1 | using System; |
---|
2 | using System.Collections.Generic; |
---|
3 | using Jypeli; |
---|
4 | using Jypeli.Assets; |
---|
5 | using Jypeli.Controls; |
---|
6 | using Jypeli.Effects; |
---|
7 | using Jypeli.Widgets; |
---|
8 | |
---|
9 | public class FireFight_Demo : PhysicsGame |
---|
10 | { |
---|
11 | |
---|
12 | Animation suuliekkixd; |
---|
13 | PhysicsObject taso; |
---|
14 | PlatformCharacter pelaaja1; |
---|
15 | PlatformCharacter pelaaja2; |
---|
16 | PhysicsObject suuliekki2; |
---|
17 | PhysicsObject suuliekki; |
---|
18 | PhysicsObject ammus2; |
---|
19 | PhysicsObject hylsy2; |
---|
20 | PhysicsObject hylsy; |
---|
21 | PhysicsObject ammus; |
---|
22 | PhysicsObject taustaammus; |
---|
23 | PhysicsObject powerup; |
---|
24 | PhysicsObject ase; |
---|
25 | PhysicsObject alareuna; |
---|
26 | PhysicsObject ylareuna; |
---|
27 | Image pelaaja1kuva = LoadImage("IdleBO1"); |
---|
28 | Image pelaaja2kuva = LoadImage("IdleRO1"); |
---|
29 | Image kentta1bg = LoadImage("Kenttä1BG"); |
---|
30 | Image titlelogo = LoadImage("FireFightLogo"); |
---|
31 | Image ammusKuva = LoadImage("Luoti1"); |
---|
32 | Image ammusKuva2 = LoadImage("Luoti2"); |
---|
33 | Image hylsyKuva = LoadImage("Hylsy"); |
---|
34 | Image hylsyKuva2 = LoadImage("Hylsy2"); |
---|
35 | Image osuma = LoadImage("HIT"); |
---|
36 | Timer suuliekkitimer; |
---|
37 | Explosion ammus1rajahdys; |
---|
38 | Explosion ammus2rajahdys; |
---|
39 | |
---|
40 | int kenttanro = 1; |
---|
41 | Vector ejectO = new Vector(-50, 500); |
---|
42 | Vector ejectV = new Vector(50, 500); |
---|
43 | Vector spawn1 = new Vector(200, 300); |
---|
44 | Vector spawn2 = new Vector(-100, 300); |
---|
45 | int pelaaja1hypyt = 1; |
---|
46 | int pelaaja2hypyt = 1; |
---|
47 | int sairaannopee = 500; |
---|
48 | IntMeter pelaaja1pisteet; |
---|
49 | IntMeter pelaaja2pisteet; |
---|
50 | const int RUUDUN_KOKO = 80; |
---|
51 | const double nopeus = 400; |
---|
52 | Vector lähtönopeusO = new Vector(600,0); |
---|
53 | Vector lähtönopeusV = new Vector(-600, 0); |
---|
54 | bool alkuvalikkoKayty = false; |
---|
55 | int pelaaja1suunta = 2; |
---|
56 | int pelaaja2suunta = 2; |
---|
57 | public override void Begin() |
---|
58 | { |
---|
59 | ClearAll(); |
---|
60 | if(alkuvalikkoKayty == false) |
---|
61 | { |
---|
62 | ValikkoTausta(); |
---|
63 | MultiSelectWindow alkuvalikko = new MultiSelectWindow("", "Aloita peli", "Lopeta"); |
---|
64 | alkuvalikko.AddItemHandler(0, delegate { |
---|
65 | AloitaPeli(kenttanro); |
---|
66 | alkuvalikkoKayty = true; |
---|
67 | } |
---|
68 | ); |
---|
69 | alkuvalikko.AddItemHandler(1, Exit); |
---|
70 | alkuvalikko.DefaultCancel = 1; |
---|
71 | alkuvalikko.Color = Color.BloodRed; |
---|
72 | alkuvalikko.Shape = Shape.Octagon; |
---|
73 | Add(alkuvalikko); |
---|
74 | } |
---|
75 | } |
---|
76 | void ValikkoTausta() |
---|
77 | { |
---|
78 | Level.Background.Color = Color.DarkBlue; |
---|
79 | Level.Background.Image = titlelogo; |
---|
80 | Timer taustaLaskuri = new Timer(); |
---|
81 | taustaLaskuri.Interval = 0.04; |
---|
82 | taustaLaskuri.Timeout += delegate |
