source: 2017/30/HugoE/HanniAndHoo/HanniAndHoo/HanniAndHoo/HanniAndHoo.cs @ 9179

Revision 9179, 7.2 KB checked in by npo17_65, 2 years ago (diff)

Jee

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class HanniAndHoo : PhysicsGame
10{
11    Image HanninKuva = LoadImage("Hanni");
12    Image HoonKuva = LoadImage("Hoo");
13    Image taustis = LoadImage("taustakuva");
14
15    DoubleMeter elamaLaskuri;
16    DoubleMeter elamaLaskuri2;
17
18   
19    PlasmaCannon HanninAse;
20    Cannon HoonAse;
21
22   
23
24   
25    PeliUkko Hanni;
26    PeliUkko Hoo;
27    public override void Begin()
28    {
29        AlkuValikko();
30        IsFullScreen = true;
31       
32
33    }
34
35    void LuoPelaajat()
36    {
37        Hanni = new PeliUkko(80.0, 80.0);       
38        Hanni.X = Level.Left + 100.0;
39        Hanni.Y = 0.0;
40        Hanni.Shape = Shape.Circle;
41        Hanni.Color = Color.Blue;
42        Hanni.Image = HanninKuva;
43        Hanni.CanRotate = false;
44        Hanni.Tag = "pelaaja";
45        Add(Hanni);
46        HanninAse = new PlasmaCannon(60, 20);       
47        HanninAse.ProjectileCollision = AmmusOsui;
48        HanninAse.X += 50;
49        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu", HanninAse);
50        HanninAse.CanHitOwner = false;
51        Hanni.Weapon = HanninAse;
52        Hoo = new PeliUkko(100.0, 100.0);
53        Hoo.Tag = "pelaaja2";
54        Hoo.X = Level.Right - 100.0;
55        Hoo.Y = 0.0;
56        Hoo.Shape = Shape.Circle;
57        Hoo.Color = Color.Red;
58        Hoo.Image = HoonKuva;
59        Hoo.CanRotate = false;
60        Add(Hoo);
61        HoonAse = new Cannon(90, 30);
62        HoonAse.ProjectileCollision = Ammus2Osui;
63        HoonAse.X += 80;
64        Hoo.Weapon = HoonAse;
65        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, AmmuAseella2, "Ammu2", HoonAse);
66        HoonAse.CanHitOwner = false;
67        HoonAse.Power.DefaultValue = 25000;
68        HoonAse.Power.Value = HoonAse.Power.DefaultValue;
69        AddCollisionHandler(Hanni, "AlaReuna", ResattaaHyppyLaskuri);
70        AddCollisionHandler(Hoo, "Alareuna", ResattaaHyppyLaskuri);
71        AddCollisionHandler(Hanni, Hoo, ResattaaHyppyLaskuri);
72        AddCollisionHandler(Hoo, Hanni, Tormaa);
73        Hoo.Elamalaskuri.LowerLimit += LoppuValikko;
74        Hanni.Elamalaskuri.LowerLimit += LoppuValikko;
75    }
76
77    void AlkuValikko()
78    {
79        MediaPlayer.Play("taustamusiikki");
80        MediaPlayer.IsRepeating = true;
81        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Hanni vs. Hoo",
82        "Aloita peli", "Lopeta"); 
83        Level.Background.Color = Color.Gray;
84        Add(alkuValikko);
85        alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli);
86        alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit);
87
88
89    }
90    void LoppuValikko()
91    {
92        MultiSelectWindow loppuValikko = new MultiSelectWindow("Hanni vs. Hoo",
93       "Pelaa uudestaan", "Lopeta");
94        Level.Background.Color = Color.Gray;
95        Add(loppuValikko);
96        loppuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli);
97        loppuValikko.AddItemHandler(1, Exit);
98    }
99
100    void AloitaPeli()
101    {
102        MediaPlayer.Stop();
103        ClearAll();
104        LuoKentta();
105        LuoPelaajat();
106        LuoNappaimet();
107       
108    }
109
110
111    void Tormaa(PhysicsObject Tormaaja, PhysicsObject Kohde)
112    {
113        if (!Kohde.Tag.Equals("pelaaja")) return;
114        PeliUkko pu = (PeliUkko)Kohde;
115        pu.Elamalaskuri.AddValue(-1);
116    }
117
118    void AmmusOsui(PhysicsObject Ammus, PhysicsObject Kohde)
119    {
120        Ammus.Destroy();
121        if (!Kohde.Tag.Equals("pelaaja2")) return;
122        PeliUkko pu = (PeliUkko)Kohde;
123        pu.Elamalaskuri.AddValue(-4);
124
125    }
126    void Ammus2Osui(PhysicsObject Ammus2, PhysicsObject Kohde2)
127    {     
