1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class peli : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | Vector nopeus = new Vector (200, 00); |
---|
12 | Vector nopeus1 = new Vector(00, 200); |
---|
13 | |
---|
14 | //const double hyppyNopeus = 750; |
---|
15 | const int RUUDUN_KOKO = 40; |
---|
16 | |
---|
17 | PhysicsObject pelaaja1; |
---|
18 | |
---|
19 | Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu"); |
---|
20 | Image tahtiKuva = LoadImage("tahti"); |
---|
21 | |
---|
22 | SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali"); |
---|
23 | |
---|
24 | public override void Begin() |
---|
25 | { |
---|
26 | |
---|
27 | LuoKentta(); |
---|
28 | LisaaNappaimet(); |
---|
29 | Gravity = new Vector(0.0, -800.0); |
---|
30 | Camera.Follow(pelaaja1); |
---|
31 | Camera.ZoomFactor = 1.2; |
---|
32 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
33 | } |
---|
34 | |
---|
35 | void LuoKentta() |
---|
36 | { |
---|
37 | |
---|
38 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1"); |
---|
39 | kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso); |
---|
40 | kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti); |
---|
41 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
42 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
43 | Level.CreateBorders(); |
---|
44 | Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue); |
---|
45 | Gravity = new Vector(0.0, -800.0); |
---|
46 | } |
---|
47 | |
---|
48 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
49 | { |
---|
50 | PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
51 | taso.Position = paikka; |
---|
52 | taso.Color = Color.Green; |
---|
53 | Add(taso); |
---|
54 | } |
---|
55 | |
---|
56 | void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
57 | { |
---|
58 | PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
59 | tahti.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
60 | tahti.Position = paikka; |
---|
61 | tahti.Image = tahtiKuva; |
---|
62 | tahti.Tag = "tahti"; |
---|
63 | Add(tahti); |
---|
64 | } |
---|
65 | |
---|
66 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
67 | { |
---|
68 | pelaaja1 = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
69 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
70 | pelaaja1.Mass = 4.0; |
---|
71 | pelaaja1.Image = pelaajanKuva; |
---|
72 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen); |
---|
73 | pelaaja1.CanRotate = false; |
---|
74 | pelaaja1.IgnoresGravity = true; |
---|
75 | Add(pelaaja1); |
---|
76 | } |
---|
77 | |
---|
78 | void LisaaNappaimet() |
---|
79 | { |
---|
80 | Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet"); |
---|
81 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
82 | |
---|
83 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
84 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector (0,0)); |
---|
85 | |
---|
86 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
87 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(0, 0)); |
---|
88 | |
---|
89 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, nopeus1); |
---|
90 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, new Vector (0,0)); |
---|
91 | |
---|
92 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, -nopeus1); |
---|
93 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, new Vector(0, 0)); |
---|
94 | |
---|
95 | ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä"); |
---|
96 | |
---|
97 | ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus); |
---|
98 | ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
99 | // ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus); |
---|
100 | |
---|
101 | PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
102 | } |
---|
103 | |
---|
104 | void Liikuta(PhysicsObject hahmo, Vector nopeus) |
---|
105 | { |
---|
106 | hahmo.Move(nopeus); |
---|
107 | } |
---|
108 | |
---|
109 | void Hyppaa(PhysicsObject hahmo, Vector nopeus1) |
---|
110 | { |
---|
111 | hahmo.Move(nopeus1); |
---|
112 | } |
---|
113 | |
---|
114 | void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti) |
---|
115 | { |
---|
116 | maaliAani.Play(); |
---|
117 | MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!"); |
---|
118 | tahti.Destroy(); |
---|
119 | } |
---|
120 | } |
---|