source: 2017/27/TuukkaH/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 8828

Revision 8828, 2.6 KB checked in by npo17_44, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using System.Linq;
4using System.Text;
5using Jypeli;
6using Jypeli.Assets;
7using Jypeli.Controls;
8using Jypeli.Effects;
9using Jypeli.Widgets;
10
11public class Pong : PhysicsGame
12{
13    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
14    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
15
16    PhysicsObject pallo;
17    PhysicsObject maila1;
18    PhysicsObject maila2;
19
20    public override void Begin()
21    {
22        LuoKentta();
23        AsetaOhjaimet();
24        AloitaPeli();
25    }
26
27    void LuoKentta()
28    {
29        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
30        pallo.Shape = Shape.Circle;
31        pallo.X = -200.0;
32        pallo.Y = 0.0;
33        pallo.Restitution = 1.0;
34        pallo.Color = Color.Ultramarine;
35        Add(pallo);
36
37        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
38        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
39
40        Level.CreateBorders(1.0, false);
41        Level.Background.Color = Color.Aqua;
42
43        Camera.ZoomToLevel();
44    }
45
46    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
47    {
48        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
49        maila.Shape = Shape.Rectangle;
50        maila.X = x;
51        maila.Y = y;
52        maila.Restitution = 1.0;
53        maila.Color = Color.Ultramarine;
54
55        Add(maila);
56        return maila;
57    }
58
59    void AloitaPeli()
60    {
61        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
62        pallo.Hit(impulssi);
63    }
64
65    void AsetaOhjaimet()
66    {
67        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
68        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
69        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
70        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
71
72        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
73        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
74        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
75        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
76
77        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
78        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
79    }
80
81    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
82    {
83        maila.Velocity = nopeus;
84    }
85}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.