source: 2017/30/HugoE/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 9042

Revision 9042, 2.0 KB checked in by npo17_64, 2 years ago (diff)

Pong pelissä on jo 2 liikkuvaa mailaa sekä pallo

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    IPhysicsObject pallo;
12    public override void Begin()
13    {
14
15        LuoKentta();
16        AsetaOhjaimet();
17        AloitaPeli();
18       
19       
20    }
21   
22   
23
24    void LuoKentta()
25    {
26        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
27        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
28        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
29        Add(pallo);
30        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
31
32        PhysicsObject maila1;
33        PhysicsObject maila2;
34
35        Vector nopeusylos = new Vector(0, 200);
36        Vector nopeusalas = new Vector(0, -200);
37
38        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
39        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
40
41
42        pallo.Restitution = 1.0;
43        pallo.Hit(impulssi);
44        pallo.Shape = Shape.Circle;
45        Level.CreateBorders(1.0, false);
46        Level.Background.Color = Color.Black;
47        Camera.ZoomToLevel();
48    }
49
50
51
52
53    void AloitaPeli()
54    {
55        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
56        pallo.Hit(impulssi);
57
58
59
60
61    }
62    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
63    {
64        IPhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
65        maila.Shape = Shape.Rectangle;
66        maila.X = x;
67        maila.Y = y;
68        maila.Restitution = 1.0;
69        Add(maila);
70        return maila;
71
72
73    }
74    void AsetaOhjaimet()
75    {
76        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
77        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
78        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
79       
80
81
82    }
83    void AsetaNopeus(IPhysicsObject maila, Vector nopeus)
84    {
85        maila.Velocity = nopeus;
86    }
87}
88
89   
90
91   
92   
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.