source: 2017/27/VeetiK/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 8853

Revision 8853, 4.5 KB checked in by npo17_35, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14
15    PhysicsObject pallo;
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18
19
20    public override void Begin()
21    {
22        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
23        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
24        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
25
26        luoKentta();
27        AsetaOhjaimet();
28        AloitaPeli();
29    }
30
31
32    void luoKentta()
33    {   
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        pallo.X = -200.0;
37        pallo.Y = 0.0;
38        pallo.Restitution = 1.0;
39        Add(pallo);
40
41        Level.Size = Screen.Size;
42        Level.Background.Color = Color.Black;
43        Level.CreateBorders();
44        Level.CreateBorders();
45        Level.CreateBorders(1.0, false);
46
47        Camera.ZoomToLevel();
48
49        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
50        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
51    }
52
53    void AloitaPeli()
54    {
55        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
56        pallo.Hit(impulssi);
57
58    }
59
60    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
61    {
62        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
63        maila.Shape = Shape.Rectangle;
64        maila.X = x;
65        maila.Y = y;
66        maila.Restitution = 1.0;
67        Add(maila);
68        return maila;
69    }
70
71    void AsetaOhjaimet()
72    {
73        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
74        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
75        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
76        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
77
78        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
79        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
80        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
81        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
82
83        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
84        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
85
86        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
87        ControllerOne.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
88        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
89        ControllerOne.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
90
91        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
92        ControllerTwo.Listen(Button.DPadUp, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
93        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
94        ControllerTwo.Listen(Button.DPadDown, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
95
96        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
97        ControllerTwo.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
98    }
99
100    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
101    {
102        if ((nopeus.Y < 0) && (maila.Bottom < Level.Bottom))
103        {
104            maila.Velocity = Vector.Zero;
105            return;
106        }
107        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
108        {
109            maila.Velocity = Vector.Zero;
110            return;
111        }
112
113        maila.Velocity = nopeus;
114   
115   
116 
117
118    Label naytto = new Label();
119    naytto.TextColor = Color.White;
120    naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
121    naytto.Color = Level.Background.Color;
122    Add(naytto);
123    }void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
124{
125
126}
127}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.