source: 2017/27/LottaH/Bong/Bong/Bong/Bong.cs @ 8829

Revision 8829, 2.6 KB checked in by npo17_48, 2 years ago (diff)

tein Bongin alun

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Bong : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15    PhysicsObject maila1;
16    PhysicsObject maila2;
17    public override void Begin()
18    {
19        LuoKentta();
20        AsetaOhjaimet();
21        AloitaPeli();
22        // TODO: Kirjoita ohjelmakoodisi tähän
23
24
25
26
27
28
29
30    }
31
32    void LuoKentta()
33    {
34        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
35        pallo.Shape = Shape.Circle;
36        pallo.Color = Color.BrightGreen;
37        pallo.X = -200.0;
38        pallo.Y = 0.0;
39        pallo.Restitution = 1.0;
40        Add(pallo);
41
42        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
43        maila2 = LuoMaila(Level.Right - 20.0, 0.0);
44
45        Level.CreateBorders(1.0, false);
46        Level.Background.Color = Color.Black;
47
48        Camera.ZoomToLevel();
49
50    }
51    void AloitaPeli()
52    {
53        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
54        pallo.Hit(impulssi);
55    }
56    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
57    {
58        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
59        maila.Shape = Shape.Rectangle;
60        maila.Color = Color.BrownGreen;
61        maila.X = x;
62        maila.Y = y;
63        maila.Restitution = 1.0;
64        Add(maila);
65        return maila;
66    }
67    void AsetaOhjaimet()
68    {
69        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
70        Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
71        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
72        Keyboard.Listen(Key.Z, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
73
74        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2, nopeusYlos);
75        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
76        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas", maila2, nopeusAlas);
77        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila2, Vector.Zero);
78
79        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
80
81        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
82
83
84
85    }
86    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
87    {
88
89
90
91
92    }
93}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.