1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class zombi : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
12 | List<Vector> spawnauspisteet = new List<Vector>(); |
---|
13 | |
---|
14 | public override void Begin() |
---|
15 | { |
---|
16 | |
---|
17 | // LuoHahmo(); |
---|
18 | LuoKentta(); |
---|
19 | //LuoPalikka(); |
---|
20 | LuoAikaLaskuri(); |
---|
21 | LuoZombi(RandomGen.SelectOne<Vector>(spawnauspisteet), 40.0, 40.0); |
---|
22 | LuoAikaLaskuri2(); |
---|
23 | LuoValo(); |
---|
24 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
25 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
26 | } |
---|
27 | void LuoHahmo(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
28 | { |
---|
29 | Image pelaajanKuva = LoadImage("ukko"); |
---|
30 | pelaaja = new PhysicsObject(leveys - 10, korkeus - 10, Shape.Circle); |
---|
31 | pelaaja.Position = paikka; |
---|
32 | pelaaja.Image = pelaajanKuva; |
---|
33 | pelaaja.Restitution = 0.0; |
---|
34 | |
---|
35 | Add(pelaaja); |
---|
36 | |
---|
37 | AddCollisionHandler(pelaaja, "zombi", PelaajaTormasi); |
---|
38 | |
---|
39 | pelaaja.CanRotate = false; |
---|
40 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, |
---|
41 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(-100, 0)); |
---|
42 | |
---|
43 | |
---|
44 | |
---|
45 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, |
---|
46 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(100, 0)); |
---|
47 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, |
---|
48 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, 100)); |
---|
49 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, |
---|
50 | LiikutaPelaajaa, null, new Vector(0, -100)); |
---|
51 | } |
---|
52 | void LuoKentta() |
---|
53 | { |
---|
54 | TileMap ruudut = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
55 | |
---|
56 | Level.Background.Color = Color.Black; |
---|
57 | |
---|
58 | ruudut.SetTileMethod('@', LuoPalikka); |
---|
59 | ruudut.SetTileMethod('#', LuoHahmo); |
---|
60 | ruudut.SetTileMethod('z', OtaTalteenZombinMahdollinenAloituspiste); |
---|
61 | ruudut.Execute(50.0, 50.0); |
---|
62 | |
---|
63 | |
---|
64 | |
---|
65 | Camera.Follow(pelaaja); |
---|
66 | Camera.ZoomFactor = 5.2; |
---|
67 | } |
---|
68 | |
---|
69 | void OtaTalteenZombinMahdollinenAloituspiste(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
70 | { |
---|
71 | spawnauspisteet.Add(paikka); |
---|
72 | } |
---|
73 | |
---|
74 | void LiikutaPelaajaa(Vector vektori) |
---|
75 | { |
---|
76 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
77 | } |
---|
78 | void LuoZombi(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
79 | { |
---|
80 | Image zombinkuva = LoadImage("zombie"); |
---|
81 | PhysicsObject zombi = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
82 | zombi.Position = paikka; |
---|
83 | zombi.Image = zombinkuva; |
---|
84 | zombi.Shape = Shape.Circle; |
---|
85 | zombi.Tag = "zombi"; |
---|
86 | |
---|
87 | Add(zombi); |
---|
88 | zombi.CanRotate = false; |
---|
89 | |
---|
90 | LuoLabyrinttiAivot(zombi); |
---|
91 | |
---|
92 | } |
---|
93 | void PelaajaTormasi(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject zombi) |
---|
94 | { |
---|
95 | ClearAll(); Begin(); |
---|
96 | |
---|
97 | } |
---|
98 | void LuoPalikka(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
99 | { |
---|
100 | PhysicsObject palikka = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
101 | palikka.Position = paikka; |
---|
102 | palikka.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
103 | palikka.Color = Color.Gray; |
---|
104 | palikka.Tag = "seina"; |
---|
105 | Add(palikka); |
---|
106 | palikka.Restitution = 0.0; |
---|
107 | } |
---|
108 | void LuoLabyrinttiAivot(PhysicsObject zombi) |
---|
109 | { |
---|
110 | |
---|
111 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
112 | |
---|
113 | |
---|
114 | |
---|
115 | LabyrinthWandererBrain labyrinttiAivot = new LabyrinthWandererBrain(RUUDUN_KOKO); |
---|
116 | labyrinttiAivot.Speed = 100.0; |
---|
117 | labyrinttiAivot.LabyrinthWallTag = "seina"; |
---|
118 | |
---|
119 | |
---|
120 | zombi.Brain = labyrinttiAivot; |
---|
121 | } |
---|
122 | void LuoAikaLaskuri() |
---|
123 | { |
---|
124 | Timer aikaLaskuri = new Timer(); |
---|
125 | aikaLaskuri.Start(); |
---|
126 | |
---|
127 | |
---|
128 | |
---|
129 | Label aikaNaytto = new Label(); |
---|
130 | aikaNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
131 | aikaNaytto.DecimalPlaces = 1; |
---|
132 | aikaNaytto.BindTo(aikaLaskuri.SecondCounter); |
---|
133 | Add(aikaNaytto); |
---|
134 | aikaNaytto.X = 900; |
---|
135 | aikaNaytto.Y = 500; |
---|
136 | |
---|
137 | } |
---|
138 | void LuoAikaLaskuri2() |
---|
139 | { |
---|
140 | Timer aikaLaskuri = new Timer(); |
---|
141 | aikaLaskuri.Interval = 15; |
---|
142 | aikaLaskuri.Timeout += LuoZombi; |
---|
143 | aikaLaskuri.Start(); |
---|
144 | |
---|
145 | Label aikaNaytto = new Label(); |
---|
146 | aikaNaytto.TextColor = Color.White; |
---|
147 | aikaNaytto.DecimalPlaces = 1; |
---|
148 | aikaNaytto.BindTo(aikaLaskuri.SecondCounter); |
---|
149 | Add(aikaNaytto); |
---|
150 | } |
---|
151 | |
---|
152 | void LuoZombi() |
---|
153 | { |
---|
154 | //MessageDisplay.Add("Aika loppui..."); |
---|
155 | |
---|
156 | LuoZombi(RandomGen.SelectOne<Vector>(spawnauspisteet), 40.0, 40.0); |
---|
157 | } |
---|
158 | void LuoValo() |
---|
159 | { |
---|
160 | Level.AmbientLight = -0.3; |
---|
161 | Light valo = new Light(); |
---|
162 | valo.Intensity = 0.8; |
---|
163 | valo.Distance = 150; |
---|
164 | valo.Position = pelaaja.Position; |
---|
165 | Add(valo); |
---|
166 | |
---|
167 | Timer siirtoajastin = new Timer(); |
---|
168 | siirtoajastin.Interval = 0.01; |
---|
169 | siirtoajastin.Timeout += delegate { valo.Position = pelaaja.Position; }; |
---|
170 | siirtoajastin.Start(); |
---|
171 | |
---|
172 | } |
---|
173 | } |
---|
174 | |
---|
175 | |
---|