source: 2017/27/KasmirK/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2/Tasohyppelypeli2.cs @ 8899

Revision 8899, 3.4 KB checked in by npo17_51, 4 years ago (diff)

Tein uuden spriten jne.

Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class Tasohyppelypeli2 : PhysicsGame
10{
11   
12
13    const double nopeus = 300;
14    const double hyppyNopeus = 100;
15    const int RUUDUN_KOKO = 60;
16
17    PlatformCharacter pelaaja1;
18
19    Image pelaajanKuva = LoadImage("the actual thing lol");
20    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24    public override void Begin()
25    {
26
27
28       
29        LuoKentta();
30        LisaaNappaimet();
31
32       
33        Camera.ZoomFactor = 1.2;
34        Camera.StayInLevel = true;
35    }
36
37    void LuoKentta()
38    {
39        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
40        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
41        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
42        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
43        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
44       
45        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
46    }
47
48    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
49    {
50        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
51        taso.Position = paikka;
52        taso.Color = Color.ForestGreen;
53        Add(taso);
54    }
55
56    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
59        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
60        tahti.Position = paikka;
61        tahti.Image = tahtiKuva;
62        tahti.Tag = "tahti";
63        Add(tahti);
64    }
65
66    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
67    {
68        pelaaja1 = new PlatformCharacter(leveys, korkeus);
69        pelaaja1.Position = paikka;
70        pelaaja1.Mass = 9000;
71        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
72        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
73        Add(pelaaja1);
74    }
75
76    void LisaaNappaimet()
77    {
78        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
79        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
80
81        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
82        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
83        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
84
85        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
86
87        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
88        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
89        ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
90
91        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
92    }
93
94    void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
95    {
96        hahmo.Walk(nopeus);
97    }
98
99    void Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus)
100    {
101        hahmo.Jump(nopeus);
102    }
103
104
105    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
106    {
107        maaliAani.Play();
108        MessageDisplay.Add("N-Nani??~");
109        tahti.Destroy();
110    }
111}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.