1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class Avaruuspeli : PhysicsGame |
---|
10 | { Image avaruusaluskuva = LoadImage("avaruusalus"); |
---|
11 | Image kivenKuva = LoadImage("kivi"); |
---|
12 | Image taustakuva = LoadImage("taustakuva"); |
---|
13 | |
---|
14 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
15 | PhysicsObject pelaaja2; |
---|
16 | PlasmaCannon plasmaTykki; |
---|
17 | |
---|
18 | public override void Begin() |
---|
19 | { |
---|
20 | // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän |
---|
21 | Level.Width = Window.Width; |
---|
22 | Level.Height = Window.Height; |
---|
23 | Level.Background.Image = taustakuva; |
---|
24 | |
---|
25 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
26 | Level.CreateBorders(); |
---|
27 | |
---|
28 | pelaaja1 = LuoAvaruusalus(100, 100); |
---|
29 | pelaaja2 = LuoAvaruusalus(10, 10); |
---|
30 | |
---|
31 | |
---|
32 | plasmaTykki = new PlasmaCannon(20, 5); |
---|
33 | plasmaTykki.ProjectileCollision = AmmusOsui; |
---|
34 | plasmaTykki.FireRate = 5.0; |
---|
35 | |
---|
36 | Keyboard.Listen(Key.Space, ButtonState.Down, AmmuAseella, "Ammu", pelaaja1); |
---|
37 | |
---|
38 | |
---|
39 | |
---|
40 | |
---|
41 | |
---|
42 | pelaaja1.Add(plasmaTykki); |
---|
43 | |
---|
44 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
45 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
46 | |
---|
47 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, KaannaKulmaa, null, pelaaja1, 5.0); |
---|
48 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, KaannaKulmaa, null,pelaaja1, -5.0); |
---|
49 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down,Kaasuta , null, pelaaja1, 1000.0); |
---|
50 | //Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down,LiikutaPelaajaa, null,pelaaja1, new Vector(0, -1000)); |
---|
51 | |
---|
52 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, KaannaKulmaa, null, pelaaja2, 5.0); |
---|
53 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, KaannaKulmaa, null, pelaaja2, -5.0); |
---|
54 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, Kaasuta, null, pelaaja2, 1000.0); |
---|
55 | |
---|
56 | |
---|
57 | |
---|
58 | |
---|
59 | |
---|
60 | |
---|
61 | |
---|
62 | |
---|
63 | |
---|
64 | |
---|
65 | LuoKivi(100, 50); |
---|
66 | LuoKivi(50, 100); |
---|
67 | LuoKivi(29, 58); |
---|
68 | LuoKivi(50, 79); |
---|
69 | LuoKivi(600, 600); |
---|
70 | LuoKivi(600, 200); |
---|
71 | LuoKivi(400, 129); |
---|
72 | LuoKivi(50, 60); |
---|
73 | |
---|
74 | |
---|
75 | |
---|
76 | |
---|
77 | |
---|
78 | } |
---|
79 | |
---|
80 | void AmmuAseella(PhysicsObject pelaaja) |
---|
81 | { |
---|
82 | PhysicsObject ammus = plasmaTykki.Shoot(); |
---|
83 | |
---|
84 | if (ammus != null) |
---|
85 | { |
---|
86 | //ammus.Size *= 3; |
---|
87 | //ammus.Image = ... |
---|
88 | //ammus.MaximumLifetime = TimeSpan.FromSeconds(2.0); |
---|
89 | } |
---|
90 | } |
---|
91 | |
---|
92 | void AmmusOsui(PhysicsObject ammus, PhysicsObject kohde) |
---|
93 | { |
---|
94 | if (kohde.Tag.Equals("alus")) |
---|
95 | { |
---|
96 | Explosion rajahdys = new Explosion(10000000000000000000); |
---|
97 | rajahdys.Position = kohde.Position; |
---|
98 | Add(rajahdys); |
---|
99 | |
---|
100 | kohde.Destroy(); |
---|
101 | |
---|
102 | } |
---|
103 | |
---|
104 | |
---|
105 | } |
---|
106 | |
---|
107 | |
---|
108 | |
---|
109 | |
---|
110 | void LiikutaPelaajaa(PhysicsObject pelaaja, Vector vektori) |
---|
111 | { |
---|
112 | pelaaja.Push(vektori); |
---|
113 | } |
---|
114 | |
---|
115 | void KaannaKulmaa(PhysicsObject pelaaja, double aste) |
---|
116 | { |
---|
117 | pelaaja.Angle += Angle.FromDegrees(aste); |
---|
118 | } |
---|
119 | |
---|
120 | void Kaasuta(PhysicsObject pelaaja, double kaasunMaara) |
---|
121 | { |
---|
122 | pelaaja.Push(pelaaja.Angle.GetVector() * kaasunMaara); |
---|
123 | } |
---|
124 | |
---|
125 | |
---|
126 | void LuoKivi(double x, double y) |
---|
127 | { |
---|
128 | |
---|
129 | PhysicsObject kivi = new PhysicsObject(100, 100); |
---|
130 | kivi.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
131 | Add(kivi); |
---|
132 | kivi.Image = kivenKuva; |
---|
133 | kivi.X = x; |
---|
134 | kivi.Y = y; |
---|
135 | |
---|
136 | |
---|
137 | |
---|
138 | } |
---|
139 | |
---|
140 | PhysicsObject LuoAvaruusalus(double x, double y) |
---|
141 | { |
---|
142 | PhysicsObject avaruusalus = new PhysicsObject(40, 20); |
---|
143 | avaruusalus.Image = avaruusaluskuva; |
---|
144 | avaruusalus.Shape = Shape.Rectangle; |
---|
145 | Add(avaruusalus); |
---|
146 | avaruusalus.X = x; |
---|
147 | avaruusalus.Y = y; |
---|
148 | avaruusalus.Tag = "alus"; |
---|
149 | avaruusalus.AngularDamping = 0.1; |
---|
150 | |
---|
151 | return avaruusalus; |
---|
152 | } |
---|
153 | } |
---|