source: 2017/30/LeoL/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 9048

Revision 9048, 4.6 KB checked in by npo17_60, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17
18    PhysicsObject VasenReuna;
19    PhysicsObject OikeaReuna;
20
21    IntMeter pelaajan1Pisteet;
22    IntMeter pelaajan2Pisteet;
23    public override void Begin()
24    {
25        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
26
27        LuoKentta();
28        AsetaOhjaimet();
29        LisaaLaskurit();
30        AloitaPeli();
31
32        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
33        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
34    }
35
36    void LuoKentta()
37    {
38     pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
39    Add(pallo);
40        pallo.Shape = Shape.Circle;
41        pallo.X = -200.0;
42        pallo.Y = 0.0;
43        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
44        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
45        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
46
47        PhysicsObject yläReuna = Level.CreateTopBorder();
48        yläReuna.Restitution = 1.0;
49        yläReuna.IsVisible = false;
50        PhysicsObject AlaReuna = Level.CreateBottomBorder();
51        AlaReuna.Restitution = 1.0;
52        AlaReuna.IsVisible = false;
53         OikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
54        OikeaReuna.Restitution = 1.0;
55        OikeaReuna.IsVisible = false;
56         VasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
57        VasenReuna.Restitution = 1.0;
58       VasenReuna.IsVisible = false;
59        pallo.Restitution = 1.0;
60        Level.Background.Color = Color.Black;
61        Camera.ZoomToLevel();
62       
63   
64    }
65    void AloitaPeli()
66    {
67        Vector impulssi = new Vector(500.0, 100.0);
68        pallo.Hit(impulssi);
69    }
70    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
71    {
72        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
73        maila.Shape = Shape.Rectangle;
74        maila.X = x;
75        maila.Y = y;
76        maila.Restitution = 1.0;
77        Add(maila);
78        return maila;
79    }
80    void AsetaOhjaimet()
81    {
82        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
83        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
84        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
85        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
86
87        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
88        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
89        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
90        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
91
92        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
93        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
94    }
95    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
96    {
97        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
98        {
99            maila.Velocity = Vector.Zero;
100            return;
101        }
102        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
103        {
104            maila.Velocity = Vector.Zero;
105            return;
106        }
107
108
109
110        maila.Velocity = nopeus;
111    }
112
113    void LisaaLaskurit()
114    {
115        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
116        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
117    }
118IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
119{
120    IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
121    laskuri.MaxValue = 10;
122   
123    Label naytto = new Label();
124    naytto.BindTo(laskuri);
125    naytto.X = x;
126    naytto.Y = y;
127    naytto.TextColor = Color.White;
128    naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
129    naytto.Color = Level.Background.Color;
130    Add(naytto);
131
132    return laskuri;
133}
134    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
135    {
136        if (kohde == OikeaReuna)
137        {
138            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
139        }
140        else if (kohde == VasenReuna)
141        {
142            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
143        }
144
145    }
146
147
148
149}
150
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.