source: 2017/27/SimoR/Pong/Pong/Pong/Pong.cs @ 8856

Revision 8856, 1.6 KB checked in by sieerinn, 5 years ago (diff)

Lisäsin peliin muutaman pallon ja ohjattavan pelaajan.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Pong : PhysicsGame
10{
11    double nopeus = 500;
12    PhysicsObject pelaaja;
13
14    public override void Begin()
15    {
16        LuoKentta();
17        LisaaOhjaimet();
18    }
19
20    void LuoPelaaja()
21    {
22        pelaaja = new PhysicsObject(50, 50);
23        pelaaja.Color = Color.Green;
24        Add(pelaaja);
25    }
26
27    void LuoKentta()
28    {
29        LuoPelaaja();
30
31        LuoPallo(-100, -50, Color.Green);
32        LuoPallo(0, 70, Color.Red);
33        LuoPallo(100, -20, Color.Blue);
34    }
35
36    void LuoPallo(double x, double y, Color vari)
37    {
38        PhysicsObject pallo = new PhysicsObject(50, 50);
39        pallo.Color = vari;
40        pallo.Shape = Shape.Circle;
41        pallo.X = x;
42        pallo.Y = y;
43        Add(pallo);
44    }
45
46    void LisaaOhjaimet()
47    {
48        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
49
50        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu ylös", new Vector(0, nopeus));
51        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu alas", new Vector(0, -nopeus));
52        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", new Vector(-nopeus, 0));
53        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", new Vector(nopeus, 0));
54    }
55
56    void Liikuta(Vector suunta)
57    {
58        pelaaja.Push(suunta);
59    }
60}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.