---|
83 | { |
---|
84 | LuoTaustaAmmus(RandomGen.NextDouble(Level.Left - 450, Level.Right + 450), Level.Bottom - 150, RandomGen.SelectOne(Shape.Diamond, Shape.Ellipse, Shape.Hexagon), RandomGen.SelectOne(Color.Blue, Color.Red), 2, true); |
---|
85 | taustaammus.Hit(new Vector(0.0, RandomGen.NextDouble(4.0, 40.0))); |
---|
86 | }; |
---|
87 | taustaLaskuri.Start(); |
---|
88 | } |
---|
89 | void LuoTaustaAmmus(double x, double y, Shape shape, Color vari, int cig, bool ignores) |
---|
90 | { |
---|
91 | taustaammus = new PhysicsObject(32.0, 32.0); |
---|
92 | taustaammus.X = x; |
---|
93 | taustaammus.Y = y; |
---|
94 | taustaammus.Shape = shape; |
---|
95 | taustaammus.Color = vari; |
---|
96 | taustaammus.CanRotate = true; |
---|
97 | taustaammus.IgnoresCollisionResponse = false; |
---|
98 | taustaammus.IgnoresExplosions = ignores; |
---|
99 | taustaammus.CollisionIgnoreGroup = cig; |
---|
100 | taustaammus.IgnoresCollisionWith(taustaammus); |
---|
101 | taustaammus.Tag = "taustaammus"; |
---|
102 | Add(taustaammus); |
---|
103 | } |
---|
104 | void AloitaPeli(int kenttanro) |
---|
105 | { |
---|
106 | ClearAll(); |
---|
107 | LuoPistelaskurit(); |
---|
108 | Luokentta(kenttanro); |
---|
109 | Kontrollit(); |
---|
110 | Kamera(); |
---|
111 | LuoPistelaskurit(); |
---|
112 | Poistasuuliekkiajastin(); |
---|
113 | } |
---|
114 | void LuoPistelaskurit() |
---|
115 | { |
---|
116 | pelaaja1pisteet = new IntMeter(0); |
---|
117 | pelaaja1pisteet.MaxValue = 10; |
---|
118 | pelaaja1pisteet.UpperLimit += Pelaaja1Voittaa; |
---|
119 | Label pisteNaytto1 = new Label(); |
---|
120 | pisteNaytto1.X = Screen.Right - 100; |
---|
121 | pisteNaytto1.Y = Screen.Top - 100; |
---|
122 | pisteNaytto1.TextColor = Color.Black; |
---|
123 | pisteNaytto1.Color = Color.White; |
---|
124 | pisteNaytto1.BindTo(pelaaja1pisteet); |
---|
125 | Add(pisteNaytto1); |
---|
126 | |
---|
127 | pelaaja2pisteet = new IntMeter(0); |
---|
128 | pelaaja2pisteet.MaxValue = 10; |
---|
129 | pelaaja2pisteet.UpperLimit += Pelaaja2Voittaa; |
---|
130 | Label pisteNaytto2 = new Label(); |
---|
131 | pisteNaytto2.X = Screen.Left + 100; |
---|
132 | pisteNaytto2.Y = Screen.Top - 100; |
---|
133 | pisteNaytto2.TextColor = Color.Black; |
---|
134 | pisteNaytto2.Color = Color.White; |
---|
135 | pisteNaytto2.BindTo(pelaaja2pisteet); |
---|
136 | Add(pisteNaytto2); |
---|
137 | } |
---|
138 | void Kamera() |
---|
139 | { |
---|
140 | //Camera.ZoomFactor = 1; |
---|
141 | //Camera.Follow(pelaaja1, pelaaja2); |
---|
142 | Camera.StayInLevel = true; |
---|
143 | Camera.ZoomTo(-1500, -1500, 1500, 500); |
---|
144 | } |
---|
145 | void Luokentta(int kenttanro) |
---|
146 | |
---|
147 | { |
---|
148 | |
---|
149 | Gravity = new Vector(0, -800); |
---|
150 | |
---|
151 | string kenttanimi = kenttanro.ToString(); |
---|
152 | TileMap kentta = TileMap.FromLevelAsset(kenttanimi); |
---|
153 | kentta.SetTileMethod('P', LisaaTaso); |
---|
154 | kentta.SetTileMethod('A', POWERUP); |
---|
155 | kentta.SetTileMethod('N', LisaaPelaaja); |
---|
156 | kentta.SetTileMethod('M', LisaaToinenPelaaja); |
