source: 2017/31/EetuV/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 9282

Revision 9282, 2.7 KB checked in by npo17_90, 23 months ago (diff)

jotain

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13    PhysicsObject pallo;
14    PhysicsObject maila1;
15    PhysicsObject maila2;
16
17    public override void Begin()
18    {
19        LuoKentta();
20        AsetaOhjaimet();
21        AloitaPeli();
22        Level.Background.Color = Color.Black;
23
24        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
25        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
26    }
27    void LuoKentta()
28    {
29
30        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
31        pallo.Shape = Shape.Circle;
32        pallo.X = -200.0;
33        pallo.Y = 0.0;
34        pallo.Restitution = 1.0;
35        Add(pallo);
36
37        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
38        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
39
40        Level.CreateBorders(1.0, false);
41        Level.Background.Color = Color.Black;
42
43        Camera.ZoomToLevel();
44    }
45    void AloitaPeli()
46    {
47        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
48        pallo.Hit(impulssi);
49
50    }
51    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
52    {
53        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
54        maila.Shape = Shape.Rectangle;
55        maila.X = x;
56        maila.Y = y;
57        maila.Restitution = 1.0;
58        Add(maila);
59        return maila;
60    }
61
62    void AsetaOhjaimet()
63    {
64        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
65
66        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
67        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
68        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
69
70        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
71        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
72        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
73        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
74
75        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
76        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "lopeta peli");
77    }
78    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
79        if (maila.top > Level.top)
80    {
81        maila.Velocity = nopeus;
82
83    }
84}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.