source: 2017/30/MainiI/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1/FysiikkaPeli1.cs @ 9124

Revision 9124, 2.3 KB checked in by npo17_55, 2 years ago (diff)

Kenttä valmis

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class FysiikkaPeli1 : PhysicsGame
10{
11    Image kenttaKuva = LoadImage("Kentta");
12    Image Pahankuva = LoadImage("Pahis");
13    public override void Begin()
14    {
15         LuoOlio();
16         Luokenttä();
17
18        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
19        Camera.ZoomToLevel();
20
21    }
22    void LuoOlio()
23    {
24       
25
26    }
27
28    void Luokenttä()
29    {
30        ColorTileMap ruudut = ColorTileMap.FromLevelAsset("Kentta");
31
32        ruudut.SetTileMethod(Color.Gold, LuoOlioH);
33        ruudut.SetTileMethod(Color.Black, LuoTaso);
34        ruudut.SetTileMethod(Color.Red, LuoOlioP);
35
36        ruudut.Execute(50, 50);
37    }
38    void LuoOlioH(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
39    {
40        PlatformCharacter OlioH = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
41        OlioH.Position = paikka;
42        //AddCollisionHandler(OlioH, "Pahis", TormaaVihuun);
43        Add(OlioH);
44        OlioH.Color = Color.Gold;
45        OlioH.Shape = Shape.Circle;
46    }
47    void LuoTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
48    {
49        PhysicsObject seina = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
50        seina.Position = paikka;
51        //seina.Image = kenttaKuva;
52        seina.Color = Color.Black;
53        seina.CollisionIgnoreGroup = 1;
54        Add(seina);
55    }
56    void LuoOlioP(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58        PhysicsObject OlioP = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
59        OlioP.IgnoresCollisionResponse = true;
60        OlioP.Position = paikka;
61        //OlioP.Image = Pahankuva;
62        OlioP.Tag = "Pahis";
63        Add(OlioP, 1);
64        OlioP.Color = Color.Red;
65        OlioP.Shape = Shape.Circle;
66
67        RandomMoverBrain satunnaisAivot = new RandomMoverBrain(200);
68
69        List<Vector> polku = new List<Vector>();
70
71        polkuAivot = OlioP;
72
73        polkuAivot.Active = true;
74        polkuAivot.Speed = 100;
75
76        List<Vector> polku = new List<Vector>();
77
78        polku.Add(new Vector(-50, -100));
79        polku.Add(new Vector(-100, 50));
80        polku.Add(new Vector(-250, -200));
81        polkuAivot.Path = polku;
82        polkuAivot.Loop = true;
83    }
84}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.