---|
157 | kentta.SetTileMethod('O', LisaaAse); |
---|
158 | kentta.Execute(RUUDUN_KOKO, RUUDUN_KOKO); |
---|
159 | alareuna = Level.CreateBottomBorder(1, false); |
---|
160 | alareuna.Tag = "alareuna"; |
---|
161 | ylareuna = Level.CreateTopBorder(1, false); |
---|
162 | ylareuna.Tag = "ylareuna"; |
---|
163 | Level.CreateHorizontalBorders(1, false, Color.Azure); |
---|
164 | Level.Background.Image = kentta1bg; |
---|
165 | Level.Background.FitToLevel(); |
---|
166 | } |
---|
167 | void Kontrollit() |
---|
168 | { |
---|
169 | Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Pressed, Pelaaja1Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja1, nopeus); |
---|
170 | Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Pressed, Pelaaja1Hyppaa, "Pelaaja laskeutuu", pelaaja1, -nopeus); |
---|
171 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja1, -nopeus); |
---|
172 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja1, nopeus); |
---|
173 | Keyboard.Listen(Key.RightShift, ButtonState.Pressed, Pelaaja1Ammu, "Ampuu aseella"); |
---|
174 | Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Pressed, Pelaaja2Hyppaa, "Pelaaja hyppää", pelaaja2, nopeus); |
---|
175 | Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Pressed, Pelaaja2Hyppaa, "Pelaaja laskeutuu", pelaaja2, -nopeus); |
---|
176 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu vasemmalle", pelaaja2, -nopeus); |
---|
177 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, Liikuta, "Liikkuu oikealle", pelaaja2, nopeus); |
---|
178 | Keyboard.Listen(Key.LeftShift, ButtonState.Pressed, Pelaaja2Ammu, "Ampuu aseella"); |
---|
179 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
180 | Keyboard.Listen(Key.Right, ButtonState.Down, SuunnanVaihdosBO, "null"); |
---|
181 | Keyboard.Listen(Key.Left, ButtonState.Down, SuunnanVaihdosBV, "null"); |
---|
182 | Keyboard.Listen(Key.D, ButtonState.Down, SuunnanVaihdosRO, "null"); |
---|
183 | Keyboard.Listen(Key.A, ButtonState.Down, SuunnanVaihdosRV, "null"); |
---|
184 | } |
---|
185 | void Pelaaja1Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
186 | { |
---|
187 | if(pelaaja1hypyt >= 0) |
---|
188 | { |
---|
189 | pelaaja1hypyt--; |
---|
190 | hahmo.ForceJump(nopeus * 3); |
---|
191 | } |
---|
192 | } |
---|
193 | void Pelaaja2Hyppaa(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
194 | { |
---|
195 | if (pelaaja2hypyt >= 0) |
---|
196 | { |
---|
197 | pelaaja2hypyt--; |
---|
198 | hahmo.ForceJump(nopeus * 3); |
---|
199 | } |
---|
200 | |
---|
201 | } |
---|
202 | void SuunnanVaihdosBO() |
---|
203 | { |
---|
204 | pelaaja1suunta = 2; |
---|
205 | } |
---|
206 | void SuunnanVaihdosBV() |
---|
207 | { |
---|
208 | pelaaja1suunta = 1; |
---|
209 | } |
---|
210 | void SuunnanVaihdosRO() |
---|
211 | { |
---|
212 | pelaaja2suunta = 2; |
---|
213 | } |
---|
214 | void SuunnanVaihdosRV() |
---|
215 | { |
---|
216 | pelaaja2suunta = 1; |
---|
217 | } |
---|
218 | void Poistasuuliekkiajastin() |
---|
219 | |
---|
220 | { |
---|
221 | suuliekkitimer = new Timer(); |
---|
