source: 2017/24/VesaT/HasuPonkiPeli/HasuPonkiPeli/HasuPonkiPeli/HasuPonkiPeli.cs @ 8539

Revision 8539, 2.4 KB checked in by npo17_9, 2 years ago (diff)
Line 
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3using Jypeli;
4using Jypeli.Assets;
5using Jypeli.Controls;
6using Jypeli.Effects;
7using Jypeli.Widgets;
8
9public class HasuPonkiPeli : PhysicsGame
10{
11    Vector nopeusYlos = new Vector(0, 200);
12    Vector nopeusAlas = new Vector(0, -200);
13
14    PhysicsObject pallo;
15
16    PhysicsObject maila1;
17    PhysicsObject maila2;
18    public override void Begin()
19    {
20        LuoKentta();
21        AsetaOhjaimet();
22        AloitaPeli();
23
24
25        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
26    }
27    void LuoKentta()
28    {
29        pallo = new PhysicsObject(40.0, 40.0);
30        Add(pallo);
31
32        pallo.Shape = Shape.Circle;
33        pallo.X = 0;
34        pallo.Y = 11;
35        Level.CreateBorders(1.0, false);
36        pallo.Restitution = 1.0;
37        Level.Background.Color = Color.Ultramarine;
38        Camera.ZoomToLevel();
39
40        maila1 = LuoMaila(Level.Left + 20.0, 0.0);
41        maila2 = LuoMaila(Level.Right + 20.0, 0.0);
42
43
44
45
46    }
47
48    void AloitaPeli()
49    {
50        Vector impulssi = new Vector(500.0, 0.0);
51        pallo.Hit(impulssi);
52    }
53
54    PhysicsObject LuoMaila(double x, double y)
55    {
56        PhysicsObject maila = PhysicsObject.CreateStaticObject(20.0, 100.0);
57        maila.Shape = Shape.Rectangle;
58        maila.X = x;
59        maila.Y = y;
60        maila.Restitution = 1.0;
61        Add(maila);
62        return maila;
63    }
64
65    void AsetaNopeus(PhysicsObject maila, Vector nopeus)
66    {
67        maila.Velocity = nopeus;
68    }
69
70    void AsetaOhjaimet()
71    {
72        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1: Liikuta mailaa ylös", maila1, nopeusYlos);
73        Keyboard.Listen(Key.W, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1, Vector.Zero);
74        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 1 Liikuta mailaa alas", maila1, nopeusAlas);
75        Keyboard.Listen(Key.S, ButtonState.Released, AsetaNopeus, null, maila1 Vector.Zero);
76        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2 nopeusYlos);
77        Keyboard.Listen(Key.Up, ButtonState.Released, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa ylös", maila2 nopeusYlos);
78        Keyboard.Listen(Key.Down, ButtonState.Down, AsetaNopeus, "Pelaaja 2: Liikuta mailaa alas)
79        Keyboard.Listen(Key.Escape, ButtonState.Pressed, ConfirmExit, "Lopeta peli");
80
81    }
82
83
84}
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.