source: 2017/30/HugoE/HanniAndHoo/HanniAndHoo/HanniAndHoo/HanniAndHoo.cs @ 9169

Revision 9169, 7.1 KB checked in by npo17_65, 2 years ago (diff)

kaikki toimii ja elämä hymyilee

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class HanniAndHoo : PhysicsGame
10{
11    Image HanninKuva = LoadImage("Hanni");
12    Image HoonKuva = LoadImage("Hoo");
13    Image taustis = LoadImage("taustakuva");
14
15    DoubleMeter elamaLaskuri;
16    DoubleMeter elamaLaskuri2;
17
18   
19    PlasmaCannon HanninAse;
20    Cannon HoonAse;
21
22   
23
24   
25    PeliUkko Hanni;
26    PeliUkko Hoo;
27    public override void Begin()
28    {
29        AlkuValikko();
30        IsFullScreen = true;
31       
32
33    }
34
35    void LuoPelaajat()
36    {
37        Hanni = new PeliUkko(80.0, 80.0);       
38        Hanni.X = Level.Left + 100.0;
39        Hanni.Y = 0.0;
40        Hanni.Shape = Shape.Circle;
41        Hanni.Color = Color.Blue;
42        Hanni.Image = HanninKuva;
43        Hanni.CanRotate = false;
44        Hanni.Tag = "pelaaja";
45        Add(Hanni);
46        HanninAse = new PlasmaCannon(60, 20);       
47        HanninAse.ProjectileCollision = AmmusOsui;
48        HanninAse.X += 50;
49        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Pressed, AmmuAseella, "Ammu", HanninAse);
50        HanninAse.CanHitOwner = false;
51        Hanni.Weapon = HanninAse;
52        Hoo = new PeliUkko(100.0, 100.0);
53        Hoo.Tag = "pelaaja2";
54        Hoo.X = Level.Right - 100.0;
55        Hoo.Y = 0.0;
56        Hoo.Shape = Shape.Circle;
57        Hoo.Color = Color.Red;
58        Hoo.Image = HoonKuva;
59        Hoo.CanRotate = false;
60        Add(Hoo);
61        HoonAse = new Cannon(90, 30);
62        HoonAse.ProjectileCollision = Ammus2Osui;
63        HoonAse.X += 80;
64        Hoo.Weapon = HoonAse;
65        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, AmmuAseella2, "Ammu2", HoonAse);
66        HoonAse.CanHitOwner = false;
67        HoonAse.Power.DefaultValue = 25000;
68        HoonAse.Power.Value = HoonAse.Power.DefaultValue;
69        AddCollisionHandler(Hanni, "AlaReuna", ResattaaHyppyLaskuri);
70        AddCollisionHandler(Hoo, "Alareuna", ResattaaHyppyLaskuri);
71        AddCollisionHandler(Hanni, Hoo, ResattaaHyppyLaskuri);
72        AddCollisionHandler(Hoo, Hanni, Tormaa);
73        Hoo.Elamalaskuri.LowerLimit += LoppuValikko;
74        Hanni.Elamalaskuri.LowerLimit += LoppuValikko;
75    }
76
77    void AlkuValikko()
78    {
79        MediaPlayer.Play("taustamusiikki");
80        MediaPlayer.IsRepeating = true;
81        MultiSelectWindow alkuValikko = new MultiSelectWindow("Hanni vs. Hoo",
82        "Aloita peli", "Lopeta"); 
83        Level.Background.Color = Color.Gray;
84        Add(alkuValikko);
85        alkuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli);
86        alkuValikko.AddItemHandler(1, Exit);
87
88
89    }
90    void LoppuValikko()
91    {
92        MultiSelectWindow loppuValikko = new MultiSelectWindow("Hanni vs. Hoo",
93       "Pelaa uudestaan", "Lopeta");
94        Level.Background.Color = Color.Gray;
95        Add(loppuValikko);
96        loppuValikko.AddItemHandler(0, AloitaPeli);
97        loppuValikko.AddItemHandler(1, Exit);
98    }
99
100    void AloitaPeli()
101    {
102        MediaPlayer.Stop();
103        ClearAll();
104        LuoKentta();
105        LuoPelaajat();
106        LuoNappaimet();
107       
108    }
109
110
111    void Tormaa(PhysicsObject Tormaaja, PhysicsObject Kohde)
112    {
113        if (!Kohde.Tag.Equals("pelaaja")) return;
114        PeliUkko pu = (PeliUkko)Kohde;
115        pu.Elamalaskuri.AddValue(-1);
116    }
117
118    void AmmusOsui(PhysicsObject Ammus, PhysicsObject Kohde)
119    {
120        Ammus.Destroy();
121        if (!Kohde.Tag.Equals("pelaaja2")) return;
122        PeliUkko pu = (PeliUkko)Kohde;
123        pu.Elamalaskuri.AddValue(-4);
124
125    }
