source: 2017/30/HugoE/HanniAndHoo/HanniAndHoo/HanniAndHoo/HanniAndHoo.cs @ 9186

Revision 9186, 7.3 KB checked in by npo17_65, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class HanniAndHoo : PhysicsGame
10{
11    Image HanninKuva = LoadImage("Hanni");
12    Image HoonKuva = LoadImage("Hoo");
13    Image taustis = LoadImage("taustakuva");
14
15    DoubleMeter elamaLaskuri;
16    DoubleMeter elamaLaskuri2;
17
18   
19    PlasmaCannon HanninAse;
20    Cannon HoonAse;
21
22   
23
24   
25    PeliUkko Hanni;
26    PeliUkko Hoo;
27    public override void Begin()
28    {
29        AlkuValikko();
30        IsFullScreen = true;
31       
32
33    }
34
35    void LuoPelaajat()
36    {
37        Hanni = new PeliUkko(80.0, 80.0);       
38        Hanni.X = Level.Left + 100.0;
39        Hanni.Y = 0.0;
40        Hanni.Shape = Shape.Circle;
41        Hanni.Color = Color.Blue;
42        Hanni.Image = HanninKuva;
43        Hanni.CanRotate = false;
44        Hanni.Tag = "pelaaja";
45        Add(Hanni);
46        HanninAse = new PlasmaCannon(60, 20);       
47        HanninAse.ProjectileCollision = AmmusOsui;
48        HanninAse.X += 50;
49        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu", HanninAse);
50        HanninAse.CanHitOwner = false;
51        Hanni.Weapon = HanninAse;
52        Hoo = new PeliUkko(100.0, 100.0);
53        Hoo.Tag = "pelaaja2";
54        Hoo.X = Level.Right - 100.0;
55        Hoo.Y = 0.0;
56        Hoo.Shape = Shape.Circle;
57        Hoo.Color = Color.Red;
58        Hoo.Image = HoonKuva;
59        Hoo.CanRotate = false;
60        Add(Hoo);
61        HoonAse = new Cannon(90, 30);
62        HoonAse.ProjectileCollision = Ammus2Osui;
63        HoonAse.X += 80;
64        Hoo.Weapon = HoonAse;
65        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, AmmuAseella2, "Ammu2", HoonAse);
66        HoonAse.CanHitOwner = false;
67        HoonAse.Power.DefaultValue = 25000;
68        HoonAse.Power.Value = HoonAse.Power.DefaultValue;
69        AddCollisionHandler(Hanni, "AlaReuna", ResattaaHyppyLaskuri);
70        AddCollisionHandler(Hoo, "Alareuna", ResattaaHyppyLaskuri);
71        AddCollisionHandler(Hanni, Hoo, ResattaaHyppyLaskuri);
72        AddCollisionHandler(Hoo, Hanni, Tormaa);
73        Hoo.Elamalaskuri.LowerLimit += LoppuValikko;
74        Hanni.Elamalaskuri.LowerLimit += LoppuValikko;
75    }
76
77    void AlkuValikko()
78    {
79        MediaPlayer.Play("taustamusiikki");
80        MediaPlayer.IsRepeating = true;
81        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Hanni vs. Hoo",
82        "Aloita peli", "Lopeta"); 
83        Level.Background.Color = Color.Gray;
84        Add(alkuValikko);
85        alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli);
86        alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit);
87
88
89    }
90    void LoppuValikko()
91    {
92        MultiSelectWindow loppuValikko = new MultiSelectWindow("Hanni vs. Hoo",
93       "Pelaa uudestaan", "Lopeta");
94        MediaPlayer.Play("taistomusa");
95        MediaPlayer.IsRepeating = true;
96        Level.Background.Color = Color.Gray;
97        Add(loppuValikko);
98        loppuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli);
99        loppuValikko.AddItemHandler(1, Exit);
100    }
101
102    void AloitaPeli()
103    {
104        MediaPlayer.Stop();
105        ClearAll();
106        LuoKentta();
107        LuoPelaajat();
108        LuoNappaimet();
109       
110    }
111
112
113    void Tormaa(PhysicsObject Tormaaja, PhysicsObject Kohde)
114    {
115        if (!Kohde.Tag.Equals("pelaaja")) return;
116        PeliUkko pu = (PeliUkko)Kohde;
117        pu.Elamalaskuri.AddValue(-1);
118    }
119
120    void AmmusOsui(PhysicsObject Ammus, PhysicsObject Kohde)
121    {
122        Ammus.Destroy();
123        if (!Kohde.Tag.Equals("pelaaja2")) return;
124        PeliUkko pu = (PeliUkko)Kohde;
125        pu.Elamalaskuri.AddValue(-4);
126
127    }
128    void Ammus2Osui(PhysicsObject Ammus2, PhysicsObject Kohde2)
