source: 2017/30/TuomasH/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/Snake.cs @ 9095

Revision 9095, 2.0 KB checked in by npo17_61, 6 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8using FysiikkaPeli1;
9
10public class Snake : PhysicsGame
11{
12
13    PhysicsObject mato = new PhysicsObject(150.0, 10.0);
14    const int Ruudunkoko = 50;
15    const int Leveys = 30;
16    const int Korkeus = 20;
17   
18    public override void Begin()
19    {
20       
21
22        LuoMato();
23        LuoMaailma();
24        Komennot();
25       
26
27   
28       
29    }
30    void LuoMato()
31    {
32       
33        Add(mato);
34        mato.Shape = Shape.Rectangle;
35        mato.Color = Color.Green;
36        Vector pelaajansuunta = Vector.FromLengthAndAngle(9000.0, mato.Angle);
37        mato.Push(pelaajansuunta);
38        mato.MaxVelocity = 9000.0;
39        mato.LinearDamping = 1;
40        mato.Restitution = 0.0;
41
42
43    }
44    void LuoMaailma()
45    {
46        Level.CreateBorders();
47        Level.Background.Color = Color.Black;
48       
49       
50
51
52    }
53    void Komennot()
54    {
55       
56        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
57        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä Ohjeet");
58        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, LiikuVasen, "Käänny vasemmalle",new Vector(-1000.0, 0.0) );
59        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, LopetaKäännös, null);
60        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, LiikuOikea, "Käänny oikealle",new Vector(1000.0, 0.0));
61        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, LopetaKäännös, null);
62   
63       
64   
65}
66   void LiikuVasen(Vector suunta)
67    {
68        mato.Push(suunta); 
69    }
70    void LiikuOikea(Vector suunta)
71    {
72        mato.Push(suunta);
73    }
74    void LopetaKäännös()
75    {
76        Vector pelaajansuunta = Vector.FromLengthAndAngle(9000.0, mato.Angle);
77        mato.Push(pelaajansuunta);
78    }
79
80
81
82
83
84    }
85 
86
87
88
89
90
91
92
93
94namespace FysiikkaPeli1
95{
96   
97}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.