222 | suuliekkitimer.Interval = 0.1; |
---|
223 | suuliekkitimer.Timeout += Poistasuuliekki; |
---|
224 | |
---|
225 | } |
---|
226 | void Pelaaja1Ammu() |
---|
227 | { |
---|
228 | hylsy = new PhysicsObject(35, 22); |
---|
229 | ammus = new PhysicsObject(77, 20); |
---|
230 | suuliekki = new PhysicsObject(180, 80); |
---|
231 | suuliekki2 = new PhysicsObject(180, 80); |
---|
232 | |
---|
233 | suuliekki.IgnoresExplosions = true; |
---|
234 | suuliekki.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
235 | suuliekki.IgnoresGravity = true; |
---|
236 | suuliekki.CanRotate = false; |
---|
237 | suuliekkixd = LoadAnimation("suuliekkix"); |
---|
238 | suuliekki2.IgnoresExplosions = true; |
---|
239 | suuliekki2.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
240 | suuliekki2.IgnoresGravity = true; |
---|
241 | suuliekki2.CanRotate = false; |
---|
242 | |
---|
243 | hylsy.RotateImage = true; |
---|
244 | hylsy.CanRotate = true; |
---|
245 | hylsy.AngularVelocity = 10; |
---|
246 | hylsy.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
247 | |
---|
248 | if (pelaaja1suunta == 2) |
---|
249 | { |
---|
250 | ammus.Shape = Shape.Circle; |
---|
251 | ammus.IgnoresExplosions = true; |
---|
252 | ammus.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
253 | ammus.IgnoresGravity = true; |
---|
254 | ammus.StopVertical(); |
---|
255 | ammus.Image = ammusKuva; |
---|
256 | ammus.X = pelaaja1.X + 110; |
---|
257 | ammus.Tag = "9mmB"; |
---|
258 | ammus.Y = pelaaja1.Y + 74; |
---|
259 | ammus.Hit(lähtönopeusO); |
---|
260 | AddCollisionHandler(ammus, "pelaaja2", Ammus1Osuu); |
---|
261 | |
---|
262 | hylsy.X = pelaaja1.X + 62; |
---|
263 | hylsy.Y = pelaaja1.Y + 74; |
---|
264 | hylsy.Hit(ejectO); |
---|
265 | hylsy.Image = hylsyKuva; |
---|
266 | |
---|
267 | suuliekki.X = pelaaja1.X + 200; |
---|
268 | suuliekki.Y = pelaaja1.Y + 74; |
---|
269 | suuliekki.Animation = new Animation(suuliekkixd); |
---|
270 | suuliekki.Animation.Start(1); |
---|
271 | |
---|
272 | Add(suuliekki); |
---|
273 | Add(hylsy); |
---|
274 | Add(ammus); |
---|
275 | suuliekkitimer.Start(1); |
---|
276 | } |
---|
277 | if (pelaaja1suunta == 1) |
---|
278 | { |
---|
279 | ammus.Shape = Shape.Circle; |
---|
280 | ammus.IgnoresExplosions = true; |
---|
281 | ammus.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
282 | ammus.IgnoresGravity = true; |
---|
283 | ammus.StopVertical(); |
---|
284 | ammus.Image = ammusKuva2; |
---|
285 | ammus.X = pelaaja1.X + -110; |
---|
286 | ammus.Y = pelaaja1.Y + 74; |
---|
287 | ammus.Tag = "9mmB"; |
---|
288 | ammus.Hit(lähtönopeusV); |
---|
289 | AddCollisionHandler(ammus, "pelaaja2", Ammus1Osuu); |
---|
290 | |
---|
291 | hylsy.X = pelaaja1.X + -62; |
---|
292 | hylsy.Y = pelaaja1.Y + 74; |
---|
293 | hylsy.Hit(ejectV); |
---|
294 | hylsy.Image = hylsyKuva2; |
---|
295 | suuliekki2.X = pelaaja1.X - 200; |
---|
296 | suuliekki2.Y = pelaaja1.Y + 74; |
---|
297 | suuliekki2.Animation = new Animation(suuliekkixd); |
---|
298 | suuliekki2.Animation.Start(1); |
---|
299 | |
---|
300 | Add(suuliekki2); |
---|
301 | Add(hylsy); |
