1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Pong : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | double nopeus = 500; |
---|
12 | PhysicsObject pelaaja; |
---|
13 | |
---|
14 | public override void Begin() |
---|
15 | { |
---|
16 | LuoKentta(); |
---|
17 | LisaaOhjaimet(); |
---|
18 | } |
---|
19 | |
---|
20 | void LuoPelaaja() |
---|
21 | { |
---|
22 | pelaaja = new PhysicsObject(50, 50); |
---|
23 | pelaaja.Color = Color.Green; |
---|
24 | Add(pelaaja); |
---|
25 | |
---|
26 | AddCollisionHandler(pelaaja, "pallo", OsuiPalloon); |
---|
27 | AddCollisionHandler(pelaaja, "pahapallo", OsuiPahaPalloon); |
---|
28 | } |
---|
29 | |
---|
30 | void OsuiPalloon(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
31 | { |
---|
32 | tormaaja.Size *= 1.1; |
---|
33 | kohde.Destroy(); |
---|
34 | } |
---|
35 | |
---|
36 | void OsuiPahaPalloon(PhysicsObject tormaaja, PhysicsObject kohde) |
---|
37 | { |
---|
38 | tormaaja.Size *= 0.8; |
---|
39 | kohde.Destroy(); |
---|
40 | } |
---|
41 | |
---|
42 | void LuoKentta() |
---|
43 | { |
---|
44 | Level.Width = Window.Width; |
---|
45 | Level.Height= Window.Height; |
---|
46 | |
---|
47 | LuoPelaaja(); |
---|
48 | |
---|
49 | for (int i = 0; i < 120; i++) |
---|
50 | { |
---|
51 | LuoPallo(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), RandomGen.NextDouble(Level.Bottom, Level.Top)); |
---|
52 | } |
---|
53 | |
---|
54 | for (int i = 0; i < 60; i++) |
---|
55 | { |
---|
56 | LuoPahaPallo(RandomGen.NextDouble(Level.Left, Level.Right), RandomGen.NextDouble(Level.Bottom, Level.Top)); |
---|
57 | } |
---|
58 | |
---|
59 | Level.Background.Color = Color.Black; |
---|
60 | Level.CreateBorders(); |
---|
61 | } |
---|
62 | |
---|
63 | void LuoPallo(double x, double y) |
---|
64 | { |
---|
65 | PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(10, 10); |
---|
66 | pallo.Tag = "pallo"; |
---|
67 | pallo.Shape = Shape.Circle; |
---|
68 | pallo.X = x; |
---|
69 | pallo.Y = y; |
---|
70 | Add(pallo); |
---|
71 | } |
---|
72 | |
---|
73 | void LuoPahaPallo(double x, double y) |
---|
74 | { |
---|
75 | PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(20, 20); |
---|
76 | pallo.Tag = "pahapallo"; |
---|
77 | pallo.Shape = Shape.Circle; |
---|
78 | pallo.Color = Color.Red; |
---|
79 | pallo.X = x; |
---|
80 | pallo.Y = y; |
---|
81 | Add(pallo); |
---|
82 | } |
---|
83 | |
---|
84 | void LisaaOhjaimet() |
---|
85 | { |
---|
86 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
87 | |
---|
88 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu ylös", new Vector(0, nopeus)); |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu alas", new Vector(0, -nopeus)); |
---|
90 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", new Vector(-nopeus, 0)); |
---|
91 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", new Vector(nopeus, 0)); |
---|
92 | } |
---|
93 | |
---|
94 | void Liikuta(Vector suunta) |
---|
95 | { |
---|
96 | pelaaja.Push(suunta); |
---|
97 | } |
---|
98 | } |
---|