126    void Ammus2Osui(PhysicsObject Ammus2, PhysicsObject Kohde2)
127    {
128        Ammus2.Destroy();
129        if (!Kohde2.Tag.Equals("pelaaja2")) return;
130        PeliUkko pu = (PeliUkko)Kohde2;
131        pu.Elamalaskuri.AddValue(-7);
132    }
133
134    void LuoNappaimet()
135    {
136        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppy, null, Hanni, 1000.0);
137        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Kavely, null, Hanni, 500.0);
138        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Kavely, null, Hanni, -500.0);
139        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppy, null, Hoo, 1000.0);
140        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Kavely, null, Hoo, 250.0);
141        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Kavely, null, Hoo, -250.0);
142        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
143
144    }
145    void LuoKentta()
146    {
147        Level.Background.Color = Color.Gray;       
148        Level.Width = Screen.Width;
149        Level.Height = Screen.Height;
150        Level.Background.Image = taustis;
151        Level.Background.ScaleToLevelByHeight();
152        Gravity = new Vector(0.0, -800.0);       
153        PhysicsObject AlaReuna = Level.CreateBottomBorder(0.0, true);
154        AlaReuna.Tag = "AlaReuna";
155        PhysicsObject OikeaReuna = Level.CreateRightBorder(0.0, true);
156        PhysicsObject VasenReuna = Level.CreateLeftBorder(0.0, true);
157        PhysicsObject YläReuna = Level.CreateTopBorder(0.0, true);
158    }
159
160
161
162    void Kavely(PeliUkko tyyppi, double liikkumisenMaara)
163    {
164
165        tyyppi.Walk(liikkumisenMaara);
166
167    }
168    void Hyppy(PeliUkko tyyppi, double hypynMaara)
169    {
170        if (tyyppi.Tag.Equals("pelaaja"))
171        {           
172            if (tyyppi.HyppyLaskuri.Value == tyyppi.HyppyLaskuri.MaxValue)
173            {
174               
175                return;               
176            }
177
178            tyyppi.ForceJump(hypynMaara);
179        }
180        else
181        {
182            tyyppi.Jump(hypynMaara);
183        }
184        tyyppi.HyppyLaskuri.AddValue(1);
185     
186    }
187
188    void ResattaaHyppyLaskuri(PhysicsObject tyyppi, PhysicsObject lattia)
189    {
190        if (lattia.Y > tyyppi.Y)
191        {
192            return;
193        }
194        (tyyppi as PeliUkko).HyppyLaskuri.Value = 0;
195    }
196
197
198
199    void AmmuAseella(PlasmaCannon HanninAse)
200    {
201        PhysicsObject Ammus = HanninAse.Shoot();
202        HanninAse.FireRate = 2;
203        if (Ammus != null)
204        {
205            Ammus.Size *= 3;
206            Ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0);
207        }
208    }
209
210    void AmmuAseella2(Cannon HoonAse)
211    {
212        PhysicsObject Ammus = HoonAse.Shoot();
213        HoonAse.FireRate = 1;
214        if (Ammus != null)
215        {
216            Ammus.Size *= 4;
217            Ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(4.0);
218        }
219
220    }
221
222
223
224
225
226
227
228    class PeliUkko : PlatformCharacter
229    {
230        public IntMeter Elamalaskuri = new IntMeter(40, 0, 40);
231        public IntMeter HyppyLaskuri = new IntMeter(0, 0, 2);
232
233        public PeliUkko(double leveys, double korkeus)
234        : base(leveys, korkeus)
235        {
236            Elamalaskuri.LowerLimit += delegate { this.Destroy();};
237            ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(50, 20);
238            elamaPalkki.Color = Color.Gray;
239            elamaPalkki.X = 0.0;
240            elamaPalkki.Y = korkeus / 2.0 + korkeus / 4;
241            elamaPalkki.BindTo(Elamalaskuri);
242            Add(elamaPalkki);
243        }
244       
245    }   
246   
247   
248
249
250}
251
252
253
254
255
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.