---|
302 | Add(ammus); |
---|
303 | suuliekkitimer.Start(1); |
---|
304 | } |
---|
305 | |
---|
306 | } |
---|
307 | void Ammus1Osuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pelaaja2) |
---|
308 | { |
---|
309 | ammus1rajahdys = new Explosion(300); |
---|
310 | ammus1rajahdys.Image = osuma; |
---|
311 | ammus1rajahdys.Speed = sairaannopee*4; |
---|
312 | ammus1rajahdys.Force = 1000; |
---|
313 | ammus1rajahdys.Position = ammus.Position; |
---|
314 | Add(ammus1rajahdys); |
---|
315 | ammus.Destroy(); |
---|
316 | } |
---|
317 | void Pelaaja2Ammu() |
---|
318 | { |
---|
319 | hylsy2 = new PhysicsObject(35, 22); |
---|
320 | hylsy2.RotateImage = true; |
---|
321 | hylsy2.CanRotate = true; |
---|
322 | hylsy2.AngularVelocity = 10; |
---|
323 | hylsy2.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
324 | if (pelaaja2suunta == 2) |
---|
325 | { |
---|
326 | ammus2 = new PhysicsObject(77, 20); |
---|
327 | ammus2.Shape = Shape.Circle; |
---|
328 | ammus2.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
329 | ammus2.IgnoresExplosions = true; |
---|
330 | ammus2.IgnoresGravity = true; |
---|
331 | ammus2.Image = ammusKuva; |
---|
332 | ammus2.Tag = "9mmR"; |
---|
333 | ammus2.StopVertical(); |
---|
334 | ammus2.X = pelaaja2.X + 110; |
---|
335 | ammus2.Y = pelaaja2.Y + 74; |
---|
336 | ammus2.Hit(lähtönopeusO); |
---|
337 | AddCollisionHandler(ammus2, "pelaaja1", Ammus2Osuu); |
---|
338 | |
---|
339 | hylsy2 = new PhysicsObject(35, 22); |
---|
340 | |
---|
341 | hylsy2.RotateImage = true; |
---|
342 | hylsy2.CanRotate = true; |
---|
343 | hylsy2.AngularVelocity = 10; |
---|
344 | hylsy2.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
345 | hylsy2.X = pelaaja2.X + 62; |
---|
346 | hylsy2.Y = pelaaja2.Y + 74; |
---|
347 | hylsy2.Hit(ejectO); |
---|
348 | hylsy2.Image = hylsyKuva; |
---|
349 | |
---|
350 | Add(hylsy2); |
---|
351 | |
---|
352 | Add(ammus2); |
---|
353 | } |
---|
354 | if (pelaaja2suunta == 1) |
---|
355 | { |
---|
356 | |
---|
357 | ammus2 = new PhysicsObject(77, 20); |
---|
358 | |
---|
359 | ammus2.Shape = Shape.Circle; |
---|
360 | ammus2.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
361 | ammus2.IgnoresExplosions = true; |
---|
362 | ammus2.Image = ammusKuva2; |
---|
363 | ammus2.IgnoresGravity = true; |
---|
364 | ammus2.Tag = "9mmR"; |
---|
365 | ammus2.StopVertical(); |
---|
366 | ammus2.X = pelaaja2.X + -110; |
---|
367 | ammus2.Y = pelaaja2.Y + 74; |
---|
368 | ammus2.Hit(lähtönopeusV); |
---|
369 | AddCollisionHandler(ammus2, "pelaaja1", Ammus2Osuu); |
---|
370 | |
---|
371 | hylsy2 = new PhysicsObject(35, 22); |
---|
372 | |
---|
373 | hylsy2.RotateImage = true; |
---|
374 | hylsy2.CanRotate = true; |
---|
375 | hylsy2.AngularVelocity = 10; |
---|
376 | hylsy2.IgnoresCollisionResponse = true; |
---|
377 | hylsy2.X = pelaaja2.X + -62; |
---|
378 | hylsy2.Y = pelaaja2.Y + 74; |
---|
379 | hylsy2.Hit(ejectV); |
---|
380 | hylsy2.Image = hylsyKuva2; |
---|
381 | |
---|
382 | Add(hylsy2); |
---|
383 | |
---|
384 | Add(ammus2); |
---|
385 | |
---|
386 | } |
---|
387 | |
---|
388 | |
