source: 2017/27/OttoK/1v1MeBitch/1v1MeBitch/_1v1MeBitch/_1v1MeBitch.cs @ 8889

Revision 8889, 7.1 KB checked in by npo17_47, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class _1v1MeBitch : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    Pelaaja pelaaja1;
16    Pelaaja pelaaja2;
17
18    Image ohjuksenKuva = LoadImage("ohjus");
19    Image pelaaja1kuva = LoadImage("pelaaja1");
20    Image pelaaja2kuva = LoadImage("pelaaja2");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28        IsFullScreen = true;
29
30        pelaaja1.Ammuslaskuri = LuoAmmuslaskuri(Screen.Right - 100, Screen.Bottom + 100);
31        pelaaja2.Ammuslaskuri = LuoAmmuslaskuri(Screen.Left +100, Screen.Bottom + 100);
32
33        Camera.ZoomToLevel();
34        Camera.StayInLevel = true;
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
40        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
41        kentta.SetTileMethod('T', LisaaTikas);
42        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja1);
43        kentta.SetTileMethod('M', LisaaPelaaja2);
44        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
45        Level.CreateBorders();
46        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
47    }
48
49    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
50    {
51        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
52        taso.Position = paikka;
53        taso.Color = Color.Green;
54        Add(taso);
55    }
56
57    void LisaaTikas(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
58    {
59        //Luodaan tikkaat.
60        Tikas tikas = new Tikas(leveys, korkeus);
61        tikas.MakeOneWay();
62        tikas.AloitusPaikka = paikka;
63        tikas.MakeStatic();
64        tikas.Color = Color.Brown;
65        tikas.Position = paikka;
66        tikas.Tag = "tikas";
67        Add(tikas);
68    }
69
70
71    Pelaaja LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari, Vector laskurinpaikka)
72    {
73        Pelaaja pelaaja = new Pelaaja(leveys, korkeus);
74        pelaaja.Position = paikka;
75        pelaaja.Mass = 4.0;
76        pelaaja.Color = vari;
77        Add(pelaaja);
78
79        ProgressBar elamaPalkki = new ProgressBar(150, 20);
80        elamaPalkki.Position = laskurinpaikka;
81        elamaPalkki.BindTo(pelaaja.ElamaLaskuri);
82        Add(elamaPalkki);
83
84        return pelaaja;
85    }
86
87    void LisaaPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
88    {
89        pelaaja1 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, Color.HotPink, new Vector(Screen.Right - 150, Screen.Top - 20));
90        pelaaja1.Image = pelaaja1kuva;     
91    }
92
93    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
94    {
95        pelaaja2 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, Color.JungleGreen, new Vector(Screen.Left + 150, Screen.Top - 20));
96        pelaaja2.Image = pelaaja2kuva;
97    }
98
99    void LisaaNappaimet()
100    {
101        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
102        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
103
104        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
105        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
106        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
107
108        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
109        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
110        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
111
112        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Alas, "Pelaaja menee alas", pelaaja1, hyppyNopeus, "tikas");
113        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, Alas, "Pelaaja menee alas", pelaaja2, hyppyNopeus, "tikas2");
114
115        Keyboard.Listen(Key.NumPad0, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu ohjus", pelaaja1);
116        Keyboard.Listen(Key.LeftControl, ButtonState.Pressed, Ammu, "Ammu ohjus", pelaaja2);
117    }
118    IntMeter LuoAmmuslaskuri(double sijaintix, double sijaintiy)
119    {
120        IntMeter ammuslaskuri = new IntMeter(4, 0, 4);
121
122        Label pisteNaytto = new Label();
123        pisteNaytto.X = sijaintix;
124        pisteNaytto.Y = sijaintiy;
125        pisteNaytto.TextColor = Color.Black;
126        pisteNaytto.Color = Color.White;
127        pisteNaytto.BindTo(ammuslaskuri);
128        Add(pisteNaytto);
129
130        ammuslaskuri.LowerLimit += delegate
131        {
132            Timer.SingleShot(4.0, delegate
133            {
134                ammuslaskuri.Value = ammuslaskuri.MaxValue;
135            });
136        };
137        return ammuslaskuri;
138    }
139
140    void Liikuta(Pelaaja hahmo, double nopeus)
141    {
142        hahmo.Walk(nopeus);
143    }
144    void Hyppaa(Pelaaja hahmo, double nopeus)
145    {
146        hahmo.Jump(nopeus);
147    }
148    void Alas(Pelaaja hahmo, double nopeus, string tag)
149    {
150        List<GameObject> tikkaat = GetObjectsAt(new Vector(hahmo.X, hahmo.Bottom - 5));
151        bool voiPudota = false;
152        foreach (GameObject tikas in tikkaat)
153        {
154            if (tikas.Tag.ToString() == "tikas")
155            {
156                voiPudota = true;
157                break;
158            }
159        }
160        if (!hahmo.IsAboutToFall() && voiPudota)
161        {
162            hahmo.Y -= 50;
163        }
164    }
165    void Ammu(Pelaaja hahmo)
166    {
167        if (hahmo.IsDestroyed || hahmo.Ammuslaskuri.Value == 0)
168            return;
169
170        PhysicsObject ohjus = new PhysicsObject(40, 12);
171        ohjus.Position = hahmo.Position;
172        ohjus.X += hahmo.FacingDirection.GetVector().X * 45;
173        ohjus.Color = hahmo.Color;
174        ohjus.Image = ohjuksenKuva;
175        ohjus.CollisionIgnoreGroup = 1;
176        ohjus.IgnoresGravity = true;
177        ohjus.IgnoresCollisionResponse = true;
178        Add(ohjus);
179
180        hahmo.Ammuslaskuri.AddValue(-1);
181
182        ohjus.Hit(hahmo.FacingDirection.GetVector() * 1000);
183
184        if (ohjus.Velocity.X < 0) ohjus.Angle += Angle.FromDegrees(180);
185
186        AddCollisionHandler(ohjus, delegate(PhysicsObject a, PhysicsObject b)
187        {
188            TuhoaOhjus(a, b, hahmo);
189        });
190    }
191    void TuhoaOhjus(PhysicsObject ohjus, PhysicsObject kohde, PhysicsObject ampuja)
192    {
193        if (kohde.Tag != "tikas")
194        {
195
196            Explosion rajahdys = new Explosion(110);
197            rajahdys.Force = 15;
198            rajahdys.Position = ohjus.Position;
199            Add(rajahdys);
200            rajahdys.ShockwaveReachesObject += delegate (IPhysicsObject rajahdyksenKohde, Vector shokki)
201            {
202                Pelaaja kohdePelaaja = rajahdyksenKohde as Pelaaja;
203                if(kohdePelaaja != null && kohdePelaaja != ampuja)
204                {
205                    kohdePelaaja.ElamaLaskuri.Value--;
206
207                    if (kohdePelaaja.IsDestroyed || kohdePelaaja.IsDestroying) Timer.SingleShot(2.0, ConfirmExit);
208                }
209            };
210            ohjus.Destroy();
211        }
212    }
213
214}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.