source: 2017/31/EetuV/tasopelihyppely/tasopelihyppely/tasopelihyppely/tasopelihyppely.cs @ 9425

Revision 9425, 5.4 KB checked in by npo17_90, 23 months ago (diff)

perjantai versio

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class tasopelihyppely : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("harakka");
18    Image KolikkoKuva = LoadImage("kolikko");
19
20    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    IntMeter pistelaskuri;
23    public override void Begin()
24    {
25        alkuvalikko();
26     
27    }
28
29    void LuoKentta()
30    {
31        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
32        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
33        kentta.SetTileMethod('*', LisaaKolikko);
34        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
35        kentta.SetTileMethod('E', Lisaakuolema);
36        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
37        Level.CreateBorders();
38        Level.Background.CreateGradient(Color.SkyBlue, Color.BlueGray);
39    }
40
41    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
42    {
43        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
44        taso.Position = paikka;
45        taso.Color = Color.SeaGreen;
46        Add(taso);
47    }
48    void Lisaakuolema(Vector paikka,double leveys, double korkeus)
49    { 
50        PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
51       
52        palikka.Position = paikka;
53        palikka.Color = Color.Orange;
54
55        Add(palikka);
56palikka.Tag = "kivi";
57
58    }
59   
60
61    void LisaaKolikko(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
62    {
63        PhysicsObject kolikko = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
64        kolikko.IgnoresCollisionResponse = true;
65        kolikko.Position = paikka;
66        kolikko.Image = KolikkoKuva;
67        kolikko.Tag = "kolikko";
68        Add(kolikko);
69    }
70
71    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
72    {
73        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
74        pelaaja1.Position = paikka;
75        pelaaja1.Mass = 4.0;
76        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
77        AddCollisionHandler(pelaaja1, "kolikko", Tormaakolikon);
78        AddCollisionHandler(pelaaja1, "kivi", kuolema);
79
80
81        Add(pelaaja1);
82    }
83
84    void LisaaNappaimet()
85    {
86        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
87        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
88
89        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
90        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
91        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
92
93        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
94
95        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
96        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
97        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
98
99        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
100    }
101
102    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
103    {
104        hahmo.Walk(nopeus);
105    }
106
107    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
108    {
109        hahmo.Jump(nopeus);
110    }
111
112    void Tormaakolikon(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
113    { 
114        maaliAani.Play();
115        MessageDisplay.Add("Keräsit kolikon!");
116        tahti.Destroy();
117        pistelaskuri.Value += 1;
118    }
119    void kuolema(PhysicsObject pelaaja1, PhysicsObject palikka)
120    {
121
122        pelaaja1.Destroy();
123        MessageDisplay.Add("Sinä kuolit!");
124        luoloppuvalikko();
125
126       
127        }
128    void AloitaPeli()
129    {
130        ClearAll();
131        Gravity = new Vector(0, -1000);
132        MessageDisplay.Add("kerää kolikot");
133        LuoKentta();
134        LisaaNappaimet();
135        LuoPistelaskuri();
136        Camera.Follow(pelaaja1);
137        Camera.ZoomFactor = 1.2;
138        Camera.StayInLevel = true;
139
140    }
141    void ParhaatPisteet()
142    {
143
144    }
145    void LuoPistelaskuri()
146    {
147        pistelaskuri = new IntMeter(0);
148
149        Label pisteNaytto = new Label();
150        pisteNaytto.X = Screen.Left + 100;
151        pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100;
152        pisteNaytto.TextColor = Color.SkyBlue;
153        pisteNaytto.Color = Color.White;
154
155        pisteNaytto.BindTo(pistelaskuri);
156        Add(pisteNaytto);
157    }
158    void alkuvalikko()
159    {
160
161        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin alkuvalikko",
162        "Aloita peli", "Lopeta");
163        Add(alkuValikko);
164
165
166        alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli);
167        alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit);
168
169       
170    }
171    void luoloppuvalikko()
172    {
173        MultiSelectWindow loppuValikko = new MultiSelectWindow("Pelin loppuvalikko",
174       "Aloita peli Alusta", "Lopeta");
175        Add(loppuValikko);
176
177        loppuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli);
178        loppuValikko.AddItemHandler(1, Exit);
179       
180    }
181 
182    void AloitaPeliAlusta()
183    {
184
185    }
186
187    void PoistuPelistä ()
188    {
189
190    }
191
192}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.