---|
389 | |
---|
390 | /*/ Vector suunta = (pelaaja1.Position - pelaaja2.Position).Normalize(); |
---|
391 | ase.Angle = suunta.Angle; |
---|
392 | PhysicsObject ammus = ase.Shoot();/*/ |
---|
393 | } |
---|
394 | void Ammus2Osuu(PhysicsObject ammus, PhysicsObject pelaaja1) |
---|
395 | { |
---|
396 | ammus2rajahdys = new Explosion(300); |
---|
397 | ammus2rajahdys.Image = osuma; |
---|
398 | ammus2rajahdys.Speed = sairaannopee*4; |
---|
399 | ammus2rajahdys.Force = 1000; |
---|
400 | ammus2rajahdys.Position = ammus.Position; |
---|
401 | Add(ammus2rajahdys); |
---|
402 | ammus.Destroy(); |
---|
403 | } |
---|
404 | void Poistasuuliekki() |
---|
405 | { |
---|
406 | suuliekki.Destroy(); |
---|
407 | suuliekki2.Destroy(); |
---|
408 | suuliekki.Destroy(); |
---|
409 | suuliekki2.Destroy(); |
---|
410 | |
---|
411 | } |
---|
412 | void Liikuta(PlatformCharacter hahmo, double nopeus) |
---|
413 | { |
---|
414 | hahmo.Walk(nopeus); |
---|
415 | } |
---|
416 | void LisaaTaso(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
417 | { |
---|
418 | taso = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
419 | taso.Position = paikka; |
---|
420 | taso.Color = Color.Azure; |
---|
421 | taso.Tag = "taso"; |
---|
422 | taso.IgnoresGravity = true; |
---|
423 | taso.IgnoresPhysicsLogics = true; |
---|
424 | taso.MakeOneWay(); |
---|
425 | taso.MakeStatic(); |
---|
426 | taso.IsVisible = false; |
---|
427 | |
---|
428 | Add(taso); |
---|
429 | |
---|
430 | } |
---|
431 | |
---|
432 | void POWERUP(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
433 | { |
---|
434 | powerup = new PhysicsObject(leveys, korkeus); |
---|
435 | powerup.Position = paikka; |
---|
436 | powerup.Color = Color.Azure; |
---|
437 | powerup.Tag = "powerup"; |
---|
438 | Add(powerup); |
---|
439 | |
---|
440 | } |
---|
441 | void LisaaPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
442 | { |
---|
443 | pelaaja1 = new PlatformCharacter(244, 284.5); |
---|
444 | pelaaja1.Position = paikka; |
---|
445 | pelaaja1.Mass = 3.0; |
---|
446 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "taso", TuplaHyppy); |
---|
447 | AddCollisionHandler(pelaaja1, "alareuna", Pelaaja1Kuolee); |
---|
448 | //pelaaja1.IgnoresCollisionWith(pelaaja2); |
---|
449 | pelaaja1.MaintainMomentum = true; |
---|
450 | pelaaja1.Tag = "pelaaja1"; |
---|
451 | pelaaja1.Image = pelaaja1kuva; |
---|
452 | Add(pelaaja1); |
---|
453 | |
---|
454 | } |
---|
455 | void LisaaToinenPelaaja(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
456 | { |
---|
457 | pelaaja2 = new PlatformCharacter(244, 284.5); |
---|
458 | pelaaja2.Position = paikka; |
---|
459 | pelaaja2.Mass = 3.0; |
---|
460 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "taso", TuplaHyppy); |
---|
461 | AddCollisionHandler(pelaaja2, "alareuna", Pelaaja2Kuolee); |
---|
462 | //pelaaja2.IgnoresCollisionWith(pelaaja1); |
---|
463 | pelaaja2.MaintainMomentum = true; |
---|
464 | pelaaja2.Tag = "pelaaja2"; |
---|
465 | pelaaja2.Image = pelaaja2kuva; |
---|
466 | Add(pelaaja2); |
---|
467 | |
---|
468 | } |
---|
