source: 2017/30/TuomasH/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/Snake.cs @ 9080

Revision 9080, 1.7 KB checked in by npo17_61, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8using FysiikkaPeli1;
9
10public class Snake : PhysicsGame
11{
12   
13
14    public override void Begin()
15    {
16
17        LuoMato();
18        LuoMaailma();
19        Komennot();
20       
21
22   
23       
24    }
25    void LuoMato()
26    {
27        PhysicsObject mato = new PhysicsObject(150.0, 10.0 );
28        Add(mato);
29        mato.Shape = Shape.Rectangle;
30        mato.Color = Color.Green;
31        Vector pelaajansuunta = Vector.FromLengthAndAngle(9000.0, mato.Angle);
32        mato.Push(pelaajansuunta);
33        mato.MaxVelocity = 300.0;
34        mato.LinearDamping = 1;
35        mato.Restitution = 0.0;
36
37
38    }
39    void LuoMaailma()
40    {
41        Level.CreateBorders();
42        Level.Background.Color = Color.Black;
43       
44       
45
46
47    }
48    void Komennot()
49    {
50        Mouse.IsCursorVisible = true;
51        Vector paikkaruudulla = Mouse.PositionOnScreen;
52        Vector paikkakentällä = Mouse.PositionOnWorld;
53        Mouse.ListenMovement(0.1, MadonLiike, null);
54        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
55        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä Ohjeet");
56   
57       
58   
59}
60    void MadonLiike(AnalogState hiirentila)
61    {
62     
63        mato.X = Mouse.PositionOnWorld.X;
64        mato.Y = Mouse.PositionOnWorld.Y;
65        Vector hiirenliike = hiirentila.MouseMovement;
66    }
67 
68
69
70
71
72
73
74
75}
76
77namespace FysiikkaPeli1
78{
79    class mato
80    {
81        internal static double X;
82        internal static double Y;
83    }
84}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.