source: 2017/30/LeoL/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 9039

Revision 9039, 2.7 KB checked in by npo17_60, 5 years ago (diff)

alottelin

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18    public override void Begin()
19    {
20        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
21
22        luokentta();
23        asetaohjaimet();
24        AloitaPeli();
25
26        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
27        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
28    }
29
30    void luokentta()
31    {
32     pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
33    Add(pallo);
34        pallo.Shape = Shape.Circle;
35        pallo.X = -200.0;
36        pallo.Y = 0.0;
37
38        LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
39        LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
40
41
42        Level.CreateBorders(1.0, false);
43        pallo.Restitution = 1.0;
44        Level.Background.Color = Color.Black;
45        Camera.ZoomToLevel();
46    }
47    void AloitaPeli()
48    {
49        Vector impulssi = new Vector(500.0, 100.0);
50        pallo.Hit(impulssi);
51    }
52    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
53    {
54        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
55        maila.Shape = Shape.Rectangle;
56        maila.X = x;
57        maila.Y = y;
58        maila.Restitution = 1.0;
59        Add(maila);
60        return maila;
61    }
62    void asetaohjaimet()
63    {
64        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
65        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
66        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
67        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
68
69        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
70        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
71        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
72        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
73
74        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
75        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
76    }
77    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
78    {
79        maila.Velocity = nopeus;
80    }
81
82
83
84}
85
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.