source: 2017/27/MikaelL/pong/pong/pong/pong.cs @ 8907

Revision 8907, 4.4 KB checked in by npo17_33, 2 years ago (diff)

tein meteorit ja alukset

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class pong : PhysicsGame
10{
11    PhysicsObject pallo;
12
13    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
14    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17    IntMeter pelaajan1Pisteet;
18    IntMeter pelaajan2Pisteet;
19    PhysicsObject vasenReuna;
20    PhysicsObject oikeaReuna;
21
22
23
24    public override void Begin()
25    {
26
27        LuoKentta();
28        AloitaPeli();
29        LisaaLaskurit();
30        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20, 0.0);
31        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20, 0.0);
32        Vector inpulssi = new Vector(500.0, 0.0);
33        AsetaOhjaimet();
34        pallo.Hit(inpulssi);
35        AddCollisionHandler(pallo, KasittelePallonTormays);
36
37    }
38
39    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
40    {
41        maila.Velocity = nopeus;
42
43        if ((nopeus.Y > 0) && (maila.Top > Level.Top))
44        {
45            maila.Velocity = Vector.Zero;
46            return;
47        }
48
49        maila.Velocity = nopeus;
50    }
51
52    void LisaaLaskurit()
53    {
54        pelaajan1Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Left + 100.0, Screen.Top - 100.0);
55        pelaajan2Pisteet = LuoPisteLaskuri(Screen.Right - 100.0, Screen.Top - 100.0);
56    }
57
58    IntMeter LuoPisteLaskuri(double x, double y)
59    {
60        IntMeter laskuri = new IntMeter(0);
61        laskuri.MaxValue = 10;
62        Label naytto = new Label();
63        naytto.BindTo(laskuri);
64        naytto.X = x;
65        naytto.Y = y;
66        naytto.TextColor = Color.White;
67        naytto.BorderColor = Level.Background.Color;
68        naytto.Color = Level.Background.Color;
69        Add(naytto);
70        return laskuri;
71
72
73
74    }
75
76
77    void AsetaOhjaimet()
78    {
79        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
80        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
81        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
82        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
83        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
84        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
85        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
86        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
87        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
88
89        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
90    }
91    void LuoKentta()
92    {
93        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
94        pallo.Shape = Shape.Circle;
95        Add(pallo);
96        pallo.X = -200.0;
97        pallo.Y = 0.0;
98
99
100
101        pallo.Restitution = 1.0;
102        Level.Background.Color = Color.Crimson;
103        Camera.ZoomToLevel();
104
105
106        oikeaReuna = Level.CreateRightBorder();
107        oikeaReuna.Restitution = 1.0;
108        oikeaReuna.IsVisible = false;
109
110
111        vasenReuna = Level.CreateLeftBorder();
112        vasenReuna.Restitution = 1.0;
113        vasenReuna.IsVisible = false;
114
115
116
117        PhysicsObject alareuna = Level.CreateLeftBorder();
118        alareuna.Restitution = 1.0;
119        alareuna.IsVisible = false;
120
121
122
123        PhysicsObject ylareuna = Level.CreateLeftBorder();
124        ylareuna.Restitution = 1.0;
125        ylareuna.IsVisible = false;
126
127    }
128    void AloitaPeli()
129    {
130        Vector inpulssi = new Vector(500.0, 0.0);
131        pallo.Hit(inpulssi);
132    }
133
134    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
135    {
136        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
137        maila.Shape = Shape.Rectangle;
138        maila.X = x;
139        maila.Y = y;
140        maila.Restitution = 1.0;
141        Add(maila);
142        return maila;
143    }
144
145
146    void KasittelePallonTormays(PhysicsObject pallo, PhysicsObject kohde)
147    {
148        if (kohde == oikeaReuna)
149        {
150            pelaajan1Pisteet.Value += 1;
151        }
152        else if (kohde == vasenReuna)
153        {
154            pelaajan2Pisteet.Value += 1;
155        }
156    }
157
158
159
160
161}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.