Tuhooliikkuva);
99        Add(taso);
100    }
101
102    void LisaaAmmus(Vector paikka, Vector ampumasuunta, int ryhma)
103    {
104        PhysicsObject ammus = new PhysicsObject(20, 20);
105        ammus.Position = paikka;
106        ammus.Shape = Shape.Circle;
107        ammus.Color = Color.Red;
108        ammus.Tag = "ammus";
109        ammus.IgnoresGravity = true;
110        ammus.CollisionIgnoreGroup = ryhma;
111        AddCollisionHandler(ammus, Osuu);
112        Vector amnopeus = ampumasuunta;
113        Add(ammus);
114        ammus.Velocity = amnopeus;
115    }
116
117    void Osuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
118    {
119        if (kohde.Tag.Equals("ammus") || kohde.Tag.Equals("tnt"))
120        {
121            ammus.Destroy();
122            kohde.Destroy();
123            return;
124        }
125        if (kohde.Tag.Equals("trap") || kohde.Tag.Equals("block")) ammus.Destroy();
126    }
127
128
129    void LisaaTykki(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Vector ammusSuunta, int ryhma)
130    {
131        PhysicsObject tykki = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
132        tykki.Position = paikka;
133        tykki.CollisionIgnoreGroup = ryhma;
134        tykki.Color = Color.Gray;
135        tykki.Tag = "block";
136        Timer ajastin = new Timer();
137        ajastin.Interval = 2;
138        ajastin.Timeout += delegate { LisaaAmmus(paikka, ammusSuunta, ryhma); };
139        ajastin.Start();
140        Add(tykki);
141    }
142    void Lisaapallo(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
143    {
144        PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(40, 40);
145        Add(pallo);
146        Timer ajastin1 = new Timer();
147        ajastin1.Interval = 10.1;
148        ajastin1.Timeout += pallo.Destroy;
149        ajastin1.Start();
150    }
151
152
153
154
155void LisaaTaso2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
156    {
157        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
158        taso.Position = paikka;
159        taso.Tag = "block";
160        taso.Image = seina;
161        Add(taso);
162    }
163
164
165    void LisaaTaso3(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
166    {
167        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
168        taso.Position = paikka;
169        taso.Image = seina;
170        taso.Tag = "trap";
171        Add(taso);
172    }
173    void LisaaLoota(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
174    {
175        PhysicsObject taso = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
176        taso.Position = paikka;
177        taso.Y += 10;
178        taso.Image = loota;
179        taso.Tag = "tnt";
180        taso.CanRotate = false;
181        taso.LinearDamping = 0.96;
182        Add(taso);
183    }
184    void LisaaLoota2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
185    {
186        PhysicsObject taso = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
187        taso.Position = paikka;
188        taso.Image = laatikko;
189        taso.Tag = "block";
190        taso.CanRotate = false;
191        AddCollisionHandler(taso, "trap", Ansal);
192        taso.LinearDamping = 0.96;
193        taso.Mass = 20;
194        Add(taso);
195    } 
196    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
197    {
198        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
199        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
200        tahti.Position = paikka;
201        tahti.Image = tahtiKuva;
202        tahti.Tag = "tahti";
203        Add(tahti);
204    }
205
206    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
207    {
208        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus + 20.0);
209        pelaaja1.Position = paikka;
210        pelaaja1.Mass = 4.0;
211        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
212        pelaaja1.CanRotate = false;
213        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
214        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tnt", Blowup);
215        AddCollisionHandler(pelaaja1, "ammus", Blowup);
216        AddCollisionHandler(pelaaja1, "trap", Ansal);
217        AddCollisionHandler(pelaaja1, "liikkuva", Blockliikkuu);
218        Add(pelaaja1);
219    }
220
221
222    void LisaaKone(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
223    {
224        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
225        taso.Position = paikka;
226        taso.Tag = "block";
227        taso.Color = Color.DarkGray;
228        Timer ajastin2 = new Timer();
229        ajastin2.Interval = 5;
230        ajastin2.Timeout += delegate { LisaaLoota2(paikka, 40, 40); };
231        ajastin2.Start(5);
232        Add(taso);
233    }
234
235    void LisaaKone2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
236    {
237        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
238        taso.Position = paikka;
239        taso.Tag = "block";
240        taso.Color = Color.Black;
241        Timer ajastin2 = new Timer();
242        ajastin2.Interval = 5;
243        ajastin2.Timeout += delegate { LisaaLoota(paikka, 40, 40); };
244        ajastin2.Start(5);
245        Add(taso);
246    }
247
248   
249    void Ansal(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject trap)
250    {
251        Timer ajastin = new Timer();
252        ajastin.Interval = 0.25;
253        ajastin.Timeout += delegate { nytsekatoo(trap); };
254        ajastin.Start();
255       
256    }
257
258
259    void Blockliikkuu(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject liikkuva)
260    {
261        liikkuva.Velocity = new Vector(150, 0);
262    }
263    void nytsekatoo(PhysicsObject trap)
264    {
265        trap.Destroy();
266    }
267
268    void Tuhooliikkuva(PhysicsObject liikkuva, PhysicsObject kohde)
269    {
270        liikkuva.Destroy();
271    }
272
273    void Blowup(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject tnt)
274    {
275       
276        int pMaxMaara = 300;
277        ExplosionSystem rajahdys = new ExplosionSystem(posahdus, pMaxMaara);
278        Add(rajahdys);
279        double x = tnt.X;
280        double y = tnt.Y;
281        int pMaara = 30;
282        rajahdys.AddEffect(x, y, pMaara);
283        pelaaja1.Destroy();
284        tnt.Destroy();
285        Timer ajastin = new Timer();
286        ajastin.Interval = 1.5;
287        ajastin.Timeout += aloitapeli;
288        ajastin.Start();
289    }
290
291    void LisaaNappaimet()
292    {
293        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
294        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
295        Keyboard.Listen(Key.P, ButtonState.Pressed, KutistaPelaaja, "pienentää pelaajan lyhyeksi ajaksi");
296        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
297        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
298        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
299        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
300        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
301        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
302        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
303
304        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
305    }
306
307    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
308    {
309        hahmo.Walk(nopeus);
310    }
311
312    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
313    {
314        hahmo.Jump(nopeus);
315    }
316
317    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
318    {
319        tahti.Destroy();
320        Kenttanro += 1;
321        ClearAll();
322        aloitapeli();
323    }
324    void KutistaPelaaja()
325    {
326        if (kutistettu) return;
327        kutistettu = true;
328        Vector koko = pelaaja1.Size;
329        pelaaja1.Size = new Vector(koko.X / 1.5, koko.Y / 1.5);
330        Timer.SingleShot(10, delegate { pelaaja1.Size = koko; kutistettu = false; });
331    }
332
333
334
335
336
337
338}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.