1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Jumping_Walrus_24x : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | const double nopeus = 450; |
---|
13 | const double hyppyNopeus = 800; |
---|
14 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
16 | IntMeter pisteLaskuri; |
---|
17 | |
---|
18 | Image pelaajanKuva = LoadImage("walrussi"); |
---|
19 | Image tahtiKuva = LoadImage("Dogeraha"); |
---|
20 | Image pelaajanKuvaToiseenSuuntaan = LoadImage("walrussi1"); |
---|
21 | Image voidikuva = LoadImage("voidikuva"); |
---|
22 | Image maalikuva = LoadImage("koti"); |
---|
23 | |
---|
24 | SoundEffect kolikkoAani = LoadSoundEffect("KolikkoKolahdus"); |
---|
25 | SoundEffect KuolemaAani = LoadSoundEffect("KuolemaAani"); |
---|
26 | SoundEffect HyppyAani = LoadSoundEffect("hyppy"); |
---|
27 | |
---|
28 | public override void Begin() |
---|
29 | { |
---|
30 | |
---|
31 | AloitaPeli(); |
---|
32 | |
---|
33 | } |
---|
34 | |
---|
35 | void AloitaPeli() |
---|
36 | { |
---|
37 | ClearAll(); |
---|
38 | |
---|
39 | LuoPistelaskuri(); |
---|
40 | |
---|
41 | Gravity = new Vector(0, -1000); |
---|
42 | |
---|
43 | LuoKentta(); |
---|
44 | LisaaNappaimet(); |
---|
45 | |
---|
46 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
47 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
48 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
49 | } |
---|
50 | |
---|
51 | void LuoKentta() |
---|
52 | { |
---|
53 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
54 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
55 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
56 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
57 | kentta.SetTileMethod('V', LisaaVoidi); |
---|
58 | kentta.SetTileMethod('M', LisaaMaali); |
---|
59 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
60 | Level.CreateBorders(); |
---|
61 | Level.Background.CreateGradient(Color.Red, Color.Blue); |
---|
62 | } |
---|
63 | |
---|
64 | void LopetusRuutu() |
---|
65 | { |
---|
66 | IsPaused = true; |
---|
67 | MultiSelectWindow Lopetusruutu = new MultiSelectWindow("Haluatko Lopettaa Walrus Pelin", |
---|
68 | "Jatka Peliä", "Peli Sammuu :("); |
---|
69 | Add(Lopetusruutu); |
---|
70 | |
---|
71 | Lopetusruutu.AddItemHandler(0, Jatka); |
---|
72 | Lopetusruutu.AddItemHandler(1, Exit); |
---|
73 | } |
---|
74 | |
---|
75 | void Jatka() |
---|
76 | { |
---|
77 | IsPaused = false; |
---|
78 | } |
---|
79 | |
---|
80 | void LuoPistelaskuri() |
---|
81 | { |
---|
82 | pisteLaskuri = new IntMeter(0); |
---|
83 | |
---|
84 | Label pisteNaytto = new Label(); |
---|
85 | pisteNaytto.X = Screen.Left + 100; |
---|
86 | pisteNaytto.Y = Screen.Top - 100; |
---|
87 | pisteNaytto.TextColor = Color.Black; |
---|
88 | pisteNaytto.Color = Color.White; |
---|
89 | |
---|
90 | |
---|
91 | pisteNaytto.Title = "Kolikot"; |
---|
92 | pisteNaytto.BindTo(pisteLaskuri); |
---|
93 | Add(pisteNaytto); |
---|
94 | } |
---|
95 | |
---|
96 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
97 | { |
---|
98 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
99 | taso.Position = paikka; |
---|
100 | Color vari = RandomGen.NextColor(); |
---|
101 | taso.Color = vari; |
---|
102 | taso.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
103 | Add(taso); |
---|
104 | } |
---|
105 | |
---|
106 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
107 | { |
---|
108 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
109 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
110 | tahti.Position = paikka; |
---|
111 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
112 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
113 | Add(tahti); |
---|
114 | } |
---|
115 | |
---|
116 | void LisaaVoidi(Vector paikka1, double leveys, double korkeus) |
---|
117 | { |
---|
118 | PhysicsObject voidi = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
119 | voidi.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
120 | voidi.Position = paikka1; |
---|
121 | voidi.Image = voidikuva; |
---|
122 | voidi.Tag = "voidi"; |
---|
123 | Add(voidi); |
---|
124 | |
---|
125 | } |
---|
126 | |
---|
127 | void LisaaMaali(Vector paikka2, double leveys, double korkeus) |
---|
128 | { |
---|
129 | PhysicsObject maali = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
130 | maali.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
131 | maali.Position = paikka2; |
---|
132 | maali.Tag = "maali"; |
---|
133 | maali.Image = maalikuva; |
---|
134 | Add(maali); |
---|
135 | |
---|
136 | } |
---|
137 | |
---|
138 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
139 | { |
---|
140 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus); |
---|
141 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
142 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
143 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
144 | pelaaja1.TurnsWhenWalking = false; |
---|
145 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
146 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "voidi", TormaaVoidiin); |
---|
147 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "maali", TormaaMaaliin); |
---|
148 | Add(pelaaja1); |
---|
149 | } |
---|
150 | |
---|
151 | void LisaaNappaimet() |
---|
152 | { |
---|
153 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
154 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, LopetusRuutu, "Lopetus Ruutu"); |
---|
155 | Keyboard.Listen(Key.F3, ButtonState.Released, AloitaPeli, null); |
---|
156 | |
---|
157 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
158 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
159 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
160 | |
---|
161 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, LopetusRuutu, "Lopetus valikko"); |
---|
162 | |
---|
163 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
164 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
165 | ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
166 | } |
---|
167 | |
---|
168 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
169 | { |
---|
170 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
171 | if (nopeus<0) |
---|
172 | { |
---|
173 | hahmo.Image = pelaajanKuva; |
---|
174 | |
---|
175 | |
---|
176 | } |
---|
177 | else |
---|
178 | { |
---|
179 | hahmo.Image = pelaajanKuvaToiseenSuuntaan; |
---|
180 | |
---|
181 | } |
---|
182 | } |
---|
183 | |
---|
184 | void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
185 | { |
---|
186 | hahmo.Jump(nopeus); |
---|
187 | HyppyAani.Play(); |
---|
188 | } |
---|
189 | |
---|
190 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
191 | { |
---|
192 | pisteLaskuri.Value += 1; |
---|
193 | kolikkoAani.Play(); |
---|
194 | MessageDisplay.Add("Sait Dogen Rahan"); |
---|
195 | tahti.Destroy(); |
---|
196 | } |
---|
197 | |
---|
198 | void TormaaVoidiin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject voidi) |
---|
199 | { |
---|
200 | KuolemaAani.Play(); |
---|
201 | MessageDisplay.Add("Kuolit"); |
---|
202 | pelaaja1.Destroy(); |
---|
203 | } |
---|
204 | |
---|
205 | void TormaaMaaliin(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject maali) |
---|
206 | { |
---|
207 | if (pisteLaskuri.Value < 6) |
---|
208 | return; |
---|
209 | MessageDisplay.Add("Voitit Pelin Ja Sait Kaikki Dogen Rahat Nyt Voit Seikkailla"); |
---|
210 | } |
---|
211 | } |
---|