source: 2017/27/JuusoM/peli/peli/peli/peli.cs @ 8848

Revision 8848, 4.1 KB checked in by npo17_36, 4 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class peli : PhysicsGame
10{
11     Vector nopeus = new Vector (200, 00);
12    Vector nopeus1 = new Vector(00, 200);
13   
14    //const double hyppyNopeus = 750;
15    const int RUUDUN_KOKO = 40;
16
17    PhysicsObject pelaaja1;
18
19    Image pelaajanKuva = LoadImage("norsu");
20    Image tahtiKuva = LoadImage("tahti");
21
22    SoundEffect maaliAani = LoadSoundEffect("maali");
23
24    public override void Begin()
25    {
26
27        LuoKentta();
28        LisaaNappaimet();
29        Gravity = new Vector(0.0, -800.0);
30        Camera.Follow(pelaaja1);
31        Camera.ZoomFactor = 1.2;
32        Camera.StayInLevel = true;
33    }
34
35    void LuoKentta()
36    {
37       
38        TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset("kentta1");
39        kentta.SetTileMethod('#', LisaaTaso);
40        kentta.SetTileMethod('*', LisaaTahti);
41        kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja);
42        kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO);
43        Level.CreateBorders();
44        Level.Background.CreateGradient(Color.White, Color.SkyBlue);
45        Gravity = new Vector(0.0, -800.0);
46    }
47
48    void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
49    {
50        PhysicsObject taso = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
51        taso.Position = paikka;
52        taso.Color = Color.Green;
53        Add(taso);
54    }
55
56    void LisaaTahti(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
57    {
58        PhysicsObject tahti = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus);
59        tahti.IgnoresCollisionResponse = true;
60        tahti.Position = paikka;
61        tahti.Image = tahtiKuva;
62        tahti.Tag = "tahti";
63        Add(tahti);
64    }
65
66    void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus)
67    {
68        pelaaja1 = new PhysicsObject(leveys, korkeus);
69        pelaaja1.Position = paikka;
70        pelaaja1.Mass = 4.0;
71        pelaaja1.Image = pelaajanKuva;
72        AddCollisionHandler(pelaaja1, "tahti", TormaaTahteen);
73        pelaaja1.CanRotate = false;
74        pelaaja1.IgnoresGravity = true;
75        Add(pelaaja1);
76    }
77
78    void LisaaNappaimet()
79    {
80        Keyboard.Listen(Key.F1, ButtonState.Pressed, ShowControlHelp, "Näytä ohjeet");
81        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
82
83        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus);
84        Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector (0,0));
85
86        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
87        Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Released, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, new Vector(0, 0));
88
89        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, nopeus1);
90        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, new Vector (0,0));
91
92        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, -nopeus1);
93        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Released, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, new Vector(0, 0));
94
95        ControllerOne.Listen(Button.Back, ButtonState.Pressed, Exit, "Poistu pelistä");
96
97        ControllerOne.Listen(Button.DPadLeft, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu vasemmalle", pelaaja1, nopeus);
98        ControllerOne.Listen(Button.DPadRight, ButtonState.Down, Liikuta, "Pelaaja liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus);
99       // ControllerOne.Listen(Button.A, ButtonState.Pressed, Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, hyppyNopeus);
100
101        PhoneBackButton.Listen(ConfirmExit, "Lopeta peli");
102    }
103
104    void Liikuta(PhysicsObject hahmo, Vector nopeus)
105    {
106        hahmo.Move(nopeus);
107    }
108
109   void Hyppaa(PhysicsObject hahmo, Vector nopeus1)
110   {
111       hahmo.Move(nopeus1);
112   }
113
114    void TormaaTahteen(PhysicsObject hahmo, PhysicsObject tahti)
115    {
116        maaliAani.Play();
117        MessageDisplay.Add("Keräsit tähden!");
118        tahti.Destroy();
119    }
120}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.