129    {     
130        Ammus2.Destroy();
131        if (!Kohde2.Tag.Equals("pelaaja")) return;
132        PeliUkko pu = (PeliUkko)Kohde2;
133        pu.Elamalaskuri.AddValue(-4);
134
135
136    }
137
138    void LuoNappaimet()
139    {
140        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppy, null, Hanni, 1000.0);
141        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Kavely, null, Hanni, 500.0);
142        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Kavely, null, Hanni, -500.0);
143        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppy, null, Hoo, 1000.0);
144        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Kavely, null, Hoo, 250.0);
145        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Kavely, null, Hoo, -250.0);
146        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
147
148    }
149    void LuoKentta()
150    {
151        Level.Background.Color = Color.Gray;       
152        Level.Width = Screen.Width;
153        Level.Height = Screen.Height;
154        Level.Background.Image = taustis;
155        Level.Background.ScaleToLevelByHeight();
156        Gravity = new Vector(0.0, -800.0);       
157        PhysicsObject AlaReuna = Level.CreateBottomBorder(0.0, true);
158        AlaReuna.Tag = "AlaReuna";
159        PhysicsObject OikeaReuna = Level.CreateRightBorder(1.0, true);
160        OikeaReuna.Tag = "OikeaReuna";
161        PhysicsObject VasenReuna = Level.CreateLeftBorder(1.0, true);
162        VasenReuna.Tag = "VasenReuna";
163        PhysicsObject YlaReuna = Level.CreateTopBorder(0.0, true);
164        YlaReuna.Tag = "YlaReuna";
165    }
166
167
168
169    void Kavely(PeliUkko tyyppi, double liikkumisenMaara)
170    {
171
172        tyyppi.Walk(liikkumisenMaara);
173
174    }
175    void Hyppy(PeliUkko tyyppi, double hypynMaara)
176    {
177        if (tyyppi.Tag.Equals("pelaaja"))
178        {           
179            if (tyyppi.HyppyLaskuri.Value == tyyppi.HyppyLaskuri.MaxValue)
180            {
181               
182                return;               
183            }
184
185            tyyppi.ForceJump(hypynMaara);
186        }
187        else
188        {
189            tyyppi.Jump(hypynMaara);
190        }
191        tyyppi.HyppyLaskuri.AddValue(1);
192     
193    }
194
195    void ResattaaHyppyLaskuri(PhysicsObject tyyppi, PhysicsObject lattia)
196    {
197        if (lattia.Y > tyyppi.Y)
198        {
199            return;
200        }
201        (tyyppi as PeliUkko).HyppyLaskuri.Value = 0;
202    }
203
204
205
206    void AmmuAseella(PlasmaCannon HanninAse)
207    {
208        PhysicsObject Ammus = HanninAse.Shoot();
209        HanninAse.FireRate = 2;
210        if (Ammus != null)
211        {
212            Ammus.Size *= 3;
213            Ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
214        }
215    }
216
217    void AmmuAseella2(Cannon HoonAse)
218    {
219        PhysicsObject Ammus = HoonAse.Shoot();
220        HoonAse.FireRate = 1;
221        if (Ammus != null)
222        {
223            Ammus.Size *= 4;
224            Ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(4.0);
225        }
226
227    }
228
229
230
231
232
233
234
235    class PeliUkko : PlatformCharacter
236    {
237        public IntMeter Elamalaskuri = new IntMeter(40, 0, 40);
238        public IntMeter HyppyLaskuri = new IntMeter(0, 0, 2);
239
240        public PeliUkko(double leveys, double korkeus)
241        : base(leveys, korkeus)
242        {
243            Elamalaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy();};
244            ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(50, 20);
245            elamaPalkki.Color = Color.Gray;
246            elamaPalkki.X = 0.0;
247            elamaPalkki.Y = korkeus / 2.0 + korkeus / 4;
248            elamaPalkki.BindTo(Elamalaskuri);
249            Add(elamaPalkki);
250        }
251       
252    }   
253   
254   
255
256
257}
258
259
260
261
262
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.