source: 2017/27/OttoK/1v1MeBitch/1v1MeBitch/_1v1MeBitch/_1v1MeBitch.cs @ 8831

Revision 8831, 4.6 KB checked in by npo17_47, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class _1v1MeBitch : PhysicsGame
10{
11    const double nopeus = 200;
12    const double hyppyNopeus = 750;
13    const int RUUDUN_KOKO = 40;
14
15    PlatformCharacter pelaaja1;
16    PlatformCharacter pelaaja2;
17
18    //Image pelaajanKuva = LoadImage("");
19
20    //SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
21
22    public override void Begin()
23    {
24        Gravity = new Vector(0, -1000);
25
26        LuoKentta();
27        LisaaNappaimet();
28        IsFullScreen = false;
29
30
31        //Camera.Follow(pelaaja1,);
32        //Camera.ZoomFactor = 1.2;
33        Camera.ZoomToLevel();
34        Camera.StayInLevel = true;
35       
36
37    }
38
39    void LuoKentta()
40    {
41        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
42        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
43        kentta.SetTileMethod('T', LisaaTikas);
44        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja1);
45        kentta.SetTileMethod('M', LisaaPelaaja2);
46        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
47        Level.CreateBorders();
48        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
49    }
50
51    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
52    {
53        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
54        taso.Position = paikka;
55        taso.Color = Color.Green;
56        Add(taso);
57    }
58
59    void LisaaTikas(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
60    {
61        PhysicsObject k = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
62        k.MakeOneWay();
63        k.Color = Color.Brown;
64        k.Position = paikka;
65        k.Tag = "tikas";
66        Add(k);
67    }
68
69
70    PlatformCharacter LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus, Color vari)
71    {
72        PlatformCharacter pelaaja = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
73        pelaaja.Position = paikka;
74        pelaaja.Mass = 4.0;
75        pelaaja.Color = vari;
76        //pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
77        Add(pelaaja);
78        return pelaaja;
79    }
80
81    void LisaaPelaaja1(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
82    {
83        pelaaja1 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, Color.HotPink);
84    }
85
86    void LisaaPelaaja2(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
87    {
88        pelaaja2 = LisaaPelaaja(paikka, leveys, korkeus, Color.JungleGreen);
89    }
90
91    void LisaaNappaimet()
92    {
93        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
94        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
95
96        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
97        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
98        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
99
100        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, Alas, "Pelaaja menee alas", pelaaja1, hyppyNopeus);
101
102        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus);
103        Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, nopeus);
104        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, hyppyNopeus);
105
106
107        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
108
109        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
110        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
111        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
112
113        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
114    }
115
116    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
117    {
118        hahmo.Walk(nopeus);
119    }
120
121    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
122    {
123        hahmo.Jump(nopeus);
124    }
125    void Alas(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
126    {
127        List<GameObject> tikkaat = GetObjectsWithTag("tikas");
128        foreach(GameObject tikas in tikkaat)
129        {
130            Vector vanha = tikas.Position;
131            PhysicsObject p = (PhysicsObject)tikas;
132            //p.IgnoresCollisionResponse = true;
133            p.Y += 2000;
134            Timer.SingleShot(1, delegate { p.Position = vanha; });
135            //hahmo.Hit(new Vector(0, 10));
136            //Timer.SingleShot(0.5, delegate {  })
137        }
138    }
139}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.