469 | void LisaaAse(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
---|
470 | { |
---|
471 | |
---|
472 | ase = PhysicsObject.CreateStaticObject(leveys, korkeus); |
---|
473 | ase.Position = paikka; |
---|
474 | ase.Color = Color.Azure; |
---|
475 | ase.Tag = "ase"; |
---|
476 | Add(ase); |
---|
477 | } |
---|
478 | void TuplaHyppy(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject taso) |
---|
479 | { |
---|
480 | if(taso.Tag.ToString() == "taso") |
---|
481 | { |
---|
482 | if(pelaaja.Tag.ToString() == "pelaaja1") |
---|
483 | { |
---|
484 | pelaaja1hypyt = 1; |
---|
485 | } |
---|
486 | if(pelaaja.Tag.ToString() == "pelaaja2") |
---|
487 | { |
---|
488 | pelaaja2hypyt = 1; |
---|
489 | } |
---|
490 | } |
---|
491 | } |
---|
492 | void Pelaaja1Kuolee(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject pohja) |
---|
493 | { |
---|
494 | |
---|
495 | pelaaja2pisteet.Value += 1; |
---|
496 | pelaaja1.IsVisible = false; |
---|
497 | //ClearControls(); |
---|
498 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
499 | Timer.SingleShot(3.0, delegate |
---|
500 | { |
---|
501 | Kontrollit(); |
---|
502 | pelaaja1.AbsolutePosition = spawn1; |
---|
503 | pelaaja1.IsVisible = true; |
---|
504 | }); |
---|
505 | } |
---|
506 | void Pelaaja2Kuolee(PhysicsObject pelaaja, PhysicsObject pohja) |
---|
507 | { |
---|
508 | |
---|
509 | pelaaja1pisteet.Value += 1; |
---|
510 | pelaaja2.IsVisible = false; |
---|
511 | //ClearControls(); |
---|
512 | Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli"); |
---|
513 | Timer.SingleShot(3.0, delegate |
---|
514 | { |
---|
515 | Kontrollit(); |
---|
516 | pelaaja2.AbsolutePosition = spawn2; |
---|
517 | pelaaja2.IsVisible = true; |
---|
518 | }); |
---|
519 | } |
---|
520 | void Pelaaja1Voittaa() |
---|
521 | { |
---|
522 | MultiSelectWindow voittoikkuna = new MultiSelectWindow("Sininen voittaa", "Uudestaan", "Alkuvalikkoon", "Poistu"); |
---|
523 | voittoikkuna.AddItemHandler(0, delegate |
---|
524 | { |
---|
525 | AloitaPeli(kenttanro); |
---|
526 | }); |
---|
527 | voittoikkuna.AddItemHandler(1, delegate |
---|
528 | { |
---|
529 | alkuvalikkoKayty = false; |
---|
530 | Begin(); |
---|
531 | }); |
---|
532 | voittoikkuna.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
533 | voittoikkuna.Color = Color.BloodRed; |
---|
534 | voittoikkuna.Shape = Shape.Octagon; |
---|
535 | Add(voittoikkuna); |
---|
536 | } |
---|
537 | void Pelaaja2Voittaa() |
---|
538 | { |
---|
539 | MultiSelectWindow voittoikkuna = new MultiSelectWindow("Punainen voittaa", "Uudestaan", "Alkuvalikkoon", "Poistu"); |
---|
540 | voittoikkuna.AddItemHandler(0, delegate |
---|
541 | { |
---|
542 | AloitaPeli(kenttanro); |
---|
543 | }); |
---|
544 | voittoikkuna.AddItemHandler(1, delegate |
---|
545 | { |
---|
546 | alkuvalikkoKayty = false; |
---|
547 | Begin(); |
---|
548 | }); |
---|
549 | voittoikkuna.AddItemHandler(2, Exit); |
---|
550 | voittoikkuna.Color = Color.BloodRed; |
---|
551 | voittoikkuna.Shape = Shape.Octagon; |
---|
552 | Add(voittoikkuna); |
---|
553 | |
---|
554 | } |
---|
555 | } |
---|