128        Ammus2.Destroy();
129        if (!Kohde2.Tag.Equals("pelaaja")) return;
130        PeliUkko pu = (PeliUkko)Kohde2;
131        pu.Elamalaskuri.AddValue(-4);
132
133
134    }
135
136    void LuoNappaimet()
137    {
138        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppy, null, Hanni, 1000.0);
139        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Kavely, null, Hanni, 500.0);
140        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Kavely, null, Hanni, -500.0);
141        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppy, null, Hoo, 1000.0);
142        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Kavely, null, Hoo, 250.0);
143        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Kavely, null, Hoo, -250.0);
144        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
145
146    }
147    void LuoKentta()
148    {
149        Level.Background.Color = Color.Gray;       
150        Level.Width = Screen.Width;
151        Level.Height = Screen.Height;
152        Level.Background.Image = taustis;
153        Level.Background.ScaleToLevelByHeight();
154        Gravity = new Vector(0.0, -800.0);       
155        PhysicsObject AlaReuna = Level.CreateBottomBorder(0.0, true);
156        AlaReuna.Tag = "AlaReuna";
157        PhysicsObject OikeaReuna = Level.CreateRightBorder(1.0, true);
158        OikeaReuna.Tag = "OikeaReuna";
159        PhysicsObject VasenReuna = Level.CreateLeftBorder(1.0, true);
160        VasenReuna.Tag = "VasenReuna";
161        PhysicsObject YlaReuna = Level.CreateTopBorder(0.0, true);
162        YlaReuna.Tag = "YlaReuna";
163    }
164
165
166
167    void Kavely(PeliUkko tyyppi, double liikkumisenMaara)
168    {
169
170        tyyppi.Walk(liikkumisenMaara);
171
172    }
173    void Hyppy(PeliUkko tyyppi, double hypynMaara)
174    {
175        if (tyyppi.Tag.Equals("pelaaja"))
176        {           
177            if (tyyppi.HyppyLaskuri.Value == tyyppi.HyppyLaskuri.MaxValue)
178            {
179               
180                return;               
181            }
182
183            tyyppi.ForceJump(hypynMaara);
184        }
185        else
186        {
187            tyyppi.Jump(hypynMaara);
188        }
189        tyyppi.HyppyLaskuri.AddValue(1);
190     
191    }
192
193    void ResattaaHyppyLaskuri(PhysicsObject tyyppi, PhysicsObject lattia)
194    {
195        if (lattia.Y > tyyppi.Y)
196        {
197            return;
198        }
199        (tyyppi as PeliUkko).HyppyLaskuri.Value = 0;
200    }
201
202
203
204    void AmmuAseella(PlasmaCannon HanninAse)
205    {
206        PhysicsObject Ammus = HanninAse.Shoot();
207        HanninAse.FireRate = 2;
208        if (Ammus != null)
209        {
210            Ammus.Size *= 3;
211            Ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
212        }
213    }
214
215    void AmmuAseella2(Cannon HoonAse)
216    {
217        PhysicsObject Ammus = HoonAse.Shoot();
218        HoonAse.FireRate = 1;
219        if (Ammus != null)
220        {
221            Ammus.Size *= 4;
222            Ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(4.0);
223        }
224
225    }
226
227
228
229
230
231
232
233    class PeliUkko : PlatformCharacter
234    {
235        public IntMeter Elamalaskuri = new IntMeter(40, 0, 40);
236        public IntMeter HyppyLaskuri = new IntMeter(0, 0, 2);
237
238        public PeliUkko(double leveys, double korkeus)
239        : base(leveys, korkeus)
240        {
241            Elamalaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy();};
242            ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(50, 20);
243            elamaPalkki.Color = Color.Gray;
244            elamaPalkki.X = 0.0;
245            elamaPalkki.Y = korkeus / 2.0 + korkeus / 4;
246            elamaPalkki.BindTo(Elamalaskuri);
247            Add(elamaPalkki);
248        }
249       
250    }   
251   
252   
253
254
255}
256
257
258
259
260
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.