source: 2017/30/MikkoH/TatunEkaPeli/TatunEkaPeli/TatunEkaPeli/TatunEkaPeli.cs @ 9411

Revision 9411, 1.5 KB checked in by mianhayr, 23 months ago (diff)

code boy tatu

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class TatunEkaPeli : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12    public override void Begin()
13    {
14        AsetaOhjaimet();
15        pallo = new PhysicsObject(40, 40);
16        pallo.Shape = Shape.Circle;
17        pallo.Color = Color.HotPink;
18        Add(pallo);
19
20        pallo.Hit(new Vector(100, 100));
21        Level.CreateBorders();
22
23
24
25    }
26
27
28
29    void AsetaOhjaimet()
30    {
31        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Palloliikkeelle, "Pallo liikkuu ylös");
32        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Palloliikkeelle2, "Pallo liikkuu ylös");
33        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Palloliikkeelle3, "Pallo liikkuu ylös");
34        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Palloliikkeelle4, "Pallo liikkuu ylös");
35
36        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
37    }
38
39    void Palloliikkeelle()
40    {
41        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
42        pallo.Hit(impulssi);
43
44
45    }
46
47    void Palloliikkeelle2()
48    {
49        Vector impulssi = new Vector(-500.0, 0.0);
50        pallo.Hit(impulssi);
51
52    }
53    void Palloliikkeelle3()
54    {
55        Vector impulssi = new Vector(0.0, 500.0);
56        pallo.Hit(impulssi);
57
58    }
59    void Palloliikkeelle4()
60    {
61        Vector impulssi = new Vector(0.0, -500.0);
62        pallo.Hit(impulssi);
63
64
65    }
66}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.