source: 2017/31/EetuV/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 9326

Revision 9326, 4.4 KB checked in by npo17_90, 2 years ago (diff)

kuva

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16    IntMeter pelaajan1Pisteet;
17    IntMeter pelaajan2Pisteet;
18    PhysicsObject vasenReuna;
19    PhysicsObject oikeaReuna;
20    public override void Begin()
21    {
22        LuoKentta();
23        AsetaOhjaimet();
24        LisaaLaskurit();
25        AloitaPeli();
26        Level.Background.Color = Color.Black;
27
28        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
29        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
30    }
31    void LuoKentta()
32    {
33
34
35        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
36        pallo.Shape = Shape.Circle;
37        pallo.X = -200.0;
38        pallo.Y = 0.0;
39        pallo.Restitution = 1.0;
40        Add(pallo);
41
42        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
43        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
44
45 
46        PhysicsObject vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
47        vasenReuna.Restitution = 1.0;
48        vasenReuna.IsVisible = false;
49        Level.Background.Color = Color.Black;
50
51        PhysicsObject oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
52        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
53        oikeaReuna.IsVisible = false;
54
55        PhysicsObject ylaReuna = Level.CreateTopBorder();
56        ylaReuna.Restitution = 1.0;
57        ylaReuna.IsVisible = false;
58
59        PhysicsObject alaReuna = Level.CreateBottomBorder();
60        alaReuna.Restitution = 1.0;
61        alaReuna.IsVisible = false;
62
63        Level.Background.Color = Color.Black;
64
65
66        Camera.ZoomToLevel();
67    }
68    void AloitaPeli()
69    {
70        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
71        pallo.Hit(impulssi);
72
73    }
74    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
75    {
76        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
77        maila.Shape = Shape.Rectangle;
78        maila.X = x;
79        maila.Y = y;
80        maila.Restitution = 1.0;
81        Add(maila);
82        return maila;
83    }
84
85    void AsetaOhjaimet()
86    {
87        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
88
89        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
90        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
91        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
92
93        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
94        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
95        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
96        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
97
98        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
99        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "lopeta peli");
100    }
101    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
102    {
103        if (maila.Top > Level.Top)
104        {
105            maila.Velocity = Vector.Zero;
106            return;
107        }
108        maila.Velocity = nopeus;
109    }
110
111    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
112    {
113        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
114        laskuri.MaxValue = 10; Label naytto = new Label();
115        naytto.BindTo(laskuri);
116        naytto.X = x;
117        naytto.Y = y;
118        naytto.TextColor = Color.White;
119        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
120        naytto.Color = Level.Background.Color;
121        Add(naytto);
122        return laskuri;
123
124    }
125    void LisaaLaskurit()
126    {
127        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
128        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
129
130    }
131    void kasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject Kohde)
132    {
133        if (Kohde == oikeaReuna)
134        {
135            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
136        }
137        else if (Kohde == vasenReuna)
138        {
139            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
140        }
141    }
142
143}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.