source: 2017/30/JuhaA/Pong.cs @ 9139

Revision 9041, 2.7 KB checked in by npo17_62, 2 years ago (diff)

Pong peli

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11
12    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
13    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
14   
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17    PhysicsObject pallo;
18    public override void Begin()
19    {
20        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
21
22        //PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
23
24
25        LuoKentta();
26        AloitaPeli();
27        AsetaOhjaimet();
28       
29
30       }
31
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(30.0, 30.0);
35        Add(pallo);
36
37        pallo.Shape = Shape.Circle;
38        pallo.Color = Color.Black;
39
40        pallo.X = -200;
41        pallo.Y = 0.0;
42        Level.CreateBorders(1.0, false);
43        pallo.Restitution = 1.0;
44
45        Level.Background.Color = Color.White;
46
47        Camera.ZoomToLevel();
48
49        maila1=LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
50        maila2=LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
51        maila1.Color = Color.Black;
52        maila2.Color = Color.Black;
53    }
54
55void AloitaPeli()
56    {
57        Vector impulssi = new Vector(400.0, 100.0);
58        pallo.Hit(impulssi);
59
60
61
62
63    }
64
65PhysicsObject LuoMaila(double x,double y)
66    {
67        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
68        maila.Shape = Shape.Rectangle;
69        maila.X = x;
70        maila.Y = y;
71        maila.Restitution = 1.0;
72        Add(maila);
73        return maila;
74       
75
76
77    }
78
79void AsetaOhjaimet()
80    {
81        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
82
83        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös",maila1,nopeusYlos);
84        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus,null,maila1,Vector.Zero);
85        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
86        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
87        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
88        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
89        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
90        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
91
92
93    }
94
95void AsetaNopeus(PhysicsObject maila,Vector nopeus)
96    {
97        maila.Velocity = nopeus;
98
99    }
100}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.