source: 2017/30/LeoL/hyppy peli/hyppy peli/hyppy_peli/hyppy_peli.cs @ 9068

Revision 9068, 4.4 KB checked in by npo17_60, 3 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class hyppy_peli : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16
17    Image pelaajanKuva = LoadImage("omapeli ukkeli");
18    Image tahtiKuva = LoadImage("OMAPELI MÖRKÖ");
19    Image rohkimuskuva = LoadImage("omapeli röhkimys");
20
21
22    public override void Begin()
23    { 
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28
29        Camera.Follow(pelaaja1);
30        Camera.ZoomFactor = 1.2;
31        Camera.StayInLevel = true;
32    }
33
34    void LuoKentta()
35    {
36        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
37        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
38        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
39        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
40        kentta.SetTileMethod('R', LisaaRohkimus);
41        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
42        Level.CreateBorders();
43        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
44    }
45
46    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
47    {
48        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
49        taso.Position = paikka;
50        taso.Color = Color.Green;
51        Add(taso);
52    }
53
54    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
55    {
56        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
57        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
58        tahti.Position = paikka;
59        tahti.Image = tahtiKuva;
60        tahti.Tag = "tahti";
61        Add(tahti);
62       
63    }
64    void LisaaRohkimus(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
65    {
66        PhysicsObject rohkimus = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
67        rohkimus.IgnoresCollisionResponse = false;
68        rohkimus.Position = paikka;
69        rohkimus.Image = rohkimuskuva;
70        rohkimus.Tag = "rohkimus";
71        Add(rohkimus);
72       
73    }
74    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
75    {
76        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
77        pelaaja1.Position = paikka;
78        pelaaja1.Mass = 4.0;
79        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
80        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
81        Add(pelaaja1);
82        pelaaja1.Weapon = new AssaultRifle(30, 10);
83        pelaaja1.Weapon.ProjectileCollision = AmmusOsui;
84       
85
86    }
87    void AmmuAseella(PlatformCharacter pelaaja)
88    {
89        PhysicsObject ammus = pelaaja.Weapon.Shoot();
90
91        if (ammus != null)
92        {
93            //ammus.Size *= 3;
94            //ammus.Image = ...
95            //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
96        }
97    }
98    void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde)
99    {
100        ammus.Destroy();
101    }
102    void LisaaNappaimet()
103    {
104        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
105        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
106        Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1);
107        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
108        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
109        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
110
111        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
112
113        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
114        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
115        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
116
117        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
118    }
119
120    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
121    {
122        hahmo.Walk(nopeus);
123    }
124
125    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
126    {
127        hahmo.Jump(nopeus);
128    }
129
130    void TormaaTahteen(PhysicsObject ammus, PhysicsObject tahti)
131    {
132       
133        MessageDisplay.Add("SAIN SEN!");
134        tahti.Destroy();
135    }
136   
137
138
139
140}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.